Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sui785
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 19:36
Hoi

Ik zoek een?
Nieuwe 65" Philips TV

Wat is je budget?
1500 EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gemengd gebruik: Films, Sport, Games (XBOX)

Wat heb je zelf al gevonden?
Sterke interesse in Philips door de ambilight. Voorkeur naar 65PUS8602 of de 65PUS8102. Voordeel van de 8602: QLED + Ingebouwde soundbar. Nadeel: EDGE LED. Voordeel 8102: DIRECT LED. Nadeel: Geen QLED EN soundbar.

Welke vragen heb je hier nog over?
Beide modellen hebben local dimming dus EDGE LED minder een nadeel? Dus toch voor de 8602 versie gaan? Bovendien is dit een QLED paneel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voor Philips gewerkt, consumenten afdeling en TV afdeling. Ik zou nooit een Philips aanschaffen. Het enigste Phillips dat je nog kan vinden aan die telefoon is de behulzing waar Philips opgeschreven staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sui785
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 15:02:
Heb voor Philips gewerkt, consumenten afdeling en TV afdeling. Ik zou nooit een Philips aanschaffen. Het enigste Phillips dat je nog kan vinden aan die telefoon is de behulzing waar Philips opgeschreven staat..
Ja maar ik wil echt ambilight dus heb niet veel keuze spijtig genoeg. Pluspunt is ook android tv. Persoonlijk heb ik nog geen negatieve ervaringen gehad met Philips en mijn broer heeft niet lang geleden ook de 8102 gekocht en is er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:29
Wat een onzin weer: geen Philips kopen, beetje niks zeggende opmerking.
Ik zou voor de 8102 gaan, vanwege de "Fald" beeldtechniek, zo goed als perfect zwart, bijna net zo goed als de Oleds zwart kunnen weergeven. Het is net zoals TS al Schrift, waar hecht je meeste waarde aan.
Ik heb nog de voorganger 7601 staan, *KNIP* en deze draait als een tierelier, geen problemen mee, en een beeldweergave, kunnen weinig andere tv's aan tippen.
Mocht je al een AVR hebben, heb je ook geen soundbar nodig, is een leuke extra maar geeft niet het geluid wat je van een losse AVR opstelling krijgt.

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 12-05-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 15:02:
Zo te lezen niet bij de webcare afdeling..

Play every day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dinandus schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:11:
Ik zou voor de 8102 gaan, vanwege de "Fald" beeldtechniek, zo goed als perfect zwart, bijna net zo goed als de Oleds zwart kunnen weergeven. Het is net zoals TS al Schrift, waar hecht je meeste waarde aan.
Ik heb nog de voorganger 7601 staan, *KNIP* en deze draait als een tierelier, geen problemen mee, en een beeldweergave, kunnen weinig andere tv's aan tippen.
Mocht je al een AVR hebben, heb je ook geen soundbar nodig, is een leuke extra maar geeft niet het geluid wat je van een losse AVR opstelling krijgt.
Grappig dat je over onzin begint en dan de zwartwaarden van een led met oled vergelijkt......dat is niet bijna net zo goed en zal het ook nooit worden helaas. Of het je stoort is een tweede, maar verschil zal er altijd zijn tussen die technieken.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 12-05-2018 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:33
Ik bezit zelf ook de Philips 7601 en heb diverse reviews gelezen. Daar wordt het zwart wel degelijk met Oled ervaring vergeleken. Als je recht of in een kleine hoek voorzit zie je geen blooming rondom het witte. Dat hebben ze verdomd goed gedaan. Oled wordt in de hemel geprezen, maar als je overdag in een helder kamer wilt kijken, dan wil je ook brightness. Oleds heeft zeker voordelen, maar ook een aantal nadelen waaronder heldere beelden. De Philips 7601 en 8102 hebben wel de FALD lichtopbrengst en zwart is zwart.

Ben zelf erg tevreden over de 7601. Softwarematig heb ik geen problemen. Vorige 9 series hadden of soms software keuren (ff een keer stroom eraf momenten) en trage software.

By the way door Amblight aan te hebben kan je zwart niet eens onderscheiden van Oled en FALD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Tja, heb zowel de FALD tv 7601 en de OLED 873, en je hebt inderdaad gelijk, de zwartwaarden van de Oled is beter, maar ook de zwartwaarden van een FALD LED TV kunnen erg goed zijn, heb beide tv's hier staan dus weet dat het beeld van de 7601 ook erg goed is.

Verder ben ik het 100% met Brakius eens.
Ben ook meer dan tevreden met en over de 7601, maar ja als hobbyist is het elk of om het jaar tijd voor wat nieuws..
Nu nog hopende dat ook onder de merknaam "Philips" er ook nog een 77 inch Oled mag verschijnen, inderdaad ja vanwege de combinatie met Ambilight en en de verdere Hue set up mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:04
Ben altijd fan van Philips en ambilight geweest tot 3 jaar geleden.
Ze hadden toen zo veel problemen met hun software, en er was geen enkele indicatie dat ze dat aan het oplossen waren, of konden. Ik heb mijn geld teruggekregen en heb iets anders gekocht.
Vandaag zou hun software stabieler zijn, maar vandaag biedt ook niemand een beter beeld dan een LG Oled.
Ambilight kan je ook apart kopen. Niet ideaal, maar baggere software die je TV meerdere keren per avond blokkeert is veel erger.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:33
77 inch zou mooi zijn! Ik heb de 873 al reeds paar keer bekeken en wacht nog ff op de 803 c.q. wat eind van het jaar gaat komen. De Samsung Q9F is ook een prachtbeest. Alleen ben ik gewend aan Amblight. Er zijn al wat Ambilight producten zoals DreamScreen (komen binnenkort met 4k update). Maar nadeel is dat je altijd extern source moet hebben. Voor mij niet zo'n probleem omdat ik Netflix content via Panasonic UB700 kijk (omdat dit beter is) en weinig tv kijk.

Trouwens via ING spaarpunten / rentepunten kan je de Philips tv's vrij goedkoop kopen, de 873 kost daar 2300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Ik heb al sinds de Aurea tv vele Philips tv's gehad, slechts een keer een uitstapje naar een verder goede Samsung UHD 2014 serie gemaakt, mooi Curved scherm met losse set top box voor de aansluitingen, en toen een Ambivision set erbij gehad. Echter geen combinatie met tv eigen apps werkend te krijgen, en geen 4K ondersteuning, dus gauw terugenoeg naar de Ambilight van Philips....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je perse ambilight wil hebben zijn er natuurlijk ook doehetzelfoplossingen.
Kijk ook even in het OLED-prijzen topic om te zien wat de huidige prijzen van de Philips OLED's zijn. Na het bellen met de winkel, kan de prijs namelijk zomaar een paar honderd euro lager liggen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sui785
dinandus schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:11:
Ik heb nog de voorganger 7601 staan, [MBR]*KNIP*[/] en deze draait als een tierelier, geen problemen mee, en een beeldweergave, kunnen weinig andere tv's aan tippen.
Klopt, maar heb geen losse AVR en vind die soundbar wel mooi meegenomen. Alsook heb ik uit ervaringen op het internet gelezen dat deze recentere schermen met EDGE LED toch wel beter zijn als bij de vorigie generaties. Alsook heeft de 8602 Quantum Dot met micro dimming technologie.

Hier de link met extra info en ervaringen (wel in het duits): http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-11932.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvank
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-07-2023
Ik ben ook in beide tv's. Geïnteresseerd. Welke heb je uiteindelijk aangeschaft?
Ik heb dezelfde vergelijking.. De quantum dots met mini soundbar of fald back light... Ik neig meer naar de 8602. Iemand meerdere ervaringen?
(ook omdat die bijna 200 euro goedkoper is via Amazon.de)
Pagina: 1