Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-03 01:56
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk kunnen gamen op 1080p en 60 fps met medium instellingen als het komt op games als Overwatch/Rise of the Tomb Raider

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het graag ongeveer rond de 550 euro willen houden zonder assemblage of verzendkosten. Mocht een andere bepaalde upgrade zo danig dermate beter zijn dat ik gek verklaard zou worden dat ik de 2 tientjes er niet bij zou leggen zou ik eventuele suggesties alsnog graag horen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, de twee componenten die ik al heb en mee ga nemen naar het volgende systeem is mijn: GPU, Voeding, HDD en SSD en processor koeler. Voeding: Corsair 750M. GPU: MSI Gaming Geforce GTX 1060 6GB. HDD: 1000GB en SSD: 120GB. CPU koeler: Coolermaster

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik zeker nodig denk te hebben is; een nieuwe case, motherboard, CPU en 16GB aan ram geheugen met als voorkeur dat het enigzins future-proof is voor eventuele toekomstige mogelijkheden (bijv. Het toevoegen van een tweede GPU dmv SLI

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor het moederbord zou ik denk ik als voorkeur het merk MSI hebben, omdat dat voor mijn gevoel dan beter zou werken met mijn GPU. Als case-merk zou ik eigenlijk wel zo goed als zeker een Fractal Design willen, omdat ik goede verhalen hoor over hoe de recente kasten van hen presenteren en naar mijn idee wel de beste op de markt zijn, als ik het goed begrijp. Als RAM setje heb ik niet echt een merk-voorkeur met als enige verreiste dat het wel 2x8 GB moet zijn. Als processor zou ik als voorkeur waarschijnlijk een i5 willen van de 8ste generatie, dit hoeft niet persé de snelste te zijn ivm budget en dit kan later van mij nog altijd wel geupgrade worden als mijn portommonee er goed uit ziet ;).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enkele wensen heb ik al in de vraag hiervoor beschreven. De hoeveelheid energie maakt in principe niet uit, zolang het geheel samen wel op 750 Wat gedraait kan worden (en ik denk dat dat in veel gevallen het "geval" moet zijn). De case zelf hoeft niet perse stil te zijn, maar enige coolheid in de kast zelf ivm performance is gewenst. Wil ook niet dat de componenten te dicht tegen elkaar zitten wat het wellicht benauwend maakt, en wel de ruimte hebben om later een tweede GPU er bij te kunnen plaatsen.

Ga je overklokken?
Standaard instellingen ben ik tevreden mee.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag het krachtigste systeem momenteel mogelijk voor rond de 550 euro(zonder de componenten die ik al heb) geadviseerd willen krijgen met daarin de mogelijkheid om een tweede GPU te plaatsen later. Ik heb zelf ook al een voorbeeld van een build gemaakt, waarin ik vooral heb besloten om op de CPU te besparen zodat de moederbord, case en RAM geheugen, naar mijn weten, aan de eisen voldoen. Ook heb ik de losse vraag of het mogelijk is om mijn SSD met-de-daarop-al-geinstalleerde windows 10 zonder problemen te laten booten op het nieuwe systeem, om vervolgens de drivers te downloaden voor de nieuwe componenten en een verse windows 10 install te laten plaats vinden? Hartelijk bedankt voor jullie tijd en als er vragen of onduidelijkheden zijn dan reageer ik er natuurlijk al te graag op.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 168,25€ 168,25
1MSI Z370 SLI PLUS€ 139,90€ 139,90
1Fractal Design Define C TG€ 83,01€ 83,01
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FB2K2/16€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 557,11

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:22
GTX 1060 heeft geen SLI mogelijkheid dus die optie kan je schrappen. Scheelt meteen een hoop geld door een B360 bord te nemen.

Wat is het exacte type van de voeding?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thrawni
Oké dat is dan al enorm fijn om te weten dat ik dat stom genoeg over het hoofd heb gezien. Ben er van uit gegaan dat het wel zou kunnen. Het exacte type van mijn voeding is een Corsair CX750M. Link: pricewatch: Corsair CX750M

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-03 15:37
Voor 4 euro meer heb je een 3000Mhz ram setje van Corsair met een CL van 15, pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15.

Sinds er geen SLI op een GTX1060 kan is een pricewatch: MSI B360-A Pro een goedkoop bordje of een pricewatch: ASRock B360 Pro4.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
Hoe oud is de voeding?
rain2reign schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:18:
Voor 4 euro meer heb je een 3000Mhz ram setje van Corsair met een CL van 15, pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15.
Alleen heeft sneller dan 2666 op B360 geen nut pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 of pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSB

[Voor 94% gewijzigd door Uszka op 07-05-2018 22:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rain2reign

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thrawni
De leeftijd van mijn voeding zou ik eerlijk gezegd niet meer weten. Wat is de reden waarvoor dit wél van belang is als ik vragen mag? Gezien SLI nu niet meer van belang is en ik het dan graag bij één GPU hou, zou het een goed idee zijn om dan meer in de CPU & Ram te investeren ipv het mobo? Als ik de gelinkte RAM set met 2666Mhz en de b360 moederbord toevoeg in de wishlist i.c.m de Fractal Design case & i5-8400, zou ik nog rond de 70 euro aan speling kunnen hebben (zit dan op 486,- euro). Zoals ik het zie zou ik dan het beste het CPU kunnen upgraden naar een i5-8600, en de ram op 2666Mhz houden gezien de limiet van de B360.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B360-A Pro€ 69,95€ 69,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 165,-€ 165,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,21

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rain2reign
Thrawni schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:03:
[...]

De leeftijd van mijn voeding zou ik eerlijk gezegd niet meer weten. Wat is de reden waarvoor dit wél van belang is als ik vragen mag? Gezien SLI nu niet meer van belang is en ik het dan graag bij één GPU hou, zou het een goed idee zijn om dan meer in de CPU & Ram te investeren ipv het mobo? Als ik de gelinkte RAM set met 2666Mhz en de b360 moederbord toevoeg in de wishlist i.c.m de Fractal Design case & i5-8400, zou ik nog rond de 70 euro aan speling kunnen hebben (zit dan op 486,- euro). Zoals ik het zie zou ik dan het beste het CPU kunnen upgraden naar een i5-8600, en de ram op 2666Mhz houden gezien de limiet van de B360.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B360-A Pro€ 69,95€ 69,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 165,-€ 165,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,21
Als je wist hoe oud je voeding was kon je dat wellicht ook meteen vervangen met wat beters. Met als voorbeeld kan je een 5 jaar oude matige voeding vervangen met eentje die stukken beter is voor een schappige prijs. Dan had je bijvoorbeeld aan een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W wel genoeg.

En ik zou dan eerder de i5-8500 nemen over de 8600. De 8600 is €11 duurder voor, maar een 100Mhz extra klok snelheid. De 8500 zou in dat opzicht nog wel een betere overweging zijn, al is het dat het maar 200Mhz sneller dan de 8400 met de meerprijs van €25.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teun vh
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik heb sit ram setje gevonden voor minder pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
Naar mijn mening zijn een i5-8500 en 8600 niet interessant. Het snelheidsverschil is te klein om dat wel te zijn. Een i7-8700 is dat bijvoorbeeld wel maar kost meteen €120 - €150 meer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee