Welke motor communicatie set kan ik het beste aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1070213

Topicstarter
Hallo!

Tijdens het toeren met 3 vrienden missen we toch het communiceren met elkaar. Nu zijn we aan het kijken naar een goede communicatie set, maar ik kom hier niet echt wijs uit.

Heeft iemand van jullie tips en ideeën?

De volgende eisen zijn belangrijk voor ons, maar ik weet niet of dit realiseerbaar is.
* We willen met z'n 4en tegelijk communiceren in een gesprek.
* Iedereen moet uiteraard duidelijk hoorbaar zijn, zonder ruis.
* De verbinding moet stabiel zijn, ook als er 120 km/h gereden worden. Mocht er eentje buiten bereik raken, dan moet deze automatisch weer toegevoegd worden aan het gesprek.
* Het liefste werken we met zo min mogelijk kabels, dus liever geen kabel vanuit de helm naar het stuur.

Tot zover ik me er in verdiept heb, heb je 2 verschillende soorten verbindingen.
Bluetooth via een helm headset en via een frequentie met een portofoon.
Volgens de berichten op internet is verbinding via een frequentie veel stabieler en beter.

Kunnen jullie me hier a.u.b. mee verder helpen.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Dag trainquilo 1,

Ikzelf heb er totaal geen verstand van aangezien ik een cabrio en niet een motor rij. Maar ik vermoed dat je in het grote motor topic deel 21 eerder een antwoord op je vraag kunt vinden.

Succes met de zoektocht naar een geschikte headset.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 07:52
Vraag is natuurrijk, wat heb je zelf al gevonden?

Eerste hit op Google
https://www.motorkledingc...Kf4U6iPhMGWRoC-3cQAvD_BwE

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:04
Steefph schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:03:
Vraag is natuurrijk, wat heb je zelf al gevonden?

Eerste hit op Google
https://www.motorkledingc...Kf4U6iPhMGWRoC-3cQAvD_BwE
^^ dit dus.

Tweede hit:
https://www.motoplus.nl/m...st-12-bluetooth-systemen/

Lastig te lezen door de opmaak. Maar staat ook genoeg info in.
Geen idee trouwens van wanneer het artikel is.

Een bekend merk wat trouwens door veel motorrijders wordt gebruikt: Sena.
Veel vrienden van mij rijden er ook mee en zijn er tevreden over.

Heb je al een lijst met potentiële merken en types waar je tussen twijfelt?

[ Voor 19% gewijzigd door Panini op 08-05-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:30
Cardo Packtalk doet, volgens mij, wat jij wilt.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > vv

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 22:40
Devian schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:21:
Cardo Packtalk doet, volgens mij, wat jij wilt.
Ik heb gisteren samen met 3 vrienden een Carco Scala Packettalk Bold gekocht. Mooi prijsje voor betaald en ben eigenlijk wel verbaasd over hoe goed die werkt.

- De muziek kwaliteit is niet al te best, er zit totaal geen bass in bijvoorbeeld. Maar je hoort de muziek wel goed t/m 80 km per uur. Daarboven neemt windruis het steeds meer over maar met oordoppen voorkom je dit
- Bellen gaat uitstekend. Met 130 op de snelweg kon ik mijn vriendin nog goed horen en zij mij ook. Zij had geen last van wind geluid bijvoorbeeld.
- Stem commando werken vaker wel dan niet.

Nu nog even testen hoe dat pairen werkt met de vrienden. Maar tot nu toe goed tevreden!

Overige eisen wat TS zou dit ook hebben maar niet zelf getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:30
Aschtra schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:16:
[...]

Ik heb gisteren samen met 3 vrienden een Carco Scala Packettalk Bold gekocht. Mooi prijsje voor betaald en ben eigenlijk wel verbaasd over hoe goed die werkt.

- De muziek kwaliteit is niet al te best, er zit totaal geen bass in bijvoorbeeld. Maar je hoort de muziek wel goed t/m 80 km per uur. Daarboven neemt windruis het steeds meer over maar met oordoppen voorkom je dit
- Bellen gaat uitstekend. Met 130 op de snelweg kon ik mijn vriendin nog goed horen en zij mij ook. Zij had geen last van wind geluid bijvoorbeeld.
- Stem commando werken vaker wel dan niet.

Nu nog even testen hoe dat pairen werkt met de vrienden. Maar tot nu toe goed tevreden!

Overige eisen wat TS zou dit ook hebben maar niet zelf getest
Echt bass is ook absoluut niet haalbaar met een systeem dat weggewerkt moet worden in een helm :-P

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:39

_Apache_

For life.

Ik gebruik al jaren Interphone, vergelijkbaar als Scala. Alhoewel Interphonse erg vroeg was met connectiviteit tussen merken.

Pairen werkt vrij eenvoudig, je houdt de aanknop ingedrukt - voor 10 sec - en dan schakelt (A) hij aan, en direct naar pairing mode. Herhaal dit bij interphone (B), en deze twee vinden elkaar en pairen.
Schakel (A) uit, en laat B met C pairen.
Schakeld C uit, en koppel met D,E,F etc.
Zodra de eerder uitgeschakelde (A,C) weer inschakelen, pairen ze onderwater als mesh met elkaar. En na een paar seconden hoort iedereen elkaar.

Vanaf de Interphone F5X (nu al een paar jaar op de markt), fungeert de middelste als hub (en die zal dus na een dag als eerste met lege batterij staan). Sinds de versie F6 is de batterij duur flink verbeterd, waar de F5 na een 8/10u leeg is. Kan de F6 enkele dagen mee voordat deze leeg is.

Bereik tussen de interhpones is behoorlijk, tot ruim 300 meter kan er tussen de Interphones zitten voordat ze wegvallen. Weggevallen connecten ze automatisch weer binnen bereik.
Ervaring leert dat dit wel klopt, zelfs tunnels zijn niet echt een probleem, eerder het geluid in een tunnel dat voorkomt dat je elkaar verstaat.

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 09-05-2018 14:43 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 22:40
Degene die ik heb heeft bluetooth tussen de 1-1,6KM bereik. En via DMC tot 8KM.
Wellicht het overwegen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willion01
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Bluebike communicatie uit Duitsland.
Na Cardo te hebben gehad, welke niet beviel, hierop overgegaan.

Initieel duurder, maar op de langere termijn veel voordeel van.
Vooral de goede batterij, garantie en kwaliteit maken het motorrijden voor ons extra leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tysson
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-11-2018
Hoi,

Ik weet niet of je al een set hebt, maar ik gebruik zelf met mijn vrienden een Sena.
Deze heeft ook een variant die je helemaal in de helm kunt bouwen zodat je niet aan je helm hoeft te plakken aan de zijkant. De 10U, deze heb ik zelf.

Sena is goede kwaliteit en kan volgens mij tot maximaal 16 rijders koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 20:05
Iig een A-merk, Cardo, Sena etc.
Over het algemeen is het: hoe groter de unit, des te beter is het bereik (want de antenne is vaak groter)
Ik ben tevreden Sena gebruiker. Al heb ik door mijn eigen onkunde m'n unit bijna gesloopt tijdens een 4 uur durende wolkbreuk. Nu werkt alleen het laadlampje niet meer (niet echt boeiend)

[ Voor 40% gewijzigd door SniperGuy op 12-11-2018 11:57 ]

Pagina: 1