Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Warmte en binnen achter pc werken ipv in tuin

Pagina: 1
Acties:

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:13
Ik heb sinds kort een relaxte tuin. Groot terras en helemaal klaar voor de zomer. Ik heb binnen een stevige desktop pc waar ik veel op werk. Ik merk dat ik met dit weer niet gemotiveerd ben om achter deze setup te werken (in avond na werk). Ik volg bijvoorbeeld een cursus Unity en wil dit eigenlijk in de tuin doen.

Ik heb een laptop maar die heeft geen goede videokaart dus echt lekker werken kan je niet met unity. Ik heb gisteren zitten kloten met teamviewer maar merk dat riant op de bank zitten in de tuin met een muis rechts van mij op de bank het niet lekker werkt. Ik mis bijvoorbeeld ook mijn 2e scherm.

Ik heb verder een iPad.

Om nou meteen een 2e desktop beneden te zetten lijkt me ook wat overkill.

Hoe doen jullie dit? Teamviewer of rdp werkt prima maar ik kan niet productief werken. Misschien moet ik een tafel buiten neerzetten zodat ik minder hang.

Andere trainingen die ik gewoon op mijn iPad kan volgen (passief) gaan prima.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:00

rammes

koekebakker 1e klas

ik werk altijd op mijn laptop, en als ik thuis werk heb ik een tweede 24inch scherm erbij. Als ik in de tuin werk zeul ik dat scherm niet mee naar buiten. Mooi weer staat altijd boven productiviteit ;)

Ik zou het doen!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:39
Wat @rammes zegt. Een aantal jaar geleden had ik een snelle PC en een losse laptop (en een Windows server en een mediacenter pc). Tegenwoordig alleen nog maar een laptop en een NAS. Ik heb een los 27 inch scherm staan met een laptop stand en los toetsenbord en muis. Zo heb ik aan mijn bureau 2 schermen en heb ik toch altijd dezelfde programmatuur en data bij me.

Voor game development voldoet denk ik niet iedere laptop, maar kan dit wellicht met een gaming laptop? Heb je natuurlijk nog geen 2e scherm mee, maar er bestaan zelfs USB powered beeldschermen, verplaatsen is dan zo geregeld :)

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 20:23
er zijn programma's waarmee je je ipad als 2e scherm kunt gebruiken, misschien dat dat je helpt. En die tafel zou ik sowieso eens doen, een actieve werkhouding helpt je zeker.

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
TweakerVincent schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:57:
Ik heb sinds kort een relaxte tuin. Groot terras en helemaal klaar voor de zomer. Ik heb binnen een stevige desktop pc waar ik veel op werk. Ik merk dat ik met dit weer niet gemotiveerd ben om achter deze setup te werken (in avond na werk). Ik volg bijvoorbeeld een cursus Unity en wil dit eigenlijk in de tuin doen.

Ik heb een laptop maar die heeft geen goede videokaart dus echt lekker werken kan je niet met unity. Ik heb gisteren zitten kloten met teamviewer maar merk dat riant op de bank zitten in de tuin met een muis rechts van mij op de bank het niet lekker werkt. Ik mis bijvoorbeeld ook mijn 2e scherm.

Ik heb verder een iPad.

Om nou meteen een 2e desktop beneden te zetten lijkt me ook wat overkill.

Hoe doen jullie dit? Teamviewer of rdp werkt prima maar ik kan niet productief werken. Misschien moet ik een tafel buiten neerzetten zodat ik minder hang.

Ik heb een beetje hetzelfde. Werk graag in de tuin in de zon of gewoon lekker buiten in de schaduw. Maar ik mis inderdaad een goede zithouding, kan alleen moeilijk een dedicated tuinstoel vinden die goede zithouding "promoot". Wilde wel een topic starten hierover, maar ik kan net zo goed een beetje inhaken op de jouwe.

Vroeger zette ik nog wel eens mijn bureau naar buiten maar sinds ik een desktop development PC heb is dat niet meer te doen.

Verwijderd

Het binnen comfortabel maken en na studie lekker rustig zonder apparaten buiten gaan zitten. :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je thuis wilt werken, moet je niet je houding opeens gaan aanpassen, dat lijkt mij eerder contra productief. Hoe lekker het kunnen werken in de tuin ook is, een gezonde houding in hoe je zit is ook dan net zo goed belangrijk. Onderuit hangen met een kopje koffie terwijl je lekker de zon aan het aanbidden bent en lekker onderuit kan gaan hangen op de tuinbank, is dan niet echt een gezonde houding.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11 19:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:55:
Het binnen comfortabel maken en na studie lekker rustig zonder apparaten buiten gaan zitten. :)
Eens, zo scheid je netjes het doel van de verschillende ruimtes, bureau is voor werk/studie, tuin is voor BBQen en jezelf een ongeluk ploeteren omdat die klote klimop weer terug is :P

Op die manier krijgt je onderbewuste ook door dat als je in de tuin bent, je je even niet met andere zaken hoeft bezig te houden.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-11 21:43
Mijn eigen ervaring is dat buiten computeren niets dan frustratie oplevert. Altijd gedoe met zonlicht, zithouding, schaduw, etc.. Aan het einde van de dag concludeer je dat je de hele dag bezig bent geweest met slepen met verlengsnoeren, schermen, parasols, tuinstoelen, etc. en dat je niets productiefs gedaan hebt.

Ik sluit me dus aan bij de vorige 3 posts. Werken doe je het best gewoon in je kantooromgeving. Laat die zon vooral een motivatie te zijn om harder te typen zodat je eerder klaar bent :P

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-11 04:59
TweakerVincent schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:57:
blaat.

Men trekt luchtige kleding aan, pakt wat tuingereedschap en zo gaat men te werk. Oh wacht, productief in de tuin? Nee joh, daar is het te warm voor ;-) Zeker met grafische dingetjes zou ik niet gaan beginnen in de brandende zon. De houding aan een tafel/loungeset is niet OK, felle zon helpt niet mee en ook de warmte zal een laptop niet op prijs stellen. Ga buiten aan het leesvoer of passieve zaken doen, maar geen mogelijk intensieve dingen.

• TweakerVincent
Misschien hebben jullie gelijk. Gisteravond tot 2330 in de tuin gezeten met iPad en Pluralsight. Dat ging prima. Thuis werken bedoelde ik niet. Meer zelfstudie actief na werk in de tuin.

• Spijkerpoeper
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-11 16:26
Weet niet of het praktisch mogelijk is in jouw geval, maar wellicht kun je een HDMI-kabel trekken naar je terras (netjes weggewerkt natuurlijk) en dan daarop een extra scherm aansluiten. Draadloze muis + toetsenbord erbij en gaan met die banaan!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 22:25
Spijkerpoeper schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:27:
Weet niet of het praktisch mogelijk is in jouw geval, maar wellicht kun je een HDMI-kabel trekken naar je terras (netjes weggewerkt natuurlijk) en dan daarop een extra scherm aansluiten. Draadloze muis + toetsenbord erbij en gaan met die banaan!
Of een soort 'outdoor streaming scherm' :*)?

Soort van hdmi chromecast maar dan op je desktop naar het scherm wat je meeneemt. Usb en bluetooth compatible. Ook met casting functie vanuit je smartphone.

Hebben die 'foldable screens' nog een praktisch nut:
YouTube: LG's folding display: First look at CES 2016

"Screen on-the-go", het product van 2020

[ Voor 27% gewijzigd door Harm_H op 09-05-2018 15:20 ]

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 15:44
Als je een 2.4 ghz toetsenbord en muis hebt en een lange hdmi of displayport kabel (tot 14 meter werkt nog),dan zou je dus alleen maar een monitor mee hoeven te nemen aan een tuintafel tezamen met je toetsenbord en muis. Als je op hoge resolutie werkt dan gaat het niet werken gezien de latency dan te hoog oploopt.

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:09
Gebruik zelf de Doko van nzxt om m'n pc in de tuin te gebruiken, heb je weliswaar geen 2e scherm, maar wel makkelijk en weinig sleepwerk.

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 22:38
Ik gebruik Duet (iPad app) als ik op gekke plekken een tweede scherm wil van mijn MacBook. Zit nu op vakantie en moet af en toe werken. Zit dan heerlijk met die setup in de serre van het vakantiehuisje te werken. Is overigens geen grafisch ontwikkelwerk.

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:10
Misschien moet je er gewoon niet zo zwaar aan tillen dat je in de tuin minder productief bent. Ik vind dat niet zo vreemd namelijk. Zo productief als binnen achter een pc wordt het toch niet.
Ik zou zeker een tafel neerzetten, misschien een tweede monitor voor je laptop aanschaffen, zoiets werkt voor mij goed bij mijn laptop:
https://tweakers.net/pric...lver-zwart/specificaties/

• TweakerVincent
Mathijs schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:04:
Misschien moet je er gewoon niet zo zwaar aan tillen dat je in de tuin minder productief bent. Ik vind dat niet zo vreemd namelijk. Zo productief als binnen achter een pc wordt het toch niet.
Ik zou zeker een tafel neerzetten, misschien een tweede monitor voor je laptop aanschaffen, zoiets werkt voor mij goed bij mijn laptop:
https://tweakers.net/pric...lver-zwart/specificaties/
Vandaag in de schaduw gewerkt en ging best op een tafel. Je hebt gelijk standards moeten naar beneden. Mss wel interessant zo’n monitor.
Pagina: 1