DVB-C via Glashart media

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bale_of_cotton
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-02 13:24
Beste allen,

Al enkele jaren is mijn moeder klant bij Fiber. Zij neemt hier internet plus bellen af en DVB-C over glasvezel (ooit aangelegd door Reggefiber). Mij is altijd verteld dat IPB over de ene glasvezel gaat en het DVB-C signaal over de tweede glasvezel. Dvb-C was een bewuste keuze omdat het hele huis voorzien was van COAX kabel en hier geen extra STB voor nodig is. Je stelt de TV in op een "overig land" en je hebt een X aantal zenders in HD en de rest via prima kwaliteit.

Om de zoveel tijd gaat het glasvezel modem (de witte box in de meterkast) kapot. Dan geeft hij wel het IPB signaal door maar de Dvb-C valt compleet weg. De problemen beginnen elke keer met NL 1,2,3 (HD) met strepen over het scherm en na een tijd valt het signaal helemaal weg. We bellen dan met Fiber, zij sturen een nieuw modem(Genexis box) op, probleem opgelost. Inmiddels is het 6e (I kid you not) exemplaar aan het overlijden.

Waar ik bij Fiber geen antwoord op krijg is waar komt dit nou door? Kabelbreuk is het niet, klik je een nieuwe Genexis box erop heb je weer scherp TV beeld. Is het Glashart Media DVB-C signaal te sterk voor die genexis box? Kan ik hier nog zelf een filter voor plaatsen?

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Stephan

Beste antwoord (via rens-br op 09-05-2018 08:04)

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:15
bale_of_cotton schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:25:
[...]

Lekstroom via de coax? En dan een koppelstukje op de coax out van de Genesis box plaatsen?
Ik doel op een Mantelstroom filter. In mijn tijd dat ik voor XMS werkte zagen we dit probleem vaker.
De coax module ging geregeld kapot omdat er toch een beetje terug vloeide naar de coax module.

Om dat probleem te tackelen plaatste we nog wel eens filters een mantelstroom filter om de coax module te beschermen.

Zie ook mijn reactie uit 2011, dit probleem kwam geregeld voor en was simpel op te lossen door een mantelstroom filter te plaatsen:
White_Collar in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
Wat er kan gebeuren is dat er lek stroom is terug naar het modem met als gevolg dat het modem stuk gaat naar verloop van tijd.

Wat je zou kunnen doen is een filter er tussen zetten. Meestal een klein koppel stukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bale_of_cotton
White_Collar schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:48:
Wat je zou kunnen doen is een filter er tussen zetten. Meestal een klein koppel stukje
Lekstroom via de coax? En dan een koppelstukje op de coax out van de Genesis box plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:42
Meten is weten. Meet eens hoeveel spanning er op de mantel van de coax staat tov de aarde.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• White_Collar
bale_of_cotton schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:25:
[...]

Ik doel op een Mantelstroom filter. In mijn tijd dat ik voor XMS werkte zagen we dit probleem vaker.
De coax module ging geregeld kapot omdat er toch een beetje terug vloeide naar de coax module.

Om dat probleem te tackelen plaatste we nog wel eens filters een mantelstroom filter om de coax module te beschermen.

Zie ook mijn reactie uit 2011, dit probleem kwam geregeld voor en was simpel op te lossen door een mantelstroom filter te plaatsen:
White_Collar in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bale_of_cotton
Top,
Ik heb een mantelstroomfilter gevonden op allekabels. Zal deze aanschaffen en plaatsen! Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In plaats van een mantelstroomfilter kan je ook een AOP tussen Genexis en binnenhuisinstallatie plaatsen. Ik heb dit op advies van KabelNoord bij een klant gedaan destijds, blijkt achteraf geen slecht advies te zijn.
Pagina: 1