Laptop liquid metal repaste

Pagina: 1
Acties:
  • 851 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:10
Hey tweakers,

Ik ben van plan om op korte termijn een redelijk compacte laptop aan te schaffen met een hexacore Coffee Lake i7 8750H (Dell XPS 9570, MSI GS65). Om te voorkomen dat er niet (teveel) wordt gethrotteld wil ik een liquid metal repaste uitvoeren. Hier ben ik zelf echter niet handig genoeg voor.

Mijn vraag dus: kent iemand een reputabel bedrijf of Tweaker die dat zou kunnen bewerkstelligen? :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://tweakers.net/aanbod/ misschien?

Regelmatig komen er diensten voorbij om machines "beter" te maken en anders zet je je eigen Vraag-advertentie neer?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
MAX3400 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:16:
https://tweakers.net/aanbod/ misschien?

Regelmatig komen er diensten voorbij om machines "beter" te maken en anders zet je je eigen Vraag-advertentie neer?
Ga ik doen, thanks! :)

Mocht iemand anders nog aanbevelingen hebben, ik hoor graag!

[ Voor 9% gewijzigd door YoungStarDC op 08-05-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:10
Houd er rekening mee dat je je garantie waarschijnlijk teniet maakt als je dit doorvoert. Wellicht is het verstandig om eerst de laptop in gebruik te nemen en kijken hoe vaak (en hard) de throtteling plaats vind en of je dit storend vindt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Aragnut schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:15:
Houd er rekening mee dat je je garantie waarschijnlijk teniet maakt als je dit doorvoert. Wellicht is het verstandig om eerst de laptop in gebruik te nemen en kijken hoe vaak (en hard) de throtteling plaats vind en of je dit storend vindt werken.
Dat klopt, ben ik van op de hoogte! Ik heb op dit moment een Precision 5510 (zakelijk model XPS 15 9550) en deze throttled ook. Het design en de koeling zijn hetzelfde gebleven in de refresh en er zijn twee cores bijgekomen, dus ik durf met redelijk wat zekerheid te zeggen dat het zal voorkomen. Uiteraard wacht ik reviews af!

Ik wil in ieder geval alvast weten waar ik terecht kan als het zover komt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-09 12:50
Waarschijnlijk gaat het je niets helpen.

Een betere koelpasta heeft alleen zin als dat ook daadwerkelijk een bottleneck is. Lees, als je er een grote efficiënte koeler bovenop hebt zitten.

Omdat de koeloplossing toch te klein is in de laptop warm je deze met een betere of mindere koelpasta toch in zijn geheel op.

Nee, net even gekeken en ze hebben het bij deze serie laptops echt slecht gedaan en het gaat wel helpen :) Ik zou alleen geen liquid metal nemen. Dit tast de heatsink aan over tijd. Met normale pasta heb je kans dat je gewoon garantie krijgt als er iets stuk gaat. Met liquid metal kan je dat wel vergeten.

[ Voor 32% gewijzigd door Dekaasboer op 08-05-2018 09:37 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 16:57

Shunt

Boe

Dekaasboer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:27:

Een betere koelpasta heeft alleen zin als dat ook daadwerkelijk een bottleneck is. Lees, als je er een grote efficiënte koeler bovenop hebt zitten.

Omdat de koeloplossing toch te klein is in de laptop warm je deze met een betere of mindere koelpasta toch in zijn geheel op.
Wellicht handig om even in te lezen in het hele liquid metal koeling stukje. De koelpasta vervangen door liquid metal schijnt bij laptops erg positief te werken.

Linus tech tips heeft hier een tijdje terug een artikel / video aan gewijd.
YouTube: Liquid Metal Laptop Cooling – 20C LOWER!

[ Voor 6% gewijzigd door Shunt op 08-05-2018 13:18 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Dekaasboer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:27:

Nee, net even gekeken en ze hebben het bij deze serie laptops echt slecht gedaan en het gaat wel helpen :) Ik zou alleen geen liquid metal nemen. Dit tast de heatsink aan over tijd. Met normale pasta heb je kans dat je gewoon garantie krijgt als er iets stuk gaat. Met liquid metal kan je dat wel vergeten.
Ik zal het zeker in gedachten houden. Volgens mij is Gelid Extreme een normale pasta en geen liquid metal die ook zeer degelijke resultaten oplevert.

Hopelijk vind ik iemand die dit kan, je kan er echt veel meer performance uit halen op deze manier. De website HIDEvolution biedt deze dienst aan als je je laptop bij hun aanschaft, echter zit je dan met de invoerrechten en BTW die je dan betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
https://tweakers.net/aanbod/ is inderdaad de juiste plek voor dit soort vragen. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.