Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

Topicstarter
Mijn vraag
...
heeft het daadwerkelijk zin om deze kaart te overclocken ??

Hij zit in een acer aspire met een intelcore 2 quad q8300 en 8 gig. aan ram geheugen op een legale windows 10 versie , maar soms lopen me spellen vast of lopen ze een beetje te traag.

De kaart is aangesloten op een sony full hd tv met werkelijk prachtig beeld alleen happeren de spellen soms.

De spellen die ik speel zijn eigenlijk alleen de hele hitman serie en soms fifa 16 heb het idee dat hij 18 niet gaat trekken.
...

ik heb wel eens geprobeerd hem te overclocken maar dan liep me systeem vast en moest ik opnieuw opstarten.

Als het geen of weinig zin heeft kan ik dan beter een andere videokaart kopen ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:36

Nemesizz

Untouchable

Overklokken van zo'n kaart (GT710) heeft praktisch geen zin, zal misschien iets helpen, maar die kaarten zijn gewoon niet gemaakt voor gamen (althans, niet iets van de laatste 5 jaar).

Dat je systeem vast loopt komt niet omdat de kaart te traag is, dan is er wat anders aan de hand (mogelijk een probleem met de voeding, is meestal de oorzaak van vastlopers).
Dat spellen traag lopen is niet verwonderlijk.

Persoonlijk zou ik er geen geld meer in stoppen in zo'n systeem, Core2Quad is ook antiek inmiddels, dan kun je er wel een betere videokaart inzetten, maar die processor is ook gewoon niet snel genoeg meer voor (redelijk) moderne games.

Gezien je PC een OEM is (pre-build zeg maar) is uitbreiden toch vaak al lastig. Beter kun je kijken naar een nieuw of 'jong gebruikt' systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 03:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik zou eens kijken naar een GTX 750Ti, die heb ik hier in een C2Q6600 Acer systeempje van moeders gepropt. Borderlands en andere simpele titels zijn dan nog redelijk te spelen (ElemetaryOS) en de kaart is in zo goed als ieder OEM-systeem bij te prikken. 2e hands heb ik er €50 voor neergelegd en meer hoeft dit ook niet te kosten. Die 710Ti overklokken zou ik niet aan beginnen. Je wint er niks mee, maar aan de andere kant MSI Afterburner of iets in die richting kost je hooguit 10 minuten tijd. Met een 750Ti heb je echter veel meer plezier van de games die je nu draait.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

Topicstarter
Oke past deze ook in de acer aspire x3810 ??? Is nogal een kleinere kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 03:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Anoniem: 977269 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:50:
Oke past deze ook in de acer aspire x3810 ??? Is nogal een kleinere kast
Dat zag ik even over het hoofd :z Maar dan nog er zijn prima low profile versies van de 750Ti beschikbaar. Misschien wat moeilijker om aan te komen, maar zeker die moeite waard voor jouw systeem

...