Outlook plugin voor herkennen inhoud email

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrobo1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 15:33
Beste mede-Tweakers,

In de wereld van het beveiligd mailen zijn een aantal partijen actief die hun diensten mogen aanbieden aan overheden. Denk hierbij aan Zivver, KPN secure mail en Zorgmail.

De eerst genoemde heeft een plugin voor outlook die de inhoud van een mail scant om te oordelen of er mogelijk privacy gevoelige informatie in die betreffende mail staat, en dat een beveiligde mail noodzakelijk is.

Is er onder de Tweakers wellicht nog kennis van andere plugins voor outlook 2016.

Ik ben specifiek op zoek naar plugins, en niet naar aanbieders van beveiligd mailen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoek eens op DLP oftewel Data Leakage Prevention. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Welke vorm van 'Beveiligd Mailen' doel je precies op? Ik weet dat er in Outlook een manier is om je emails te ondertekenen met een certificaat, zonder plugin. Op dat moment kan dit door elke ontvanger worden uitgelezen, dus er is geen reden om dat niet gewoon voor alle mails te gebruiken om je identiteit te waarborgen.

Ik mis even het doel van een selectief aantal mails beveiligd te sturen vanwege privacygevoelige data in plaats van alle mails zo veilig mogelijk te verzenden, zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@Stoelpoot ondertekenen != beveiligen
Het verteld alleen maar dat de afzender, in potentie, klopt.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrobo1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 15:33
@Equator Goeie, tunnelvisie heeft inderdaad DLP over het hoofd gezien. Dit zou een externe oplossing kunnen zijn als laatste redmiddel?

@Stoelpoot klopt dat is inderdaad digitaal ondertekenen. Zoals je wellicht gezien heb, heb ik een aantal aanbieders genoemd die oa via Gemnet lopen, een beveiligd netwerk voor gemeentes en een aantal aangesloten partijen.

Naast bewustzijnstrajecten ben ik dus eigenlijk opzoek naar een "pop-up" die de verstuurder waarschuwt dat de betreffende mail niet zomaar via de "ouderwetse" mailserver zou moeten gaan. En dan bij voorkeur al bij het opstellen van de mail.