Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1984
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 07:34
Reciever voor teufel THX 4 (wit) 5.1 (set)

Reden voor deze set keuze is dat hij een goed weg te werken is in mijn huiskamer waar een hoekbank (2,5 bij 2,5) in staat. Ik heb gezien dat ik met een kabelgoot en een plug in de muur de meeste speakers al kan ophangen en wegwerken. (het heeft de WAF op het eerste oog doorstaan)
De ruimte is L vormig waarbij de bank en de tv met de set bovenin de L komt te staan. Linksboven de hoekbank en rechtsboven staat dan de tv. Van bank muur tot tv muur zit maximaal zo'n vier meter En waar het geheel plaatsvind is dus op zo'n kleine 12 vierkante meter. Het plafond is zo'n 2,30 hoog.

Budget is 300-400
Denk zelf dat dit in verhouding staat tot de speaker set a 1000 euro, maar dat is misschien niet eens relevant.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om streaming muziek te luisteren en films te luisteren en te bekijken Zie dat een hoop versterkers upscaling naar 4k aanbieden en ik vindt het zelf leuk om soms een 3d blu ray te bekijken. Wil ook meteen voor de komende vijf jaar klaar zijn (denk in de komende vijf jaar een 4k HDR tv te kopen) Dus de ene keer lekker 5.1 surround sound beleven en aan de andere kant muziek aan en in de gehele ruimte naar muziek luisteren. Het streamen zal via Smarthphone of Nas (in de toekomst) plaatsvinden.

Zit zelf te denken aan:
pricewatch: Onkyo TX-NR474 Zwart of pricewatch: Pioneer VSX-831 Zwart
Daarnaast zou ik nog wel een gevatte opmerking willen hebben over de Onkyo of Pioneer.
Er wordt in forums aangegeven dat Onkyo zeer goed is..

Uiteraard zie ik allemaal 7.1 sets voorbij komen maar denk dat 5.1 setup al het maximum is voor wat er toelaatbaar is in de woonkamer. (soms heeft een 7.1 versterker net iets meer features)

Laat even weten wat handig is en waar ik misschien ook aan kan denken. In mijn ogen lijkt de keuze erg beperkt als je naar HDMI 2.0A kijkt.

Beste antwoord (via bauke1984 op 11-05-2018 20:01)

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Eigenlijk met jouw budget ga vooral voor een receiver die qua functionaliteiten aan jouw wensen voldoet.
Staar je absoluut niet blind op vermogens etc. dit niet (nauwlijks) relevant.

Denon heeft bijv. ook nog de X1400H e X2400H
pricewatch: Denon AVR-X2400H

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Eigenlijk met jouw budget ga vooral voor een receiver die qua functionaliteiten aan jouw wensen voldoet.
Staar je absoluut niet blind op vermogens etc. dit niet (nauwlijks) relevant.

Denon heeft bijv. ook nog de X1400H e X2400H
pricewatch: Denon AVR-X2400H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1984
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 07:34
@NL_Scratch Dus als ik het goed begrijp de App en HEOS compabiliteit is een grote plus om met de DENON te gaan. Dat is dus een functionaliteit die een streep voor heeft op de rest?
Daarnaast lees ik ook zoiets dat je met die versterker een zeer goed geluid er uit haalt echter van feature lijst wordt ik niet veel wijzer.

Heb al wel het een en ander opgezocht maar waar is een goede bron hiervoor die dit meteen toelicht? heb op hardware.info gekeken maar die gaan meteen de diepte in voor meteen een thuisbioscoop ervaring. Nou denk ik echt dat ik een bioscoopkelder mag bouwen, echter valt dit zwaar buiten mijn budget. Dus,
Op welke features/functionaliteiten moet ik letten voor als ik muziek van een CD of spotify luister en
op welke features moet ik letten als ik blu ray kijk met 5.1 setup?

Misschien heb ik ook meteen een "domme vraag" ik lees de handleiding door en haal er niet meteen uit of je de 7.2 versterker ook goed als met een 5.1 set kan instellen.. zonder dat je dan iets mist in vergelijking met een 5.1 versterker. Ik bedoel te zeggen klinkt hij dan net zo compleet als met een 5.1 versterker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Kijk hoeveel speakers je max wilt aansturen en kies daar de receiver op.
Duurdere modellen kunnen meer speakers aansluiten, of hebben een betere versie van speakers afstellen.
Dat laatse is wel belangrijk zeker voor 5.1 of meer speakers.
Je kan prima met een 11.1 receiver 5.1 gaan spelen maar dat is wel zonde van het geld.
Wel zal het inregelprogramma bij zon dure receiver beter zijn dan van een instap 5.1 model.

[ Voor 30% gewijzigd door Goofy1978 op 10-05-2018 20:30 ]