Denk je met adblocker van ads af te zijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:57
T.net, dit is wel sneaky hoor...

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/chCO9S/Screen_Shot_2018_05_08_at_16_09_14.png

Is dit soort ongein dan wel weg als donateur? Ik vind het geen probleem om te doneren, maar dit is wel smerig. Slim! maar smerig.

Dit zijn geen clickable ads, maar lijken gewoon plaatjes te zijn in de HTML code van de pagina staan. Zo kan het natuurlijk ook.

[ Voor 61% gewijzigd door Qlusivenl op 08-05-2018 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
Oke, nog raarder. Ze zijn nu opeens ook weer weg...

Iemand anders die dit nog had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
Jij denkt dat adverteerders en webdesigners niet proberen om adblockers heen te werken? Het is een kat en muisspelletje hoor.

----

Oeps, ik had helemaal niet in de gaten dat het om de Tweakers site ging 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Kalief op 08-05-2018 16:54 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Jij gebruikt een toepassing van een derde die elementen blokkeert op een website en als die toepassing faalt is het de schuld van de maker van de website? :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe is het smerig om ads te tonen die jij tegen de afspraken in probeert te blokkeren? Hooguit kan je zeggen dat je een betere adblocker wil nemen :P

(Ik ben vrijwilliger dus mij maken de ads niets uit, maar) de Tweakers medewerkers moeten ook eten en de servers moeten stroom krijgen. Daarom is er inderdaad ook een https://tweakers.net/abonnementen mogelijkheid gemaakt. Ook bij de goedkoopste abo-vorm kan je ads uitschakelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hoezo sneaky? Dit is precies zoals ads horen te zijn. Hosted op de site zelf, ipv van een of andere lugubere partij die alleen maar virussen kan verspreiden via legitieme sites. Het liefst ook terug naar 468x80, zodat er weer een standaard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qlusivenl
Kalief schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:22:
Jij denkt dat adverteerders en webdesigners niet proberen om adblockers heen te werken? Het is een kat en muisspelletje hoor.
Dit is Tweakers he... Zij hebben gewoon een abo als je geen ads wilt zien. Die hoeven niet perse om adblockers heen te werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:10
Qlusivenl schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:12:
T.net, dit is wel sneaky hoor...

[afbeelding]

Is dit soort ongein dan wel weg als donateur? Ik vind het geen probleem om te doneren, maar dit is wel smerig. Slim! maar smerig.

Dit zijn geen clickable ads, maar lijken gewoon plaatjes te zijn in de HTML code van de pagina staan. Zo kan het natuurlijk ook.
Hi, dit is een Homepage takeover, waarbij we altijd een 'wallpaper' hebben die op de achtergrond geladen wordt, en een leaderboard die "netjes is weggewerkt door je adblocker". Dus nee, het is niet smerig van ons, maar je adblocker vergeet wat weg te nemen.

Overigens is de wallpaper nooit clickable, omdat een misclick zo gebeurd is en daarmee alleen maar meer irritatie opwekt.

De take over is "weg" omdat die ditmaal niet voor 24 uur fixed op de frontpage staat, maar op impressiebasis werkt, dus je kan hem zien, maar ook niet.

Uiteraard kan je een abonnement nemen om van de advertenties af te komen, en dat kan zeker vanaf een donateur abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
F_J_K schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:29:
Hoe is het smerig om ads te tonen die jij tegen de afspraken in probeert te blokkeren? Hooguit kan je zeggen dat je een betere adblocker wil nemen :P

(Ik ben vrijwilliger dus mij maken de ads niets uit, maar) de Tweakers medewerkers moeten ook eten en de servers moeten stroom krijgen. Daarom is er inderdaad ook een https://tweakers.net/abonnementen mogelijkheid gemaakt. Ook bij de goedkoopste abo-vorm kan je ads uitschakelen.
Het is zeker smerig om ze te blocken, ben ik volledig met je eens. Ik zit al een tijd te overwegen voor een abo, omdat ik Tweakers dagelijks gebruik. Die paar euro per maand maakt mij niet uit, maar dit viel mij gewoon op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Qlusivenl schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:35:
Zij hebben gewoon een abo als je geen ads wilt zien. Die hoeven niet perse om adblockers heen te werken.
8)7 8)7
Behalve dat ik betwijfel of dat actief gebeurt ("er om heen werken") zou je 't juist doen om de groep die géén abo heeft een ad voor te schotelen. Daarom snap ik heel dit topic eigenlijk niet :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Qlusivenl schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:12:
Is dit soort ongein dan wel weg als donateur?
Ja.
Ik vind het geen probleem om te doneren, maar dit is wel smerig. Slim! maar smerig.
Niet eens smerig, want Tweakers verdient er verder niks aan. Je ziet wel (een deel van) de ad, maar omdat je de tracking ervan blokkeert met je adblocker telt het tonen van die ad verder niet voor de adverteerder.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
chengbondkwok schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:35:
[...]

Hi, dit is een Homepage takeover, waarbij we altijd een 'wallpaper' hebben die op de achtergrond geladen wordt, en een leaderboard die "netjes is weggewerkt door je adblocker". Dus nee, het is niet smerig van ons, maar je adblocker vergeet wat weg te nemen.

Overigens is de wallpaper nooit clickable, omdat een misclick zo gebeurd is en daarmee alleen maar meer irritatie opwekt.

De take over is "weg" omdat die ditmaal niet voor 24 uur fixed op de frontpage staat, maar op impressiebasis werkt, dus je kan hem zien, maar ook niet.

Uiteraard kan je een abonnement nemen om van de advertenties af te komen, en dat kan zeker vanaf een donateur abonnement.
Ik vind zelf dit soort dingen enorm irritant. Ads kan ik heel goed begrijpen, maar zo'n achtergrond omdat "er toch veel ruimte op de zijkant". Nou ben ik wel blij met een website als Tweakers.net, maar het is zo jammer dat er zoveel loze ruimte "onbenut" wordt (behalve voor ads natuurlijk...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qlusivenl
oke, oke. Ik heb even niet verder gedacht. We gaan over naar een abo. Dit topic mag dicht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:10
Qlusivenl schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:43:
[...]

Ik vind zelf dit soort dingen enorm irritant. Ads kan ik heel goed begrijpen, maar zo'n achtergrond omdat "er toch veel ruimte op de zijkant". Nou ben ik wel blij met een website als Tweakers.net, maar het is zo jammer dat er zoveel loze ruimte "onbenut" wordt (behalve voor ads natuurlijk...).
Dit wordt alleen toegepast bij een Homepage Takeover, niet omdat "we even loze ruimte moeten benutten".

Bij de overige formaten gebeurt dit niet. Dat het irritant is, kan ik begrijpen (maar het is sowieso niet clickable, en zit visueel alleen in de weg). Gelukkig zijn dit ook de duurste formaten, waardoor niet alle adverteerders dit afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Daarom een reden om gewoon betaalde content tot je te nemen in de vorm van een abonnement. Dan heb je daar geen zorgen over :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 09:26
Ik heb het idee dat ik vanuit huis wordt geblokkeerd in het gebruik van Tweakers. Ja, ik gebruik een adblocker omdat helemaaal crazy werd van al die langsvliegende ad's waar ik toch niks mee doe. Ieder ander site ik probeer te openen, opent normaal. Alleen tweakers.net weigert...ra ra politiepet. Ik zou verwacht hebben in ieder geval van tevoren gewaarschuwd te zijn, in de trant van: We zien dat je een adblocker gebruikt, en dat kan je binnenkort een ban opleveren, zou zeker netter geweest zijn, Heeft iemand een idee hoe lang je dan gebanned blijft?

[ Voor 30% gewijzigd door TheCricketer25 op 11-07-2018 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:32

MsG

Forumzwerver

TheCricketer25 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:43:
Ik heb het idee dat ik vanuit huis wordt geblokkeerd in het gebruik van Tweakers. Ja, ik gebruik een adblocker omdat helemaaal crazy werd van al die langsvliegende ad's waar ik toch niks mee doe. Ieder ander site ik probeer te openen, opent normaal. Alleen tweakers.net weigert...ra ra politiepet. Ik zou verwacht hebben in ieder geval van tevoren gewaarschuwd te zijn, in de trant van: We zien dat je een adblocker gebruikt, en dat kan je binnenkort een ban opleveren, zou zeker netter geweest zijn, Heeft iemand een idee hoe lang je dan gebanned blijft?
Kan je die onderbuik ook onderbouwen? Vandaag en gister is Tweakers slachtoffer geweest van een DDoS-aanval. Wellicht heb je de onbereikbaarheid van de website daardoor verward met een persoonlijke blokkade?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TheCricketer25 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:43:
Je bent niet geband, Tweakers heeft last van een DDoS van een jochie dat te weinig aandacht krijgt van z'n ouders ofzo.

Verder: als je ads blockt kies je er zelf voor dat sites je gaan weren of anderzins andere content gaan voorschotelen. Je levert hun niks op en kost alleen maar geld. Tweakers doet op dit moment niks met adblockers maar dat wil niet zeggen dat dat in de toekomst niet gaat gebeuren.

Daarnaast krijgt Tweakers geld voor ads die je ziet, klikken of niet doet er niet toe. Bovendien herken ik het beeld van "langsvliegende ads" totaal niet. Afgezien van de sporadisch voorkomende takeover (waar dit topic over gaat) zijn er maar een paar bannerposities en die moeten aan strikte regels voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 09:26
Ah okay dat verklaart een hele hoop!! Dank voor de snelle reactie's, en ja ik heb sommige dingen wat dikker aangezet, omdat ik ad's gewoon vervelend vind. Hoop dat dat script kiddie snel op houd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheCricketer25 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 01:03:
Ah okay dat verklaart een hele hoop!! Dank voor de snelle reactie's, en ja ik heb sommige dingen wat dikker aangezet, omdat ik ad's gewoon vervelend vind. Hoop dat dat script kiddie snel op houd!
Als je banners vervelend vind hier, kan je altijd nog netjes een abbo afnemen. Zie https://tweakers.net/abonnementen/ voor meer informatie en je kan er ook gelijk een afnemen. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
NMe schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:58:
[...]

Je bent niet geband, Tweakers heeft last van een DDoS van een jochie dat te weinig aandacht krijgt van z'n ouders ofzo.

Verder: als je ads blockt kies je er zelf voor dat sites je gaan weren of anderzins andere content gaan voorschotelen. Je levert hun niks op en kost alleen maar geld. Tweakers doet op dit moment niks met adblockers maar dat wil niet zeggen dat dat in de toekomst niet gaat gebeuren.
Voorlopig is de adblockerdetectie die jullie hanteren volgens jullie eigen berichtgeving illegaal, want er wordt helemaal geen expliciete toestemming om gevraagd voordat dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

nino_070 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:47:
[...]

Voorlopig is de adblockerdetectie die jullie hanteren volgens jullie eigen berichtgeving illegaal, want er wordt helemaal geen expliciete toestemming om gevraagd voordat dit gebeurt.
Uit het artikel dat je aanhaalt:
In artikel 5.3 van de zogenaamde ePrivacy Directive staat dat 'het gebruik van elektronische communicatienetwerken om informatie bij de apparatuur van gebruikers op te halen of op te slaan alleen toegestaan is wanneer heldere en volledige voorlichting hierover en een vraag om toestemming hiervoor heeft plaatsgevonden'.
Uit de cookiemelding die je op enig moment weggeklikt moet hebben om hier te kunnen posten:
Tweakers is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken, en je te informeren over het gebruik daarvan op de site.

Tweakers gebruikt cookies, JavaScript en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden:

• het optimaliseren van de website
• de integratie van social media
• het verzamelen en analyseren van statistieken
• het gebruik, beheer en gericht kunnen tonen van advertenties en het vaststellen van de goede werking hiervan
Voor een aantal van bovenstaande punten is het vastleggen van bezoekersgedrag noodzakelijk.
Het is niet illegaal als je aan de voorwaarden voldoet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
NMe schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:51:
[...]

Uit het artikel dat je aanhaalt:

[...]

Uit de cookiemelding die je op enig moment weggeklikt moet hebben om hier te kunnen posten:

[...]

Het is niet illegaal als je aan de voorwaarden voldoet. ;)
En ik lees nu trouwens ook dat er in Nederland een uitzondering voor geldt:
https://www.rijksoverheid...issie-over-adblockers.pdf

Eigenlijk is dat T.net artikel nu dus een beetje outdated, maar beter ook voor jullie. De weg is vrij om adblockers te bannen dus -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
nino_070 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:04:
Eigenlijk is dat T.net artikel nu dus een beetje outdated
Dat heb je met nieuws uit 2016...
maar beter ook voor jullie. De weg is vrij om adblockers te bannen dus -O-
Niemand dwingt je hier te komen, toch? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

En ik lees nu trouwens ook dat er in Nederland een uitzondering voor geldt:
https://www.rijksoverheid...issie-over-adblockers.pdf

Eigenlijk is dat T.net artikel nu dus een beetje outdated, maar beter ook voor jullie. De weg is vrij om adblockers te bannen dus -O-
Adblockers bannen hebben we in het verleden gedaan (nooit geautomatiseerd, meer reactief als mensen op het forum zeiden dat ze het deden) maar in onze ervaring heeft het meer zin om in alle redelijkheid uit te leggen waarom ads zo belangrijk zijn en hoe wij toch zo veel mogelijk proberen te zorgen dat het niet de spuigaten uit loopt. Heel veel mensen zijn dan ineens wel bereid om Tweakers te whitelisten of een abo te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 11-07-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
RobIII schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:09:
[...]

Dat heb je met nieuws uit 2016...

[...]

Niemand dwingt je hier te komen, toch? ;)
Het is ook geen verwijt ofzo hoor...ik kon me alleen dat artikel herinneren toen ik die zin van @NMe las, en het leek me in tegenspraak daarmee. Bij nader inzien dus niet. Rustig aan zeg mensen, meteen zo geprikkeld als het over jullie verdienmodel gaat. Ik heb zelf Tweakers gewoon gewhitelist op mijn pc, op mijn telefoon volgens mij niet...

[ Voor 6% gewijzigd door nino_070 op 11-07-2018 16:42 ]

Pagina: 1