Onafhankelijk vergelijk website hosting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een onafhankelijke vergelijkwebsite voor hostingbedrijven.

Ik ben toe aan een nieuwe hosting partij, maar wordt op internet overspoeld door partijen en vergelijkingswebsites.
Ik wil dat de door mij gebruikte servers in de EU staan en een nederlandse helpdesk.
Dus ik denk dat de vergelijkingswebsite ook het beste een nederlandse website zal zijn.

Ik heb begrepen dat hostingwijzer.nl, hostingvergelijken.nl, hostingvergelijken.eu niet onafhankelijk zijn en adverteerders hoger weergeven.

[ Voor 16% gewijzigd door Zomaar iemand op 08-05-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Mijn eerste hit op google (handig tooltje, onthoud die naam, ze kunnen best wel eens heel groot worden denk ik) is : https://www.webhosters.nl/vergelijken/

Hier kun je o.a. kiezen waar de servers moeten staan en bij klantenservice kun je nederlandstalig kiezen

[ Voor 29% gewijzigd door ImNotnoa op 08-05-2018 14:37 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
webhosters.nl is van ReferMedia B.V., welke al diverse malen beschuldigd is negatieve reviews te plaatsen, om zo hostingbedrijven een verplicht account te laten nemen, om uberhaubt te kunnen reageren.
Gebruik die geweldige ziekmachine van je maar eens om over dit bedrijf te lezen ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door Zomaar iemand op 08-05-2018 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Voordat je reviews gaat lezen is het handig om eerst te kijken waar voor jou goede hosting aan moet voldoen. Reviews over hostingpartijen zeggen mij niet zo veel. Vrijwel alle negatieve dingen gaan over geen support (waar de positieve reviews juist hele goede support aangeven) of over betalingen. Anno 2018 nog steeds verbaasd zijn dat het lokkertje van 50 cent voor je domeinnaam het eerste jaar ineens 10 euro wordt het tweede jaar, zoiets kun je niet serieus nemen.

Kijk voornamelijk naar wat jij nodig hebt. Als jij 20GB opslagruimte nodig hebt, kies dan niet voor een hoster die maar 10 GB aanbiedt. Mail hostingpartijen eventueel over de mogelijkheden. Heb je een AAAA record nodig, vraag dan of dit wordt ondersteund. Wil je nieuwsbrieven naar 5000 man gaan sturen, vraag dan of ze dit toestaan. Wil je eigen SSL certificaten installeren, vraag dan of dit kan.

Ik weet niet waarom je weg wilt bij je huidige hostingpartij. Misschien ligt het wel niet aan de techniek, maar vind jij dat je geen goede service krijgt. Dat laatste wordt door elke klant weer anders ervaren. De ene klant vindt het helemaal geweldig dat er een .htaccess bestand voor hem is aangemaakt, de andere wordt kwaad omdat de hostingpartij niet meehelpt om hun router in te stellen of een nas te configureren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Ik ben het met @Droefsnoet eens dat je vooral moet kijken of het aan jou eisen voldoet. Reviews zijn lastig, (mogelijk) onkunde van de gebruiker. Omdat hij/zei bijvoorbeeld WordPress niet werkend krijgt, of een .htaccess.

Bij het selecteren van een hosting partij kijk ik naar het netwerk (route traceren vanaf meerdere ISP's, pingtijden, IP ownership, etc). Voor VPS voornamelijk disk I/O zonder merkbare limits. Had ooit een hoster waar 1 mailtje door de postfix/amavis spooler ongeveer 10 minuten koste. Het zou aan mijn setup liggen aldus die hoster. Niet dus! iostat met iowait zo hoog als Mount Everest. Dus snel weg verhuist! :F

Als laatste wat links die ik nog niet zag voorkomen in het topic:
https://www.ispgids.com/
https://www.hostinginnederland.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
De reden dat ik weg wil bij mijn huidige hoster is dat ze het telefoonnummer hebben afgeschaft en alleen nog maar per e-mail willen reageren, wat vervolgens een week kan duren.
Dat ervaar ik al behoorlijk hinderlijk.
Ik maak gebruik van een server waar ook andere gebruikers op zitten en af en toe belanden we op de hotmail of gmail blacklist.
Normaal was dit in een uurtje in orde, maar nu kan dit een week duren. Verder is het bedrijf prima, zijn de servers snel genoeg en zijn de prijzen in de goede middenmood (niet te duur en zeker ook niet te goedkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb nog nooit een écht onafhankelijke vergelijker gezien. T stikt meestal van de paid reviews en/of referral links.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
De meeste goedkope shared hosting is gewoon crap, dat komt door dat ze jaren lang een race to the bottom gedaan hebben met elkaar en nu nauwelijks geld kunnen verdienen. Het enige wat ze nog kunnen doen is het als een soort van klantenbinding gebruiken, of gewoon besparen op support en kwaliteit.

Stel dat je managed hosting neemt (iets anders dan shared hosting) krijg je gewoon een SLA waar in staat wat je krijgt en wat er gebeurt als ze niet aan hun opdracht voldoen. Daar heb je veel meer aan, en kan je nog steeds gebruik van maken zonder zelf kennis van hosting te hebben. Probleem is dat mensen dat vrij snel te duur vinden en dan toch liever naar een voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang hoster die vroeg of laat wel weer problemen heeft. Dat is nou eenmaal hoe een zo'n soort business werkt.

Een andere optie is meer leren/weten over hosting en bijvoorbeeld naar een VPS of Cloud instance kijken, dan heb je meer controle, minder afhankelijk van de hosting partij en een stuk sneller wat je zelf wil hebben. Maar dan moet je weer investeren in kennis, en ook dat doen niet alle mensen even graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:07:
De reden dat ik weg wil bij mijn huidige hoster is dat ze het telefoonnummer hebben afgeschaft en alleen nog maar per e-mail willen reageren, wat vervolgens een week kan duren.
Logisch als je niet €10 per maand betaalt. jou aan de telefoon hebben is dan veel te duur.
Mensen kunnen mij bellen, en ik weet dat dat verliesgevend is.

Zo heb ik een klant waarvoor ik 1x per maand tijdelijk de FTP op onveilig moet zetten omdat zijn software niet kan verbinden met FTPS en SFTP 8)7
Via e-mail is dit natuurlijk een hopeloze actie, hij vind het fijn dat ie kan bellen.

Anderen gebruikten nog e-mailapplicaties die geen TLSv1.2 ondersteunen. Bellen en ze uitleggen dat ze hun oude software moeten updaten (of Windows register moeten hacken i.v.m. Outlook) is natuurlijk onmogelijk via e-mail :p

Een hosting account kost ook maar 65,34 per jaar bij mij.
Klanten betalen bij mij dan ook voor service uren, en de winst haal ik uit andere zaken.
Voordeel hierbij is dat ze alleen bellen als het echt nodig is, omdat ze weten dat ze moeten betalen.
Zomaar iemand schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:07:
Ik maak gebruik van een server waar ook andere gebruikers op zitten en af en toe belanden we op de hotmail of gmail blacklist.
Daar belandt iedereen wel eens op. Als je weet hoe en waarom, dan moet je je daar niet druk om maken.

Eigenlijk is altijd de belangrijkste vraag: wat is budget?
Heb je alle kosten en werk berekend?
Wil je betalen voor service?

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 31-05-2018 09:45 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik probeer dit dus juist te voor komen.
Ik zocht een vergelijkingswebsite niet een hoster.

Dat goede hosting geld kost weet ik en ik vind het ook niet heel erg om er voor te betalen.
Ik ben van mening dat ik ook voldoende betaalde voor het pakket dat ik afneem. Ik heb ook de service desk niet echt vaak nodig, maar als ik dan een probleem heb, hoop ik wel binnen een korte tijd een reactie te krijgen en niet pas na een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik vond ook nog deze: hostingvergelijken.org. Geen idee of deze onafhankelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:38

Foamy

Fulltime prutser

dbzokphp schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:31:
Ik vond ook nog deze: hostingvergelijken.org. Geen idee of deze onafhankelijk is.
Ik vermoed van niet: Geen SSL, afgeschermde whois-gegevens, informatie over andere partijen dan diegene die op 1 staat klopt niet, geen inzage in de wijze waarop getest is, geen inzage in hoe het uiteindelijke eindcijfer tot stand is gekomen, geen inzage in de achterliggende keuze van de providers die zijn getest. Moet ik nog even doorgaan?

Persoonlijk zou ik niet afgaan op wat er op vergelijkingssites wordt geroepen. Je krijgt hiervan vrijwel altijd een vertekend beeld, wat niet hoeft te kloppen met je eigen mogelijke ervaringen met een partij. (Hierbij moet ik wel opmerken dat ik zelf ook werkzaam ben in deze branche ;) ) Ik zou gewoon een aantal hostingpartijen afgaan, en kijken wat je nu precies nodig hebt. Op basis daarvan maak je een selectie van mogelijke partijen. Deze kun je vervolgens benaderen met de vraag of je ook een proefpakket/trial optie kunt krijgen. Leg ze uit wat je eisen zijn, wat voor pakket je wilt afnemen en hoe je het een en ander wilt gaan testen. Zijn ze niet lief/behulpzaam/ruiken ze niet fijn? Doorstrepen, en door naar de volgende. Op die manier zou je vanzelf een partij moeten kunnen vinden die bij je past.

blub

Pagina: 1