Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen verbinding internet op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal, ik zit met een probleem en ik hoop dat het ik hier misschien een oplossing kan krijgen.
sinds een week of 3/4 geleden begon het als 1 keer per dag(en dan max 5 minuten) de melding is: Ethernet heeft geen geldige IP-cofiguratie.
sinds gisteren (7-05-2018) is het 5 keer gebeurd, bij de 5de keer bleef het echter permanent. sindsdien heb ik meerdere dingen geprobeerd maar niks werkte. het bizarre is het is slechts 1 computer, de rest werkt prima, kabels uitgetest naar andere computers tonen een prima verbinding. dus de kabels zijn in orde. er moet dus iets zijn bij die ene computer die het internet stopt of iets dergelijks.
enige wat zichtbaar is het icoontje van een kabel/beeldscherm en een geel uitroepteken.
hopelijk hebben jullie een werkende oplossing voor me.
...

Fabrikant grafische kaart - Powered by AMD
Grafische chipset - Radeon (TM) RX 470 Graphics
Apparaat-id - 67DF
Leveranciers-id - 1002
Subsysteem-id - E349
Leveranciers-id subsysteem - 174B
Revisie-id - CF
Bustype - PCI Express 3.0
Huidige businstellingen - PCI Express 2.0 x16
BIOS-versie - 015.050.000.000
BIOS-onderdeelnummer - 113-349PROE-U41
BIOS-datum - 2016/08/31 02:32
Grootte geheugen - 4096 MB
Geheugentype - GDDR5
Geheugenklok - 1750 MHz
Kernklok - 1216 MHz
Totale geheugenbandbreedte - 224 GByte/s
Geheugenbitsnelheid - 7.00 Gbps
Bestandspad 2D-stuurprogramma - /REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/Class/{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}/0000

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : rick
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
Physical Address. . . . . . . . . : FC-AA-14-94-2A-56
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
Autoconfiguration IPv4 Address. . : 169.254.193.70(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled
...

probleemoplosser
router en modem meerdere malen gereset (kabels eruit, stekker eruit, aan en uit enz enz, allemaal meerdere malen).
kabels getest (werken allemaal prima).
poging tot ipconfig /renew (werkte niet).
en nog een paar manieren op diverse hulpsites.
...

Alle reacties

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 15:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Je hebt in ieder geval een APIPA adres:
Autoconfiguration IPv4 Address. . : 169.254.193.70(Preferred)
Dus er gaat waarschijnlijk iets mis in de DHCP van je router. Je zou eventueel kunnen proberen een statisch ip adres in te stellen.

Delen de modem en router beide ip adressen uit? Of hoe heb je dit ingeregeld?

[ Voor 13% gewijzigd door Lawwie op 08-05-2018 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lawwie schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:26:
Je hebt in ieder geval een APIPA adres:

[...]

Dus er gaat waarschijnlijk iets mis in de DHCP van je router. Je zou eventueel kunnen proberen een statisch ip adres in te stellen.

Delen de modem en router beide ip adressen uit? Of hoe heb je dit ingeregeld?
beneden is de primaire modem, via die zijn alle apparaten beneden aangesloten, 1 kabel gaat naar boven naar een router, de apparaten boven zijn via die allemaal verbonden. die hebben allemaal gewoon een werkend verbinding behalve dan die ene pc. Ook heb ik de kabel die naar boven direct in mij computer gedaan. het resultaat blijft echter hetzelfde.

Verwijderd

In apparaatbeheer de internetadapter al eens verwijderd en daarna opnieuw opstarten pc? Dan wordt de adapter opnieuw geinstalleerd. Proberen waard.

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 20:24

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Probeer het volgende:

in een elevated prompt:

netsh int ipv4 reset

en daarna

netsh winsock reset

Daarna rebooten.
Inloggen en de netwerkkaart instellingen checken.

Mocht dit niet baten, dan de netwerkkaart driver weggooien in de device manager en opnieuw herstarten.

Mocht ook dit niet baten, dan hoor ik dat graag. :P

P.S. ik zie dat een deel van mijn antwoord hierboven ook net verschenen is.

Make music, not war

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:35:
In apparaatbeheer de internetadapter al eens verwijderd en daarna opnieuw opstarten pc? Dan wordt de adapter opnieuw geinstalleerd. Proberen waard.
musiman schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:36:
Probeer het volgende:

in een elevated prompt:

netsh int ipv4 reset

en daarna

netsh winsock reset

Daarna rebooten.
Inloggen en de netwerkkaart instellingen checken.

Mocht dit niet baten, dan de netwerkkaart driver weggooien in de device manager en opnieuw herstarten.

Mocht ook dit niet baten, dan hoor ik dat graag. :P

P.S. ik zie dat een deel van mijn antwoord hierboven ook net verschenen is.
geprobeerd, heeft niet geholpen.

• musiman
  • Laatst online: 20-11 20:24

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Het kan natuurlijk zijn dat de netwerkkaart zelf stuk is, of de connectie niet helemaal lekker meer.

Zitten er status lampjes bij de NIC aansluiting? Zo ja, brandt er in ieder geval één lampje, ook wanneer je de stekker van de netwerkkabel iets heen en weer beweegt?

Make music, not war

Verwijderd

@musiman Dat wilde ik ook zeggen.

FF wat anders, heb je nu een router achter een router staan en functioneren die allebei als router? Zeker Ziggo router?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2018 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
musiman schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:10:
Het kan natuurlijk zijn dat de netwerkkaart zelf stuk is, of de connectie niet helemaal lekker meer.

Zitten er status lampjes bij de NIC aansluiting? Zo ja, brandt er in ieder geval één lampje, ook wanneer je de stekker van de netwerkkabel iets heen en weer beweegt?
die branden gewoon, de bovenste is permanent groen, de onderste knippert een oranje/rode kleur

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:13:
[...]

die branden gewoon, de bovenste is permanent groen, de onderste knippert een oranje/rode kleur
PC openschroeven en netwerkkaart ereens uithalen en opnieuw erin steken. Misschien 1 lullig contactje wat niet helemaal lekker zit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:14:
[...]

PC openschroeven en netwerkkaart ereens uithalen en opnieuw erin steken. Misschien 1 lullig contactje wat niet helemaal lekker zit.
das geen optie jammer genoeg, de opening is onderdeel van het moederbord, het is geen losse netwerkkaart

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Loop even naar de Action. Daar hebben ze USB netwerkkaart voor rond de 5 euro.
En test het daarmee.

PSN: plexforce (ps4)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:12:
@musiman Dat wilde ik ook zeggen.

FF wat anders, heb je nu een router achter een router staan en functioneren die allebei als router? Zeker Ziggo router?
de router boven is verbonden met de modem beneden. het is geen ziggo router maar van kpn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:16:
[...]

das geen optie jammer genoeg, de opening is onderdeel van het moederbord, het is geen losse netwerkkaart
Ok. Recent toevallig een update gedaan van Windows? Zo ja, drivers een nakijken. Ik heb toevallig tot een update van Win 10 ook haperende verbindingen gehad met laptop. Weliswaar draadloos.

Verwijderd

Topicstarter
WeHoDo schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:18:
Loop even naar de Action. Daar hebben ze USB netwerkkaart voor rond de 5 euro.
En test het daarmee.
zal ik morgen dan halen, vandaag helaas geen tijd om langs de action te gaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:18:
[...]

de router boven is verbonden met de modem beneden. het is geen ziggo router maar van kpn.
Maar die routert dus ook? Beide dus? Delen beide IP adressen uit? Dat is namelijk vragen om problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2018 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:19:
[...]

Ok. Recent toevallig een update gedaan van Windows? Zo ja, drivers een nakijken. Ik heb toevallig tot een update van Win 10 ook haperende verbindingen gehad met laptop. Weliswaar draadloos.
niet dat ik me kan herinneren

• SpudNL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-07 20:49
Je kan op de site van de fabrikant van het moederbord even de laatste versie van de netwerk drivers downloaden, mogelijk heeft een herinstallatie van de drivers al genoeg effect. (zie niet dat je dit al geprobeerd hebt)

Als je een laptop hebt kan je die mogelijk eens aansluiten op die kabel. Vergeet dan niet even een ipconfig /release & ipconfig /renew te doen zodat die ook werkelijk op zoek gaat naar een nieuw IP adres. Werkt het dan nog allemaal op de laptop dan kan je vrij zeker zeggen dat er iets mis is met de PC.

PS. In je start post staat een heel stuk over je grafische kaart, dat is momenteel niet echt relevant. Mogelijk had je daar info van je moederbord willen plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:20:
[...]

Maar die routert dus ook? Beide dus? Delen beide IP adressen uit? Dat is namelijk vragen om problemen.
sorry, beneden is een modem geen router, boven is een sweex lan switch 8 port (zijn het gewend een router te noemen) maar dat is al jaren goed gegaan en andere computers doen het ook prima (ik heb nu ook me laptop via die 8 port met lan verbonden, dat doe ik ook jaren en nooit problemen gehad).

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:49

Nibbz

Postmaster General

Met een Ubuntu live cd/usb boot, zou je alle windows problemen kunnen uitsluiten (drivers, updates). Als het daarin wel werkt, kun je het in windows zoeken.

Mocht je daar ook geen verbinding krijgen, zal het iets met hardware te maken hebben.

13:37

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:24:
[...]

sorry, beneden is een modem geen router, boven is een sweex lan switch 8 port (zijn het gewend een router te noemen) maar dat is al jaren goed gegaan en andere computers doen het ook prima (ik heb nu ook me laptop via die 8 port met lan verbonden, dat doe ik ook jaren en nooit problemen gehad).
Ok.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:24:
[...]

...(ik heb nu ook me laptop via die 8 port met lan verbonden, dat doe ik ook jaren en nooit problemen gehad).
Als je die laptop via die kabel van de niet werkende desktop verbindt, werkt dat dan wel?

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:31:
[...]

Als je die laptop via die kabel van de niet werkende desktop verbindt, werkt dat dan wel?
dan ook niet, had de kabel uitgetest op me laptop, en dan gaat het prima, zelfde geldt met andere kabels, dus de kabels werken prima

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:31
OK, je hebt dus beneden een modem (wat ook een router is) en boven een switch die met de router beneden verbonden is?

wat doen de lampjes op de switch bij het portje waar je pc aan hangt? en wat zeggen de lampjes op de PC?

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:28
chaos-thread alarm :)

even een stappenplan maken:

is het een hardware-probleem of een software-probleem of een infra-probleem?

- testen met probleem-pc op een locatie van een wel-werkend ander apparaat.
- werkt daar wel? --> probleem van kabel of poortje van originele locatie (A)
- werkt daar ook niet? --> hard- of softwareprobleem van de pc in kwestie (B )

if A: kabel vervangen op originele locatie? niet opgelost? ander poortje op switch proberen.
if B: opstarten met een of ander live-cdtje (ubuntu ofzo): werkt wel? Windows-probleem. Werkt niet? Netwerkkaart moederbord verrot. Nieuw netwerkkaartje kopen.

etc.

(post nog even aangepast, per ongeluk te vlot op enter geramd)

[ Voor 68% gewijzigd door Sebas1979 op 08-05-2018 16:46 ]

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-11 22:12
Drivers up to date?? Kan altijd helpen om ze te updaten

Verwijderd

Topicstarter
borft schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:36:
OK, je hebt dus beneden een modem (wat ook een router is) en boven een switch die met de router beneden verbonden is?

wat doen de lampjes op de switch bij het portje waar je pc aan hangt? en wat zeggen de lampjes op de PC?
op de switch brandt alles compleet groen, de op de pc, de boventste groen permanent en de onderste die knippert oranje.
Sebas1979 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:40:

haha ja, ik waardeer de hulp enorm maar het wordt me een beetje teveel, qua probleem geen idee

• Sebas1979
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:42:
[...]

op de switch brandt alles compleet groen, de op de pc, de boventste groen permanent en de onderste die knippert oranje.

[...]

haha ja, ik waardeer de hulp enorm maar het wordt me een beetje teveel, qua probleem geen idee
Zie mijn update ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sebas1979 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:40:

- testen met probleem-pc op een locatie van een wel-werkend ander apparaat.
- werkt daar wel? --> probleem van kabel of poortje van originele locatie (A)
- werkt daar ook niet? --> hard- of softwareprobleem van de pc in kwestie (B )

if A: kabel vervangen op originele locatie? niet opgelost? ander poortje op switch proberen.
if B: opstarten met een of ander live-cdtje (ubuntu ofzo): werkt wel? Windows-probleem. Werkt niet? Netwerkkaart moederbord verrot. Nieuw netwerkkaartje kopen.

etc.

(post nog even aangepast, per ongeluk te vlot op enter geramd)
ik vermoed zelf een windows probleem, ik heb zowel een externe usb naar internetkabel als een usb draadloze ontvanger gebruikt, bij beide blijft het probleem echter, erg bizar, nog nooit zoiets meegemaakt.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan je handmatig de settings aanpassen van de netwerkadapter ?

Als je een KPNmodem hebt, zal je 192.168.2.??? kunnen gebruiken.
Gateway 192.168.2.1 ( of 254 ) zetten, en DNS op 8.8.8.8 / 8.8.4.4

Verwijderd

Topicstarter
FreshMaker schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:15:
Kan je handmatig de settings aanpassen van de netwerkadapter ?

Als je een KPNmodem hebt, zal je 192.168.2.??? kunnen gebruiken.
Gateway 192.168.2.1 ( of 254 ) zetten, en DNS op 8.8.8.8 / 8.8.4.4
net geprobeerd, werkt ook niet

• Sebas1979
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:08:
[...]

ik vermoed zelf een windows probleem, ik heb zowel een externe usb naar internetkabel als een usb draadloze ontvanger gebruikt, bij beide blijft het probleem echter, erg bizar, nog nooit zoiets meegemaakt.
ik vermoed dat je je probleem niet gaat oplossen als je het niet stapsgewijs onderzoekt. succes!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb even rond gezocht op jouw probleem en ik vond dit artikel: http://www.sysprobs.com/f...-not-getting-ip-from-dhcp

Probeer dit stappenplan eens.

Tweakers Discord

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:31:
[...]

net geprobeerd, werkt ook niet
In dat zelfde menu staat ook IPv6 configuratie
Ik 'moet' deze hier altijd uitvinken, anders blijft Windows elke netwerkaanvraag eerst over ipv6 doen, welke ik nog niet in gebruik heb.

Het beste is om eerst een linux live usb te proberen, en zien of je wel netwerkverbinding krijgt daarmee

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:40:
Ik heb even rond gezocht op jouw probleem en ik vond dit artikel: http://www.sysprobs.com/f...-not-getting-ip-from-dhcp

Probeer dit stappenplan eens.
geprobeerd, werkte helaas niet
FreshMaker schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:44:
[...]

In dat zelfde menu staat ook IPv6 configuratie
Ik 'moet' deze hier altijd uitvinken, anders blijft Windows elke netwerkaanvraag eerst over ipv6 doen, welke ik nog niet in gebruik heb.

Het beste is om eerst een linux live usb te proberen, en zien of je wel netwerkverbinding krijgt daarmee
die staan ook uit, linux live usb ook geprobeerd, lukt me ook niet een verbinding te krijgen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2018 16:55 ]

• valkenier
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:54:
[...]

geprobeerd, werkte helaas niet

[...]

die staan ook uit, linux live usb ook geprobeerd, lukt me ook niet een verbinding te krijgen
Je mag wel iets duidelijker zijn. Eerst breng je ons in opperste verwarring met modems/routers en switches. Vervolgens heb je een boel vermoedens, maar kun je ons niet duidelijk maken waar je probleem zit. Zoals hierboven ook al terecht opgemerkt vermoeden wij dat je dit probleem niet zelf op gaat lossen, als je niet niet stapsgewijs aanpakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:54:
linux live usb ook geprobeerd, lukt me ook niet een verbinding te krijgen
Welke distro? En wat doet het als je met linux een static IP configureert? En wat doet 'tcpdump' als je luistert op de interface? Zie je dan b.v. ARP packets langskomen van de rest van je netwerk?

# become root:
$ sudo -i

#zie 'errors/dropped/overrun/etc'
$ ifconfig
eth0   Link encap:Ethernet  HWaddr xx:xx:xx:xx:xx:xx  
          inet addr:192.168.1.2  Bcast:192.168.1.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::xx:xx:xx:xx/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:214493 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:118913 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
.....

#kijken naar traffic op interface
$ tcpdump -i eth0 -n
tcpdump: verbose output suppressed, use -v or -vv for full protocol decode
listening on eth0, link-type EN10MB (Ethernet), capture size 262144 bytes
..... received packets here...... then press CTRL+C to quit
187 packets captured
251 packets received by filter
0 packets dropped by kernel
valkenier schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:39:
Zoals hierboven ook al terecht opgemerkt vermoeden wij dat je dit probleem niet zelf op gaat lossen, als je niet niet stapsgewijs aanpakt.
Zoals alle problemen?! :>
Pagina: 1