extreme trage laptop.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Mijn vraag
Hallo, onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht. Het probleem is alleen dat hij heel erg traag is met bijvoorbeeld afspelen van youtube in chrome.. Als ik dit doe dan kan ik geen browserscherm ernaast open hebben zonder dat het filmpje verschrikkelijk stottert.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Chrome ( Maar andere browsers hetzelfde)
Windows 10

Bij een game opstarten is er minder problemen.

Hardware
Dell insperion 7000 series
Specs :
4K scherm
7700HQ
16 GB single channel memory
PCI SSD 512 GB + 256 GB 840 PRO voor opslag
GTX 1060 Max Q
intel hd 630

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Videokaart drivers opnieuw installeren.
Huidige overige drivers updaten/ vervangen voor algemene in plaats van die van dell.
Chrome opnieuw installeren.
undervolten ( hij blijft nu een constante boost hebben en wordt nooit warmer dan 60 graden)

Ik wil liever niet de hele laptop een keer formatteren aangezien ik aan het afstuderen ben.

Beste antwoord (via johanneslol op 08-05-2018 23:21)

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:49
johanneslol schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:37:
[...]

Als ik de nvidia drivers verwijder dan is de laptop stukken sneller. _/-\o_ Maar goed dan heb ik niks aan mijn zware videokaart ;)
Dus toch een driver/gpu probleem. Even gegoogled en de gtx 10xx series voor laptops met nvidia optimus hebben blijkbaar beetje issues: https://linustechtips.com...i-gs63vr-gtx-1060-laptop/

Er wordt aangeraden om ook je bios en andere drivers te updaten. Daarnaast hopen dat Nvidia met een fix komt voor je probleem.

Wat je nog kunt proberen is dus die intel gpu uit te schakelen en dus enkel de nvidia gpu in gebruik te nemen als je het in de bios niet kunt uitschakelen. Zo kun je nog wat gamen, maar je batterij gaat wel sneller leeg omdat je de nvidia gpu gebruikt voor alles.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Als je een YouTube video afspeelt, zie je dan GPU activiteit? Heb je hardware acceleration aan staan? (zie chrome://gpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:30
Hardwareversnelling in Chrome toevallig?
Zet dat eens uit?

@Jaïr.exe was me voor.

[ Voor 19% gewijzigd door Nat-Water op 08-05-2018 20:40 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Jaïr.exe schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:39:
Als je een YouTube video afspeelt, zie je dan GPU activiteit? Heb je hardware acceleration aan staan? (zie chrome://gpu)
Ja dan staat de Intel gpu op iets van 60% gebruik...
Hardware acceleration staat gedeeltelijk aan.

CheckerImaging: Disabled
Native GpuMemoryBuffers have been disabled, either via about:flags or command line.
Disabled Features: native_gpu_memory_buffers
Checker-imaging has been disabled via finch trial or the command line.
Disabled Features: checker_imaging

[ Voor 31% gewijzigd door johanneslol op 08-05-2018 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en in een andere browser? wat gebeurt er dan?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
SMSfreakie schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:04:
en in een andere browser? wat gebeurt er dan?
Dat maakt helaas geen verschil. Vooral naar full screen gaan gaat met heel veel horten en stoten.
Zelfs mijn oude laptop met een 2670hq deed het beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:12

MsG

Forumzwerver

Ze het energieprofiel in windows eens op beste prestaties. Heb je het dan ook nog?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:30
Screenshotje van je taakbeheer?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:14:
Ze het energieprofiel in windows eens op beste prestaties. Heb je het dan ook nog?
Dit heb ik ook al geprobeerd en lost helaas niks op. :(
Nat-Water schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:22:
Screenshotje van je taakbeheer?
Screenshotje op het bureaublad. Je kan zien er is niks bijzonders aan het werk ofzo.
https://tweakers.net/ext/f/7eWSMelmu43t89wSIxKTYFyq/full.png

Als ik youtube kijk met chrome.
https://tweakers.net/my.t...lay_image&image_id=597949

PS: ik heb ook geprobeerd met kabel een youtube filmpje te kijken om uit te sluiten dat mijn wifi er iets te maken mee heeft. Dit maakt echter niks uit.

[ Voor 10% gewijzigd door johanneslol op 08-05-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Heb je dit probleem ook op een externe monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Jaïr.exe schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:59:
Ik zal zometeen eens proberen, ik heb deze laptop nog nooit op een extern scherm aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Jaïr.exe schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:59:
Ik heb even gekeken en bijzonder genoeg doet hij het dan veel beter! Ook valt mij op in taakbeheer gebruikt hij dan beide videokaarten tegelijk in plaats van slecht de intel hd 630.

https://tweakers.net/my.t...lay_image&image_id=597953

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Zou eventueel dus een nvidia/intel driverprobleem kunnen zijn. Probeer anders een oudere versie te installeren (clean install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Jaïr.exe schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:25:
Zou eventueel dus een nvidia/intel driverprobleem kunnen zijn. Probeer anders een oudere versie te installeren (clean install)
Dit heb ik al eerder geprobeerd. > cleanen met DDU en toen er opnieuw opzetten. helaas hielp dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Mogelijkheid om enkel de nvidia gpu te gebruiken via de bios? Bij hp laptops kun je namelijk ervoor kiezen welke gpu je wilt gebruiken, wellicht dat dell dat ook hanteert. Mocht dat niet werken dan even andersom (intel ipv nvidia).
Draaien de video's ook traag als de drivers van de nvidia gpu zijn verwijderd zonder herinstallatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Jaïr.exe schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:33:
Mogelijkheid om enkel de nvidia gpu te gebruiken via de bios? Bij hp laptops kun je namelijk ervoor kiezen welke gpu je wilt gebruiken, wellicht dat dell dat ook hanteert. Mocht dat niet werken dan even andersom (intel ipv nvidia).
Draaien de video's ook traag als de drivers van de nvidia gpu zijn verwijderd zonder herinstallatie?
Als ik de nvidia drivers verwijder dan is de laptop stukken sneller. _/-\o_ Maar goed dan heb ik niks aan mijn zware videokaart ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
johanneslol schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:37:
[...]

Dus toch een driver/gpu probleem. Even gegoogled en de gtx 10xx series voor laptops met nvidia optimus hebben blijkbaar beetje issues: https://linustechtips.com...i-gs63vr-gtx-1060-laptop/

Er wordt aangeraden om ook je bios en andere drivers te updaten. Daarnaast hopen dat Nvidia met een fix komt voor je probleem.

Wat je nog kunt proberen is dus die intel gpu uit te schakelen en dus enkel de nvidia gpu in gebruik te nemen als je het in de bios niet kunt uitschakelen. Zo kun je nog wat gamen, maar je batterij gaat wel sneller leeg omdat je de nvidia gpu gebruikt voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Jaïr.exe schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:40:
[...]

Dit is inderdaad precies wat ik heb!!!
In jou link kwam deze link naar voren.
https://answers.microsoft...b1-4211-8e37-4c136608865e

Dit is precies wat ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaïr.exe
johanneslol schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:52:
[...]

Dit is inderdaad precies wat ik heb!!!
In jou link kwam deze link naar voren.
https://answers.microsoft...b1-4211-8e37-4c136608865e

Dit is precies wat ik heb.
Gelukkig weet je nu dan dat ze bezig zijn met een totale fix en dat het niet ligt aan kapotte hardware. Wel natuurlijk zuur dat dit bij nieuwe (dure!) laptops voorkomt. Hopelijk helpt de fix de meeste slowdowns dragelijk te maken totdat er een totaal oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Jaïr.exe schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:06:
[...]

Gelukkig weet je nu dan dat ze bezig zijn met een totale fix en dat het niet ligt aan kapotte hardware. Wel natuurlijk zuur dat dit bij nieuwe (dure!) laptops voorkomt. Hopelijk helpt de fix de meeste slowdowns dragelijk te maken totdat er een totaal oplossing is.
Yes heel erg bedankt! :) Ik moet nu dus gewoon maar afwachten. Ik ben in de nieuwste beta gegaan van de previews. Wellicht dat ik hem dan sneller krijg.

Edit > ik ben in de preview en ik kreeg meteen de driver binnen die genoemd wordt in het topic. Dit lost inderdaad een deel op. Het is niet goed goed. Maar al wel een stuk beter.

[ Voor 14% gewijzigd door johanneslol op 09-05-2018 00:04 ]

Pagina: 1