Hallo lieve tweakers,
Ik zal eerst eens op een rijtje zetten wat ik aan hardware heb, en welke stappen ik heb gedaan
:
Dat is mijn systeem.
Na het bouwen heb ik:
- In de BIOS gecheckt of alle hardware gezien werd, alles leek prima in orde. Hij zag de 16GB RAM totaal en alle opslag hardware werd herkend.
- Daarna Windows 10 pro 64bit vanaf USB geinstalleerd op de 120GB SSD. installatie verliep vlekkeloos.
- Zojuist ben ik bezig geweest met het installeren van de drivers voor het Moederbord, maar hier is waar de verwarring ontstaat.
https://www.gigabyte.com/...rt-dl-driver-sataraidahci
Vanaf deze pagina ben ik het lijstje van boven naar beneden afgegaan. Audio > Chipset > LAN > SATA RAID/AHCI
Na het installeren van deze drivers, en ik gok dat het bij de Chipset drivers was, kan ik de 500GB ssd en 1TB hdd niet meer zien in 'mijn computer'.
De SATA RAID/AHCI drivers krijg ik niet geïnstalleerd, ik weet ook niet precies waar ik ze voor nodig heb. Eerst blokkeerde Windows de setup omdat het niet herkent werd, nadat ik defender had uitgeschakeld gaf de RAIDsetup de volgende berichten: "Execute EnableAMDRaidXpertFirewall fail !!" en "Sorry, we don't support this OS !!"
Dus, zo ver ben ik nu. Ik hoop dat ik nog niks ernstig fout heb gedaam
. Wie kan mij helpen? of heeft iemand een link met info gerelateerd aan mijn situatie? Ik kan er niet veel over vinden. Ik heb ook nog vragen over het juist clocken van het RAMgeheugen, als iemand daar ook een mooie link voor heeft, dan zie ik die ook graag tegemoet!
In ieder geval bedankt voor het lezen!
-Rik
Ik zal eerst eens op een rijtje zetten wat ik aan hardware heb, en welke stappen ik heb gedaan
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 213,90 | € 213,90 |
1 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | € 141,95 | € 141,95 |
1 | Gigabyte GTX 1070 Ti 8GB Aorus | € 565,- | € 565,- |
1 | WD Red WD10EFRX, 1TB | € 54,50 | € 54,50 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 169,40 | € 169,40 |
1 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 89,95 | € 89,95 |
1 | Kingston A400 120GB | € 33,41 | € 33,41 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 121,- | € 121,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.389,11 |
Dat is mijn systeem.
Na het bouwen heb ik:
- In de BIOS gecheckt of alle hardware gezien werd, alles leek prima in orde. Hij zag de 16GB RAM totaal en alle opslag hardware werd herkend.
- Daarna Windows 10 pro 64bit vanaf USB geinstalleerd op de 120GB SSD. installatie verliep vlekkeloos.
- Zojuist ben ik bezig geweest met het installeren van de drivers voor het Moederbord, maar hier is waar de verwarring ontstaat.
https://www.gigabyte.com/...rt-dl-driver-sataraidahci
Vanaf deze pagina ben ik het lijstje van boven naar beneden afgegaan. Audio > Chipset > LAN > SATA RAID/AHCI
Na het installeren van deze drivers, en ik gok dat het bij de Chipset drivers was, kan ik de 500GB ssd en 1TB hdd niet meer zien in 'mijn computer'.
De SATA RAID/AHCI drivers krijg ik niet geïnstalleerd, ik weet ook niet precies waar ik ze voor nodig heb. Eerst blokkeerde Windows de setup omdat het niet herkent werd, nadat ik defender had uitgeschakeld gaf de RAIDsetup de volgende berichten: "Execute EnableAMDRaidXpertFirewall fail !!" en "Sorry, we don't support this OS !!"
Dus, zo ver ben ik nu. Ik hoop dat ik nog niks ernstig fout heb gedaam
In ieder geval bedankt voor het lezen!
-Rik