Toon posts:

Instabiele Xentor32

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb net een nieuwe Xentor32 in mijn PC gezet, maar die is instabiel.
Ik heb Windows 98 en DirectX 7.0 opnieuw geinstalleerd (na format).

In 3dmark 99 gaat de nPixel test altijd fout.
(Mijn Diamond Monster 3dII doet alles tests wel goed.)

In Quake3 loopt 'ie telkens vast.
Formula 1 2000 doet het wel gewoon goed.

Ik gebruik de Guillemot 2.40 drivers.
Wat kan de oorzaak zijn?

Verwijderd

Die drivers probeer eens wat nieuwe drivers(detonator) van Nvidia dat zou beter moeten werken denk ik!
www.nvidia.com

Suc6

Verwijderd

In wat voor systeem?

Xentor32 in K7M en K7V perfect. Ook met AGP4x :)

Zowel de 2.40 Guillemot als nieuwere nvidia driver zoals de 3.68 draaien perfect. Je ziet wel een enorm verschil tussen Guillemot 2.40 en Nvidia 3.68 drivers. Dus de laatste is absoluut aan te bevelen.

Koeling in je kast? Ik merkte wel een flinke temperatuur stijging in m'n kast na vervanging van een G400.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Arjan,

Er zijn wel meer mensen die problemen hebben met de Xentor die standaard een core-clock heeft van 175MHz. Het blijkt dat dit, met de geleverde koeling, vaak helemaal niet stabiel is. Probeer dus de core eens terug te zetten naar 150MHz, en kijk of het probleem verdwijnt. Later kun je dan de clock altijd nog wat omhoog schroeven. Dit alles geld waarschijnlijk alleen als je de versie hebt met de "175MHz-core".

PC Specs

Verwijderd

Zeg Sake hoe heb je dat geflikt, ik ben een week bezig geweest met een k7v, athlon 700, 5 verschillende dimmetjes, een nieuwe voeding, een nieuwe harddisk en uiteindelijk een nieuwe videokaart. Had eerst een xentor32 maar die liep elke keer vast onder 2000 met de nieuwe drivers (nvidia en guillemot) toen pleurde ook nog eens de koeler eraf....
Heb nu maar een voodoo3-3000 en alles loopt perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem is een Pentium 2 350 met 192 MB ram. Alees is en draait op 100 Mhz FSB.

Ik heb alles nu geprobeerd met de Guillemot drivers, en met NVidia reference drivers 3.68, 3.84 en 5.16. De PC loopt iedere keer vast op die nPixel test in 3dMark99 en in Quake3. Met de NVidia drivers is de kaart trouwens iets langzamer. Klopt dat?

--> Bomberman, Waarmee kan ik de core terugzetten?

• Bomberman
Zit dat niet ingebouwd in de drivers? Ik heb zelf geen Xentor 32, dus zeker weet ik het niet. Misschien op de cd? Anders kun je met de reference-drivers "coolbits" gebruiken.

PC Specs

• Bomberman
o, sorry, coolbits kun je hier vinden:
http://www.nvnews.net/downloads/tweaks/CoolBits.reg

Dubbelklikken op coolbits.reg, nu kun je als het goed is de core en memspeed veranderen bij de Xentor settings (let op, alleen bij de reference-drivers!).

Ik dacht toch echt dat er bij de Xentor 32 een utility meegeleverd werd...

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nu verder uitgedokterd.

Het lijkt er op, dat mijn DFI P2XBL rev. A2 moederbord niet met een Guillemot Xentor32 overweg kan.

De Xentor32 wordt nu omgeruild voor een Asus V3800 Ultra Deluxe.

Verwijderd

Het blijkt nu dat m'n Xentor32 toch niet zo stabiel is. Na een processorupgrade (van 700 naar 900) wordt ie na een tijdje(lees: een uur of meer) na zware belasting van de videokaart instabiel. Ik zat dus blijkbaar op het randje. Ter info: De Xentor32 is wel officieel door Guillemot goedgekeurd voor een K7M/Athlon combo. Maar daar zit dan een Athlon 500 in.

Een Viper 770Ultra blijft in tegenstelling tot de Xentor32 wel uren stabiel draaien. Dus het ligt aan de videokaart.
Toch een minpunt voor Guillemot!

Kijken wat ik kan doen met koeling en anders omruilen.

Verwijderd

Topicstarter
The Guillemot Xentor32 is natuurlijk al op het randje geklokt met z'n 175 Mhz core. Misschien dat hem dat toch nekt na een tijdje draaien.
Pagina: 1