Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK96
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-09 08:24
Een vriend van mij heeft op dit moment de Thunderstorm GI510, maar hij wil deze upgraden. Ik weet alleen zelf niet precies of het upgraden mogelijk is of dat er een nieuwe pc moet komen. Dus bij deze de vraag is het mogelijk om de pc te upgrade zo ja met welke onderdelen? Hij moet games beter gaan runnen (Rust/state of decay 2, Ark) het hoeft allemaal niet op de hoogste settings maar wel te doen zijn.
pricewatch: Alternate Thunderstorm GI510

[ Voor 14% gewijzigd door TijmenK96 op 08-05-2018 22:02 ]

Beste antwoord (via TijmenK96 op 08-05-2018 22:14)

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
Deze?

Op zich mogelijk te upgraden denk ik zo, maar betwijfel of het zin heeft. Het is allemaal vrij zwak spul.
De CPU is vrij zwak, maar die upgraden betekend ook nieuw geheugen en moederbord. En zelfs dan wordt je nog zwaar tegen gehouden door de GPU.

Als je toch wil upgraden zou ik als eerste voor een nieuwe GPU gaan, en dan eventueel 4GB RAM bijplakken als je dat goedkoop kan vinden, maar beter is een volledig nieuwe PC. Dat kan eventueel ook na een nieuwe GPU.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
Deze?

Op zich mogelijk te upgraden denk ik zo, maar betwijfel of het zin heeft. Het is allemaal vrij zwak spul.
De CPU is vrij zwak, maar die upgraden betekend ook nieuw geheugen en moederbord. En zelfs dan wordt je nog zwaar tegen gehouden door de GPU.

Als je toch wil upgraden zou ik als eerste voor een nieuwe GPU gaan, en dan eventueel 4GB RAM bijplakken als je dat goedkoop kan vinden, maar beter is een volledig nieuwe PC. Dat kan eventueel ook na een nieuwe GPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Post volgende keer even de specs van de PC. Ons laten zoeken is niet zo handig :P

Als het de PC is waar Goudstalen het over heeft. Nieuw moederbord met CPU en RAM. GPU is ook nodig en dan mag de voeding ook wel. Dus eigenlijk moet alles vervangen worden, dan kan je net zo goed deze PC in zijn geheel verkopen en naar iets nieuws gaan.

Edit: Bij een klein budget kan je wat meer RAM erbij doen en een andere GPU kopen die de voeding aan kan. Alleen stel je daarmee wel het onvermijdelijke uit, namelijk dat er een nieuwe PC moet komen. Het is de vraag of het handig is nog veel geld in zo'n systeem te stoppen.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 08-05-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK96
@Goudstalen bedankt voor je snelle reactie, dat een nieuwe waarschijnlijk beter is had ik wel verwacht. Als ik zou gaan voor een nieuwe gpu en 4gb extra ram wat raad je dan aan? Ram sowieso zelfde ram halen of een volledig nieuw setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK96
@PilatuS sorry ik dacht dat ik de link er wel bij had gezet, mijn excuses daarvoor. Het is inderdaad de pc waar goudstalen het over heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TijmenK96 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:02:
@PilatuS sorry ik dacht dat ik de link er wel bij had gezet, mijn excuses daarvoor. Het is inderdaad de pc waar goudstalen het over heeft
Mij fout, hij staat boven bij het topic. De specs in de TS is wel zo handig, maar die boven aan had ik even gemist :)
Pagina: 1