Verschil tussen twee videokaarten zelfde merk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kordouble
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-03 13:34
Ik ben van plan een videokaart aan te schaffen en wel een EVGA GeForce GTX 1070 SC ACX 3.0 8GB,
Reden van mijn keuze voor de kaart is vooral omdat deze bijna geen geluid maakt.

Echter kom ik op diverse sites ook deze EVGA GeForce GTX 1070 SC ACX 3.0 8GB Black Edition tegen.
En van de Black Edition heb ik nergens een review kunnen vinden die dezelfde info geeft als Hardware info
zie link:

https://nl.hardware.info/...beste-keuze-voor-4k-en-vr

Kan iemand mij uitleggen wat nog meer het verschil is tussen deze twee behalve de prijs?

[ Voor 81% gewijzigd door kordouble op 08-05-2018 19:40 . Reden: Was inhoud vergeten :) ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:42
Komt er nog informatie d.m.v. een edit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kordouble
@ Arn0uDz,

welke informatie mis je nog, want mijn eerste post was leeg, en daar had en heeft niemand wat aan. Middels Edit heb ik daarna de benodigde tekst toegevoegd.
Modbreak:Voortaan aub zorgen dat je topicstart gelijk al gevuld is ipv leeg aan te maken en pas daarna een (vrij karige...) text toe te voegen

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 09-05-2018 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:26
Is de black edition niet standaard overclockt?
Of is die makkelijker te overclocken.
Je zou in de lijsten kunnen vergelijken wat de clock snelheden zijn.
Een vergelijk:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/553975;580611/
Daarnaast heeft de black een actieve dan en de andere semi passief. Daarnaast zou de black wat minder verbruiken, maar of dat klopt. Geen idee.

Volgens mij is het enige echte verschil de zwarte accenten:
https://forums.evga.com/m/tm.aspx?m=2559536&p=1

[ Voor 54% gewijzigd door Arunia op 08-05-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kordouble
Aruni, bedankt voor je reactie,

In die vergelijker krijg je niet de geluidswaarden (Db), deze krijg je wel via de prijsvergelijker van Hardware.info zie volgende tabellijst.

https://nl.hardware.info/...l/producten/351457-362734

Alleen bij de Black Edition heb je veel lege velden omdat deze niet gereviewed is. Echter waar het mij vooral om gaat is of de Black Edition ook zo stil is als de gereviewde.

[ Voor 15% gewijzigd door kordouble op 08-05-2018 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Als je goed kijkt dan zie je dat de Black edition meer metalen vinnen heeft onder de ventilatoren en dus een flinker koelblok. Die zal dus iets koeler zijn en/of iets stiller. Nu zijn de meeste GTX1070's gewoon stil, dus veel maakt het niet uit.

Verder gezien de prijs zou ik toch echt een GTX1070Ti pakken. Die zijn gewoon een stuk beter en nauwelijks duurder. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kordouble
@DaniëlWW2
bedankt voor je reactie. Ben weer wat wijzer. Jouw advies voor de 1070Ti is op zich niet verkeerd aangaande de prijzen, echter mijn PC komt in de woonkamer en daar heeft men toch graag wat een wat stillere versie.

@Arunia
Jouw tweede de link totaal over het hoofd gezien. Hier geeft men ook al aan dat de kaarten zo goed als identiek zijn, op wat uiterlijke verschillen na en stroomverbruik.
Het verschil wat jij aangaf mbt de geluidsproductie, geeft mij het idee dat de Black Edition alleen meer lawaai zal maken t.o.v. de andere kaart in idle. Helaas krijg ik het niet boven water wat de geluidsproductie is bij volle belasting van de Black Edition,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

kordouble schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:54:
@DaniëlWW2
bedankt voor je reactie. Ben weer wat wijzer. Jouw advies voor de 1070Ti is op zich niet verkeerd aangaande de prijzen, echter mijn PC komt in de woonkamer en daar heeft men toch graag wat een wat stillere versie.

@Arunia
Jouw tweede de link totaal over het hoofd gezien. Hier geeft men ook al aan dat de kaarten zo goed als identiek zijn, op wat uiterlijke verschillen na en stroomverbruik.
Het verschil wat jij aangaf mbt de geluidsproductie, geeft mij het idee dat de Black Edition alleen meer lawaai zal maken t.o.v. de andere kaart in idle. Helaas krijg ik het niet boven water wat de geluidsproductie is bij volle belasting van de Black Edition,
Uh, een GTX1070Ti ga je ook niet horen als je een goed model koopt. De Ti is ook alleen maar 20% sneller. ;)

Ik denk dat je je veel te druk aan het maken bent. De betere aftermarket kaarten hoor je pas als je de kast opent en je oor er zowat tegenaan legt. Anders hoor je ze gewoon niet. Dat geeft die test waar je naar refereerde ook aan. Beetje onzinnig omdat die testen altijd buiten een kast worden gedaan, en laat die kast al wat geluid absorberen. Ter referentie. Ik zit hier met een RX Vega 56 met AMD hun wanproduct, uh ik bedoel stock koeler. Dat ding heb ik gelimiteerd tot 2500rpm en kan ik net horen als ik game over mijn speakers. Met een aftermarket koeler waar de ventilatoren nooit over de 2000rpm zouden moeten gaan, zal je deze nooit horen tenzij de kaart zelf gewoon waardeloos is ontworpen. kuch MSI Armor kuch.

EVGA is veder ook niet bepaald een budgetmerk dat goedkope rotzooi produceert. Desnoods kan je zelf de ventilatoren nog wat langzamer laten draaien met een van de circa 5 miljoen programma's die hiervoor bestaan. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kordouble
Allen bedankt voor de info. Ik weet wat ik ga doen. Wacht nog wel even om te kijken of prijzen verder zakken en ga dan toch voor een 1070. De 33 Db is voor mij doorslaggevend.

Als je de foto's van beide kaarten (EVGA GeForce GTX 1070 SC ACX 3.0 8Gb en de Black edition) op Tweakers.net bekijkt dan lijken deze te zijn bewerkt. De verpakking achter de videokaart bij beide zijn gefotoshopt. Op voorkant staat de 1070 maar als je het vergroot en op de zijkant kijkt staat er 1080 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-06 14:37

Eren

Boss of this gym

ik zou ook even naar andere merken kijken dan EVGA. bijvoorbeeld MSI zij staan ook bekend om goede koeling en stilte.

4HEad

Pagina: 1