Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Server 2008: permissie nodig in share

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:40
Hallo, ik gebruik twee Windows Server 2008 R2 VM’s. De ene VM staat bij mij op de ESXi server op mijn thuisverbinding. Ik gebruik ESXi 6.7. Deze noem ik server A.

De andere Windows Server 2008 R2 VM staat op een dedicated server in Amsterdam, met een OpenVPN verbinding tussen beide VM’s. Deze noem ik server B.

Ik kan prima via de VPN van server B naar server A bij de gedeelde schijf komen. Om de een of andere reden kan ik wel mappen aanmaken, maar geen bestanden kopiëren of verwijderen in reeds bestaande mappen op server A middels de verbinding via server B. Lokaal de bestanden verwijderen op server A gaat wel gewoon prima.

Het probleem zit hem dus in de share. Ik krijg de melding ‘you need permission for that action’

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb op beide servers dezelfde accounts met dezelfde wachtwoorden aangemaakt. Alle gebruikers zijn op beide servers toegevoegd aan de administrator groep. De gebruikers hebben de rechten in de Shared settings van de schijf die ik deel. Ook heb ik de juiste owner (Administrator) toegevoegd.

Toch werkt het niet. Maak ik een nieuwe map aan, dan doet het hele probleem zich bij die nieuwe map niet voor en werkt het prima.

Iemand enige suggestie? Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Dennisweb op 09-05-2018 23:48)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Permissies op shares worden op twee locaties ingesteld. Zowel de rechten op de share als op NTFS. De permissions op de share, dus op het tabblad Sharing -> Advanced -> Permissions, staan vaak op Everyone -> Full Control, waarna de beveiliging volledig op basis van NTFS afgehandeld wordt. Maar je kunt daar ook specifieke groepen of personen instellen.

Maar daarna moet dat dus overeen komen met de NTFS-rechten.

Zijn beide servers trouwens lid van hetzelfde domein? Zo niet, moet je volgens mij wel de computernaam opgeven bij het inloggen. Dus ServerB\gebruikersnaam.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 08-05-2018 00:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Permissies op shares worden op twee locaties ingesteld. Zowel de rechten op de share als op NTFS. De permissions op de share, dus op het tabblad Sharing -> Advanced -> Permissions, staan vaak op Everyone -> Full Control, waarna de beveiliging volledig op basis van NTFS afgehandeld wordt. Maar je kunt daar ook specifieke groepen of personen instellen.

Maar daarna moet dat dus overeen komen met de NTFS-rechten.

Zijn beide servers trouwens lid van hetzelfde domein? Zo niet, moet je volgens mij wel de computernaam opgeven bij het inloggen. Dus ServerB\gebruikersnaam.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 08-05-2018 00:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:40
Hoi!

De juiste oplossing was: de eigenaar van de gedeelde schijf wijzigen van SYSTEM naar de groep ONEGroup (mijn groep waar de leden inzitten). Vervolgens heb ik je laatste opmerking toegepast @Room42. Het werkt prima nu!