Toon posts:

Pc valt vaak opeens uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje terug mijn pc geupgradet, maar sinds kort valt mijn pc continu uit als ik bijvoorbeeld een game ga spelen. Ik had nog betere voeding liggen dus die heb ik vervangen maar dat hielp niet.. ik heb wel paar maanden geleden problemen gehad met mijn socket, kan het daaraan liggen? De betere voeding is een "sharkoon wpm bronze 400w (80+) de oude was een standaard dell die in mijn delll optiplex 390 mt zat.

In mijn socket waren wat pinnetjes lichtgebogen en er zat wat koelpasta in, de pinnetjes heb ik zo goed als mogelijk teruggebogen en de koelpasta verwijderd.

Alvast bedankt,

Groetjes sem

Pc specs:
- i5-2320
- 8gb ddr3 ram
- dell motherboard M5DCD
- 400W sharkoon voeding
- msi gtx 750 ti

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dit is een beetje weinig informatie om hier iets zinnigs op te zeggen.
Wat voor "betere" voeding is het exact? Hoe oud is de "betere" voeding?
Heb je hier al eens gekeken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?
Verder, wat zijn je temperaturen en belasting tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 21:58

Tornado1.0

Work in progress

Wat heb je toentertijd zoal geupdate? Heb je al gekeken naar de temperaturen in jouw kast? Welke problemen met het socket had je? Het mag zoals Rutger zegt iets specifieker :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tornado1.0 op 08-05-2018 09:01 ]

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:53
Op basis van jouw info is temperatuur meten de eerste stap, HWMonitor is een tooltje die je daarvoor kunt gebruiken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde net de temperaturen kijken tijdens het gamen maar toen viel de pc uit en krijg ik de foutcode 1 3 4, ik heb het even opgezocht en het zegt dat er mogelijk een probleem is met de moederbord bron.. als ik daarna de pc weer opstart krijg ik de foutcode echter niet en start hij op waarna hij weer uitvalt als ik in een game zit..
De temperaturen van mijn pc zonder iets opgestart te hebben waren tussen de 35 en 45° celsius

Net weer geprobeerd, voordat ik in potje zat al tussen 50 en 55° toen viel pc uit en kreeg ik deze keer de foutcode 3 4 wat betekent dat er een probleem is met een geheugenmodule..

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:53
Als je twee geheugen modules hebt, er eentje uithalen en kijken of dat je probleem oplost. Anders kijken of je ergens eentje kan lenen om te testen.

Dell heeft een online diagnose optie, (Dell online diagnostics als zoekterm ) mss dat je daarmee verder komt.

(verbogen pinnetjes en koelpasta tussen de pinnen als oorzaak blijft ook een serieuze optie)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een module eruitgehaald en ik ga even kijken wat dat uithaald, anders word t toch even de socket bekijken denk ik zomaar.. ik vind wel dat de pc wat warm word dus ik ga de temperaturen nu ook ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 23:12

OverloadOfRed

Bla, blabla

Kan best zijn dat je CPU geen verbinding kan maken met je RAM door de verbogen pins. Dat wordt de pins weer zo goed mogelijk terugbuigen en kijken of cpu+socket perfect gebogen zijn

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Pagina: 1