Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creatorx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 13:25
Hey,

Ik ben met een RaspberryPI een timelapse tooltje aan het maken zodat ik dit "in het veld" kan plaatsen.
maw wordt voorzien met poweradapter en dergelijke, ik heb een Picam getest en de kwaliteit is niet goed genoeg, een externe HD webcam heb ook reeds geprobeerd maar daar is de resolutie te laag.

Jullie tips/suggesties welke camera jullie zouden gebruiken? Ik wil het budget zo laag mogelijk houden (opstelling wordt achtergelaten en na x aantal uur terug opgehaald, mogelijkheid dat het voetjes kan krijgen).
Ik heb 4K USB webcam's gevonden voor ±€100, misschien hebben jullie ervaring met zo'n opstelling.

Benieuwd naar jullie camera suggesties, USB en aanstuurbaar via de raspberry.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Zijn er geen camera's die dit zelf gewoon kunnen? Een Pi lijkt mij, gezien de benodigde power, een beetje over kill, zeker als je het spul later weer ophaalt en de nabewerking vanuit de luie stoel kan doen.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

Als je een tool hebt die de timelaps kan doen is de kwaliteit van de (web)camera mogelijk nog de enige beperkende factor. Al weet ik niet of een webcam daar nou zo heel geschikt voor is.

Heb je geen oude telefoon liggen? De foto's van een beetje toestel zijn meestal nog beter dan die van een webcam (al heb ik nou niet echt vergelijkend materiaal). Hoe dan ook zijn er denk ik meerdere timelaps apps beschikbaar en daarmee is het simpel te regelen lijkt mij.

Als het toch een stukje huisvlijt betreft zou ik het jezelf niet te lastig maken. Koop voor een paar centen een leuke telefoon met een barst in het scherm op de kop en ga daar mee expirimenteren, althans zo zou ik het proberen :). Mogelijk heb je vanwege de accu niet eens een stroomaansluiting nodig, maar dat ligt aan de duur natuurlijk.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creatorx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 13:25
idd al die opties die jullie opsommen zijn mogelijk, maar ik wil zelf iets bouwen met een raspberry. Ik zoek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

Heb je de 5mp of de 8mp PiCam. Wat je kan doen is kijken voor een andere adapter-Mount die je er op kan monteren (M12 lens adapter for camera module)
De standaard is een pinhole lens en kan me voorstellen dat dat de kwaliteit achterwege laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wat wil je er precies mee doen puur monitoren of wil je er 4k filmpjes mee kunnen maken? Moet het kunnen draaien, is er netwerk, is er stroom of moet je met een accu werken?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Pagina: 1