Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

foutmelding bij opstarten als de cpu is overgeclockt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Relevante software en hardware die ik gebruik
is een x3440 4*2gb ram hd 7870xt asus p7h57d-v evo scythe mugen 4 pcgh 600w.huntkey

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
voltage hoger auto.tuning was.eerst 4.2ghz nu is het 3.3ghZ schiet niet op koelpasta heb ik vervangen wat op valt op.stock.clock.is.hij idle 40 c wat veel.hoger.was.dan.eerst

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:27
Voltage zal nu te hoog staan.
Heb je een biosreset gedaan?

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Welke foutmelding krijg je exact?
Kan je wel processors overklokken die wél op de supported CPUs list van je mobo staan?
Staat je RAM op de QVL?
Hoe koel je je VRMs? Normaal genieten die van de airflow die je CPU koeler produceert, maar met een Mugen haal je die airflow weg. Aangezien je CPU op het maximum vermogen zit dat je mobo kan leveren, hebben je VRMs dus alle koeling nodig die ze kunnen krijgen.
Welke spanning, multiplier, en baseclock gebruik je?

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-10 00:27
(jarig!)
Brrr ik zou niet met een huntkey voeding durven overclocken hoor... kan best je probleem zijn.
Iets meer aandacht aan de TS mag ook wel zeg... kan er weinig van maken.

Verwijderd

Topicstarter
1.3v multiplier 20 baseclock 190 mhz

Verwijderd

Topicstarter
de foutmelding is afwisselend machine_check_exception komt het meest voor

Verwijderd

Topicstarter
wat is ts

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-11 20:32
In vervolg je andere bericht wijzigen ipv 3x achter elkaar te posten. Topicstarter.

Verwijderd

Topicstarter
wist ik niet

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Slowchatten is het forum niet voor bedoeld. Je kunt prima je vorige post bijwerken als je nog iets hebt toe te voegen.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

De foutmelding lijkt me een geheugen clock fout. Er worden dingen niet goed weggeschreven naar het geheugen en daardoor krijg je oa deze fout meldingen. Tevens is je TopicStart wel erg karig.

Voeding is nou ook niet echt waarmee ik zou overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
een andere voeding heeft geen verandering op temp blijft met alles op stock setting geen oc en standaard voltage nog steeds Op 40c idle

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Boeiend. Het is de afgelopen dagen warm, dus dan gaan je temperaturen ook mee omhoog, tenzij je airco in huis hebt.

Maar als die BSOD's komen na een overclock betekent het dat de boel instabiel is. Meer voltage dus of snelheid terugschroeven. En een H57 is niet echt bedoeld voor zwaar overklokken, dus pas daar ook mee op als je geen rook wil 8)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
het raar is dat de moederbord met de overclock netjes op 20-30c is en de cpu idle 50 en de plek waar de pc is is het morgens koud en vertoont hetzelfde als temperaturen als het smiddags de kamertemperatuur hoger is
Pagina: 1