Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Odoo (OpenERP) via internet toegankelijk maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak ik Odoo (het nieuwe OpenERP) toegangeklijk via internet? Het lukt mij wel om dit in het LAN te draaien.

- Status:
Ubuntu geïnstalleerd op VM (VMWare Workstation Pro);
Netwerk IPv4 via NAT ("used to share the host's ip address);
Op Ziggo Connect-box is poort 8069 geopend;
UFW (Linux firewall) staat voor het gemak even op disabled.

Een static IP instellen lukt mij ook niet. De default gateway heb ik opgehaald d.m.v. het "route -n" commando.
Voorlopig monitor ik of het ip-adres niet wijzigt vanwege DHCP.

Hoe krijg ik in hemelsnaam Odoo toegankelijk via internet? Ik kom er maar niet uit.
----------------------------------
EDIT: Firewall (UFW) port 8069 moet je uitzetten anders werkt het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2018 23:53 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 01:50:
Netwerk IPv4 via NAT ("used to share the host's ip address);
Dit gaat natuurlijk niet (of moeilijk) werken -> dubbele NAT. Die moet je dus op bridged zetten, zodat de VM zijn eigen IP krijgt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 01:56:
[...]

Dit gaat natuurlijk niet (of moeilijk) werken -> dubbele NAT. Die moet je dus op bridged zetten, zodat de VM zijn eigen IP krijgt.
Als ik overschakel op 'bridged', heb ik zelf (mijn laptop) dan nog wel toegang tot internet? Ik vermoed van niet. Bedankt voor het meedenken!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 02:00:
[...]

Als ik overschakel op 'bridged', heb ik zelf (mijn laptop) dan nog wel toegang tot internet? Ik vermoed van niet. Bedankt voor het meedenken!
Nou, ik vermoed van wel :P

En ja, ik weet het zeker, je krijgt namelijk gewoon een 2e netwerkkaart (virtueel, weet je wel) die zijn eigen DHCP-request doet (of je moet een vast IP-adres instellen).

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 08-05-2018 02:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Kaboom! En het werkt. Super bedankt Evanescent. Dat scheelt weer een paar plukken haar uit mijn hoofd trekken :P.