Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1070365

Topicstarter
Hoi, ik ben nieuw hier :)
Ik heb een kapotte tablet gekregen dat uit een BMW komt denk ik. Is deze nog herstelbaar, en heeft iemand een idee wat er aan kan zijn?
Bij in de oplader steken wil hij opstarten, batterijlogo komt er op, maar valt dan uit, en zo heel de tijd opnieuw, als ik hem met de knop opzet, komt er BMW op, en dan valt hij ook terug uit :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1070365 welkom op Tweakers.

De informatie die je momenteel hebt versterkt is helaas te weinig om iets mee te kunnen. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door en voeg dan minimaal het volgende toe:
- Aantal foto's van de tablet
- Bouwjaar en type BMW
- Eventueel merk / typenummers van de tablet (titel geeft Samsung aan?)
- Wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt om het probleem op te lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 08-05-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is een Samsung, uit een 7-serie zowiso, bouwjaar weet ik niet, was er 1 dat op het werk nog ergens lag, en weggegooit werd...
Er zit een soort zacht hoesje achteraan op waar wel wat nummers opstaan, maar weet niet of daar het juiste type tussen staat?
Ik krijg het hoesje er zo direct ook niet af.
Meer dan hem proberen opladen/opstarten heb ik nog niet gedaan, zoveel ken ik er niet van :)

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/20180508_165832axoqq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/20180508_165839nyrzf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Als het 'gewoon' een Samsung is, is het waarschijnlijk een Samsung met een BWM startscherm en meer eigenlijk niet. Weet je zeker dat deze modellen ingebouwd zijn in auto's? Lijkt mij namelijk een beetje vreemd / appart.
Ik krijg het hoesje er zo direct ook niet af.
Hoesje ziet er gewoon uit als een hardcover, maar is nog even niet belangrijk.
Er zit een soort zacht hoesje achteraan op waar wel wat nummers opstaan, maar weet niet of daar het juiste type tussen staat?
Zou zeggen Google de nummers eens :) Dan kom je vanzelf uit op deze pagina of te wel een 'Galaxy Tab4 7.0'.

Aangezien het toestel in een bootloop zit, maar verder het wel doet zou je eens kunnen kijken of je er met Odin een originele rom op krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/20180508_173409aoo7y.jpg

Het hoesje zat er op gelijmd, heb het er af gekregen, en hier stonden meer nummers op.
Ingebouwd ja en nee, zit er niet vast in, maar ze zitten bij 7 series wel op een vast plaatsje in de armsteun waar ze ook opladen enzovoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:46

TommieW

Numa numa.

rens-br schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:34:
[...]

Als het 'gewoon' een Samsung is, is het waarschijnlijk een Samsung met een BWM startscherm en meer eigenlijk niet. Weet je zeker dat deze modellen ingebouwd zijn in auto's? Lijkt mij namelijk een beetje vreemd / appart.
[...]
Jep. De 7 Serie heeft zo'n tablet achterin in de middelconsole ingebouwd zitten. Kan je o.a. de kleur verlichting instellen. (Inb4 :') )

@Anoniem: 1070365 Wat is het doel? De tablet weer in de auto werkend maken? Of überhaupt er leven uit krijgen?

Voor het eerste geval zou je de originele BMW software moeten vinden, dat lijkt mij vrij onmogelijk. Zo ver ik weet, draait er gewoon Android op met een andere launcher.

Als je er alleen maar leven uit wil krijgen, kan je eens kijken of je nog in Download mode komt. Je kan ook proberen of je nog in de recovery komt. Als dat het geval is, kan je inderdaad gewoon de firmware flashen met ODIN. Kan je het hoesje er nog vanaf krijgen? Misschien dat daar een beter typenummer in staat.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi, nee in de auto niet, heb helaas geen 7 serie :D ik zou hem als gewone tab willen gebruiken.
Het hoesje dat er nu nog op zit er af prutsen bedoel je?
Dat ik in de tab zelf zit zeg maar, die odin en de recovery stappen ken ik helaas niets van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb hem met wa knoppen in te duwen op dit gekregen, maar nu blijft hij daar precies weer op hangen, al 30 min zo zonder dat er iets is bewogen....

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/20180508_221147fcq5i.jpg

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 09-05-2018 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 1070365 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:34:
Heb hem met wa knoppen in te duwen op dit gekregen, maar nu blijft hij daar precies weer op hangen, al 30 min zo zonder dat er iets is bewogen....

[afbeelding]
Dat is Fastboot / Download mode en het is logisch dat daar niks gebeurd. Hij is namelijk aan het wachten op een commando en / of actie vanuit een laptop / PC. Maar het is goed dat hij daar wel op blijft staan en ook niet meteen weer uitvalt. Dat betekend dat de accu nog heel is.
Anoniem: 1070365 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:28:
Dat ik in de tab zelf zit zeg maar, die odin en de recovery stappen ken ik helaas niets van :D
Zou zeggen, ga wederom even kijken op Google, zoals we ook in Het algemeen beleid #quickstart aangeven is eigen inzet zeer gewenst.
Pagina: 1