Wat te doen, ben ik nou fout?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.809 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:16
Hallo,

Ik zit een beetje in de stress, ik heb gisteravond (Zondag) een 4k scherm verkocht hier op tweakers. Geld had ik binnen 5 min binnen op mijn rekening, en ik heb gezegd,
ik ga morgen toevallig naar mijn ouders waar de orginele verpakking ligt. Daar hebben ze ook veel meer inpak materiaal om het zo veilig mogelijk te verzenden.
Dat moet wel lukken voor 6 uur, en dan heb je hem dus dinsdag thuis.

Vandaag de hele dag druk geweest, met wat persoonlijke dingen en werk dat uit liep. De doos opgehaald bij mijn ouders en daar gegeten.
Ik had al om 2 uur s'middags gemeld dat ik niet zeker wist of ik het op tijd bij het postkantoor zou krijgen. Dat is dus uiteindelijk ook niet gelukt.

Vervolgens kreeg ik vanavond direct berichtjes met cancel de hele bestelling maar, stuur mijn geld maar terug, ik koop hem wel nieuw in de winkel voor 100 euro meer.

Om hem te kalmeren zei ik, dat hij te laat bij het postkantoor was, dus dat het woensdag pas bij hem is. Vervolgens kreeg ik direct een screenshot van een chat met postnl, dat mijn pakket nog niet aangemeld was.

Leugentjes komen altijd uit, dus dat was stom. Wou hem gewoon kalmeren, maar maakte hem dus blijkbaar alleen maar wantrouwender. Met woensdag ging hij niet akkoord en hij vond mij een oplichter.
Vervolgens kreeg ik last van een slecht geweten, en bood ik hem aan, om de 12 euro verzendkosten te gebruiken voor diesel, en morgen met 28 graden 5 uur in de auto te gaan zitten (Enschede > Breda) om hem zijn scherm zoals beloofd op dinsdag af te leveren.
Ik had nu een blije reactie verwacht, aangezien dit toch wel een heel coulant aanbod is, en ik daardoor mijn belofte nog kon waar maken.

Hierop kreeg ik geen reactie, alleen op tweakers werden er screenshots gepost in de chat, zodat moderators deze ook konden in zien. Daar heeft hij het aanbod om hem te brengen maar weg gelaten.

In mijn ogen heeft hij waarschijnlijk te snel besloten het scherm van mij over te nemen, heeft hij nu spijt, of een mooier scherm gevonden. En probeert door mij op een fout te wijzen onder de deal uit te komen.
Maar het pakket ligt daadwerkelijk klaar in de auto om morgen vroeg naar het postkantoor gebracht te worden.

De enige mogelijkheid die ik had om hem optijd bij het postkantoor te krijgen was door hem in een totaal andere doos en slechter te verpakken alsnog op te sturen vandaag. Dat had me de 80 km naar mijn ouders gescheeld.

Wat zouden jullie doen? wat is netjes? Ik neig naar morgen vroeg op het postkantoor afgeven, en onlangs een gebroken belofte, krijg hij wel een dag later een keurig scherm voor 2/3 van de winkelprijs, met factuur en 3 maand oud.

Chatgeschiedenis weg gehaald, niet goed bij nagedacht.

[ Voor 76% gewijzigd door rcthans op 07-05-2018 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-10 16:44
Los van wie hier goed of fout zit vind ik het niet netjes om zijn naam, adres en mobiele nummer online te plaatsen. Los van het feit dat je ook over jezelf veel informatie online zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
Maarten2212 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:54:
Los van wie hier goed of fout zit vind ik het niet netjes om zijn naam, adres en mobiele nummer online te plaatsen. Los van het feit dat je ook over jezelf veel informatie online zet.
Even niet aan gedacht, bij het kopieren van de hele chat. Heb die gegevens er allemaal uitgehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sterker nog, dat is gewoon verboden. Net als het openbaar maken van privé-communicatie. Die moet je echt weghalen want daar krijg je gezeik mee.

edit:
@rcthans
En dat je gelogen hebt over dat je het pakket al verzonden zou hebben is gewoon dom. Dat is namelijk heel makkelijk te controleren en niemand schiet er wat mee op! Volgende keer gewoon excuses aanbieden dat het door omstandigheden niet gelukt is.

En nooit maar dan ook nooit ID-gegevens verzenden (niet naar bekenden en niet naar onbekenden). Slechts enkele instanties mogen hierom vragen, voor de rest is het je levenslijn naar identiteitsfraude.

[ Voor 62% gewijzigd door Room42 op 07-05-2018 22:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Jij beloofd de monitor VANDAAG voor 17:00 op de post de doen.
En daarna ga je nog een keer liegen.

Als hij zijn geld terug wilt vind ik meer dan terecht...

Als je niet zeker weet of je hem op tijd op de post kunt doen .. dan moet je zoiets ook niet beloven

[ Voor 8% gewijzigd door Aggressor op 07-05-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
Aggressor schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:01:
Jij beloofd de monitor VANDAAG voor 17:00 op de post de doen.
Als hij zijn geld terug wilt vind ik meer dan terecht...

Als je niet zeker weet of je hem op tijd op de post kunt doen .. dan moet je zoiets ook niet beloven
Dus toen ik door had dat morgen ontvangen extreem belangrijk was, kreeg ik last van een slecht geweten en heb ik hem aangeboden de monitor langs te komen brengen morgen aan de andere kant van het land.

In plaats van dat hij blij was met deze coulante oplossing, heb ik niks meer van hem vernomen. Ik sloof me nu toch tot in het extreme uit om mijn belofte na te komen als dat zon pijnpunt is. Maar nu is de communicatie gestopt, omdat hij gewoon van de deal af wou. Daardoor neig ik nu naar morgen naar het postkantoor brengen, track and trace op te sturen, en dan af te wachten of hij zich negatief uit laat, of het als nog geaccepteerd heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door rcthans op 07-05-2018 22:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
rcthans schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:04:
[...]

Dus toen ik door had dat morgen ontvangen extreem belangrijk was, heb ik hem aangeboden de monitor langs te brengen morgen aan de andere kant van het land. In plaats van dat hij blij was met deze coulante oplossing, heb ik niks meer van hem vernomen. Ik sloof me nu toch tot in het extreme uit om mijn belofte na te komen als dat zon pijnpunt is. Maar nu is de communicatie gestopt, omdat hij gewoon van de deal af wou.
Tja, ik vind nog steeds suf dat je niet direct gezegd hebt dat het versturen niet gelukt is, je hebt er eerst een beetje omheen gedraaid Oh nee, je liegt zelfs dat je de T&T al hebt! Dat is echt dom! :X. Maar ik vind persoonlijk dat dit ook wel een beetje moet kunnen bij particulier handelen. Volgens mij geen reden om de deal af te blazen en de koper begon daar zelf al heel snel over (nog voordat hij antwoord had dat het niet gelukt was) dus ik denk dat ie sowieso al een beetje spijt had.

Ik denk dat het aanbod om zelf de monitor te brengen zeer royaal is en een prima oplossing om je fout te corrigeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 07-05-2018 22:13 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
Room42 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:11:
[...]

Tja, ik vind nog steeds suf dat je niet direct gezegd hebt dat het versturen niet gelukt is, je hebt er eerst een beetje omheen gedraaid. Maar ik vind persoonlijk dat dit ook wel een beetje moet kunnen bij particulier handelen. Volgens mij geen reden om de deal af te blazen en de koper begon daar zelf al heel snel over (nog voordat hij antwoord had dat het niet gelukt was) dus ik denk dat ie sowieso al een beetje spijt had.

Ik denk dat het aanbod om zelf de monitor te brengen zeer royaal is en een prima oplossing om je fout te corrigeren.
Dank, ik pak misschien niet alles handig aan. Helemaal vandaag niet aangezien ik wat van slag was om wat anders. Maar mijn intentie is prima, zelfs van een webshop ontvang ik wel eens iets pas na 2 dagen, onlangs andere beloften.

Mocht hij zich voor morgen ochtend melden, dat langs brengen wel een oplossing is, dan stap ik ondanks de hitte en de 4 uur durende rit in de auto. Zo niet dan gaat hij op de post morgen vroeg, en hoop ik dat hij in ieder geval na ontvangst blij is met zijn aankoop.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-10 14:58
Morgenochtend op de post doen, trackingnummer doorgeven en niet meer naar omkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
rcthans schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:15:
[...] Helemaal vandaag niet aangezien ik wat van slag was om wat anders. [...]
Dat kan gewoon gebeuren, we zijn mensen, geen bedrijf of robots. Maar tip voor de volgende keer is dat de volgende keer gewoon vertellen (niet in detail, natuurlijk), zo snel mogelijk en pro-actief (dus uit jezelf). De koper zal teleurgesteld zijn, maar dan weet ie gewoon waar ie aan toe is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcthans
Ik (14:00 vanmiddag)

Ik wou even laten weten dat het er om gaat spannen of ik het voor elkaar krijg hem voor 6 uur bij het postkantoor te krijgen. Snap dat je hem het liefst morgen hebt, maar ben later klaar vandaag dan verwacht, dan naar mijn ouders voor de originele doos. Dus het kan zijn dat hij te laat ingeleverd wordt, en je hem dan dus pas woensdag ontvangt. Excuus hiervoor, ik laat je weten als hij weg is.

Hij:

Ah dank voor het doorgeven. Het zou echt beter zijn als je het vandaag alsnog kan opsturen. Dit omdat ik vrij van werk genomen heb morgen om het thuis te kunnen ontvangen.

Dat ik daarna probeer te liegen is dom, ik schrok vooral van zijn felle reacties, die hier op volgden, totaal verschillende reacties binnen 30 min.

Maar bedankt voor de nodige feedback, leerzaam en zal het wat beter aan gaan pakken, pakketje gaat morgen gewoon om 10 uur naar het postkantoor, en hoop dat hij zich daarna op een wat lelijkere feedback na niet meer beklaagd.

[ Voor 12% gewijzigd door rcthans op 07-05-2018 22:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 15:53
rcthans schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:24:
Ik (14:00 vanmiddag)

Ik wou even laten weten dat het er om gaat spannen of ik het voor elkaar krijg hem voor 6 uur bij het postkantoor te krijgen. Snap dat je hem het liefst morgen hebt, maar ben later klaar vandaag dan verwacht, dan naar mijn ouders voor de originele doos. Dus het kan zijn dat hij te laat ingeleverd wordt, en je hem dan dus pas woensdag ontvangt. Excuus hiervoor, ik laat je weten als hij weg is.

Hij:

Ah dank voor het doorgeven. Het zou echt beter zijn als je het vandaag alsnog kan opsturen. Dit omdat ik vrij van werk genomen heb morgen om het thuis te kunnen ontvangen.

Dat ik daarna probeer te liegen is dom, ik schrok vooral van zijn felle reacties, die hier op volgden, totaal verschillende reacties binnen 30 min.

Maar bedankt voor de nodige feedback, leerzaam en zal het wat beter aan gaan pakken, pakketje gaat morgen gewoon om 10 uur naar het postkantoor, en hoop dat hij zich daarna op een wat lelijkere feedback na niet meer beklaagd.
Jij maakt een belofte, hij neemt vrij van zijn werk. Jij kan niet versturen maar liegt vervolgens, de waarheid komt naar boven en nu vind je het raar dat hij er niets meer mee te maken wil hebben?

Zou je kunnen uitleggen waarom jij dit niet enorm vreemd vind? Ik begrijp je koper helemaal, hij is gewoon belazerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 20:43
even gewoon advies, als je iets gaat verkopen, communiceer helder en wees ruim met je planning wat betreft shipping, reserveer daarvoor tijd in en geef alleen de maximum tijd door aan de koper. Als je het niet zeker weet, geef dan ook geen tijd door aan de koper, zeg dan "ik geef je een seintje wanneer ie op de bus zit". oid.

liegen is inderdaad best wel dom, ik zou je verlies nemen, terugbetalen, leermomentje nemen, en opnieuw proberen.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Van die gierige mensen die wel geld willen besparen maar ondertussen verwachten dat je net zo strikt werkt als Coolblue. Ja je zat zelf fout, maar je kan nou eenmaal via V&A of Marktplaats niet altijd verwachten dat ze het dezelfde dag versturen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
jugger naut schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:28:
[...]

Jij maakt een belofte, hij neemt vrij van zijn werk. Jij kan niet versturen maar liegt vervolgens, de waarheid komt naar boven en nu vind je het raar dat hij er niets meer mee te maken wil hebben?

Zou je kunnen uitleggen waarom jij dit niet enorm vreemd vind? Ik begrijp je koper helemaal, hij is gewoon belazerd.
Ik vind dat te kort door de bocht. Hij heeft aangegeven het vandaag op de post te doen maar geeft om 14:00 uur al aan dat het anders loopt dan verwacht. Dat is geen belazeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
Room42 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:31:
[...]

Ik vind dat te kort door de bocht. Hij heeft aangegeven het vandaag op de post te doen maar geeft om 14:00 uur al aan dat het anders loopt dan verwacht. Dat is geen belazeren.
Je moet geen beloftes maken waarvan je niet 100% zeker wat dat je ze kan waarmaken.

"Dat moet wel lukken voor 6 uur, en dan heb je hem dus dinsdag thuis."

Dit is voor mij vrij duidelijk een belofte dat het pakketje morgen komt (even los van vertraging met de post). Volgende keer beter zeggen dat je hem zsm op de post doet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Dit omdat ik vrij van werk genomen heb morgen om het thuis te kunnen ontvangen.
Persoonlijk geloof ik dat ook niet en daar bovenop staat nergens dat postnl de volgende dag bezorgd. Het binnen 24 uur bezorgen is een streven, geen garantie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@rcthans Klopt het dat je gisteren al de Track & Trace had? Heb je het pakket online aangemeld?
jugger naut schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:34:
[...]

Je moet geen beloftes maken waarvan je niet 100% zeker wat dat je ze kan waarmaken.

"Dat moet wel lukken voor 6 uur, en dan heb je hem dus dinsdag thuis."

Dit is voor mij vrij duidelijk een belofte dat het pakketje morgen komt (even los van vertraging met de post). Volgende keer beter zeggen dat je hem zsm op de post doet.
Die belofte (lees: toezegging) was van gisteren. Vandaag is daar roet in het eten gegooid waardoor hij die planning niet kon halen. Dat kan gewoon gebeuren, net als @DukeBox zegt.

[ Voor 76% gewijzigd door Room42 op 07-05-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
Nee het postkantoor bij mijn ouders in het dorp was om 5 uur dicht, terwijl ik dacht dat dat 6 zou zijn. Heb hem toen in de auto laten liggen, omdat nog naar een ander pakket punt rijden niet voor 6 uur zou lukken. Toen gedacht, of hij nou in mijn auto ligt tot morgen, of bij het postkantoor dat maakt ook niet uit, hij gaat hem hoe dan ook pas woensdag ontvangen.

Morgen doe ik boodschappen en dan kon hij mee bij het pakketpunt in de supermarkt.

Maar online aanmelden is wel een goed idee, dat ga ik nu doen. Dan kan ik hem in ieder geval zijn track and trace sturen.

En vrij nemen van werk voor een pakketje gaat er bij mij niet zo goed in. Ik ontvang 4x per week pakketjes, of bij de buren, of voordat ze een 2de poging proberen, meld ik keurig dat het bij de supermarkt mag worden neergelegd. Bespaar je 100 euro op een monitor, meld je je een dag af van je werk. Bestel hem dan bij een webshop die hem in de avond kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@rcthans Ok, dus dat van dat je de T&T al zou hebben was echt gelogen. Jammer, anders had het verhaal anders geweest. :)
rcthans schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:43:
[...] Maar online aanmelden is wel een goed idee, dat ga ik nu doen. Dan kan ik hem in ieder geval zijn track and trace sturen. [...]
Tenzij je dus morgen toch naar Breda moet rijden. Dan is dat weer een beetje zonde van die 12 euro :P

[ Voor 58% gewijzigd door Room42 op 07-05-2018 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcthans
Ja dat was dom, hij heeft nu de track and trace in zijn mailbox. Als ik er aan gedacht had dat je je pakket al aan kunt melden, en alles dan bekend is. Had ik dat natuurlijk direct gedaan.

Ik wou gewoon me niet verplicht voelen om hem zijn geld terug te sturen, omdat hij zich bedacht had. Dus reageerde ik op een rare leugenachtige manier. Dat is idd wat er hier verkeerd is gegaan, en dat zie ik zelf nu ook in.

In een handelsproces waar mensen toch blindelings 200 euro over maken naar een vreemde, snap ik dat het wantrouwen al heel groot is, en alleen maar erger wordt door zon leugen. Maar ik heb daarna dusdanig mijn best gedaan, om hem te garanderen dat hij hem krijgt. Me er de hele avond druk om gemaakt. Ik had verwacht dat het aanbod tot brengen, met open armen werd ontvangen. Maar nogmaals nog steeds geen reactie op gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sommige verkopers zeggen niks na een belofte, en sturen stilletjes(te laat) het aangekochte op. Dan komt er een briefje in je brievenbus met bericht ' 2e poging na 20u ' of het word afgegeven bij servicelocatie van oa Postnl. Verkoper treft geen blaam is mijn mening, niemand kan ook daadwerkelijk garant staan dat het pakket op tijd wordt aangeboden aan koper. Vrij nemen om een pakket aan te nemen lijkt mij geen slim idee dus

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:00

DirtyBird

Praktiserend denker

@jugger naut wat plaats jij hier een aantal felle en overtrokken reacties zeg. Het is een particuliere transactie waarin TS aangeeft de tv te willen langsbrengen en jij hakt er in met krachttermen als 'belazerd' en 'belofte'...take a chill-pill.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
DirtyBird schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:02:
@jugger naut wat plaats jij hier een aantal felle en overtrokken reacties zeg. Het is een particuliere transactie waarin TS aangeeft de tv te willen langsbrengen en jij hakt er in met krachttermen als 'belazerd' en 'belofte'...take a chill-pill.
Valt in mijn ogen redelijk mee, TS geeft aan alsnog de tv te willen langsbrengen aangezien TS eerder had gelogen over het versturen van het pakket. Het gaat mij vooral om het liegen dat je het pakket hebt verzonden.

Ik ben benieuwd hoe jij dit ziet, op welke manier passen deze 'krachttermen' dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
Overigens heeft hetgeen wat mij nu tegen staat om het scherm daadwerkelijk te brengen niet met de diesel of tijd die het kost te maken.

Maar iemand die om 2 uur zegt, ach zou fijn zijn als het er wel dinsdag is. En een uur later, totaal over schreef gaat, en me voor alles uitmaakt. Dat is niet iemand waar ik met een prettig gevoel binnen stap om een monitor af te geven. In mijn eentje als broekie van 26.

Op de track and trace, ook wederom nergens reactie. We gaan het zien, mocht er een staartje aan komen, dan meld deze onzekere jongen zich hier nogmaals, voor een beetje geruststelling.

Bedankt in ieder geval voor iedereen die de moeite nam te reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:49
Heel deze transactie hangt aan elkaar van onhandigheden in mijn ogen:
- "Belofte" doen die je misschien niet kunt halen (zeker gezien een feedback op je profiel dat het al eerder is voorgekomen).
- Gaan eten bij je ouders en er daarna achter komen dat het postpunt dicht is, gooi dat ding van tevoren daar even binnen?
- Zeggen dat je een T&T hebt terwijl je die niet hebt
- Vanuit de koper vrij nemen om op een pakket te wachten terwijl voor hetzelfde geldt er iets gebeurt bij PostNL waardoor het geheel een dag vertraagd is

Ik zou denk ik aanbieden om de gehele verzendkosten op me te nemen gezien mijn eigen onhandigheid en de koper veel plezier wensen met zijn gekochte scherm. Lomp in de communicatie, veel plezier ermee, geld is binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik vind maar vreemd dat de koper bij postNL kan vragen of er nog niet aangemeld pakket voor hem is of überhaupt iets in de zending en al helemaal over de webchat/fbchat oid.

Mja verkocht is verkocht, dag later verzenden is geen rede voor koop annuleren, liegen is niet leuk maar het is niet oplichten.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
42dpi schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:21:
Ik vind maar vreemd dat de koper bij postNL kan vragen of er nog niet aangemeld pakket voor hem is of überhaupt iets in de zending en al helemaal over de webchat/fbchat oid.
Nee, dat was een aanname (c.q. redenatie), omdat verkoper de T&T pas morgen wilde geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 20:43
je kan op mijnpostnl kijken wanneer een pakket word aangemeld (let op, nog niet verstuurd), dat houd niks anders in dat er een barcode geprint is. Pakket moet dan nog worden overgedragen aan postnl.

Overigens zou ik niet te zwaar wegen aan de status van track/trace code, op mijn postnl overzicht staat een halve pagina met allemaal pakketjes die allang zijn aangekomen, maar nog steeds onderweg zijn aldus de status.

[ Voor 35% gewijzigd door peschinl op 07-05-2018 23:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rcthans
Dagion schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:17:
Heel deze transactie hangt aan elkaar van onhandigheden in mijn ogen:
- "Belofte" doen die je misschien niet kunt halen (zeker gezien een feedback op je profiel dat het al eerder is voorgekomen).
- Gaan eten bij je ouders en er daarna achter komen dat het postpunt dicht is, gooi dat ding van tevoren daar even binnen?
- Zeggen dat je een T&T hebt terwijl je die niet hebt
- Vanuit de koper vrij nemen om op een pakket te wachten terwijl voor hetzelfde geldt er iets gebeurt bij PostNL waardoor het geheel een dag vertraagd is

Ik zou denk ik aanbieden om de gehele verzendkosten op me te nemen gezien mijn eigen onhandigheid en de koper veel plezier wensen met zijn gekochte scherm. Lomp in de communicatie, veel plezier ermee, geld is binnen ;)
Tja over die negatieve feedback op mijn profiel voel ik me dan weer helemaal niet schuldig.

Ik laat mijn Galaxy s6 64 gb vallen en hele scherm is dood, toestel bleef wel branden in ledjes. En trilde af en toe nog. Hij is vanzelf na een dag uit gegaan. En heb hem daarna tot verkoop niet meer aangeraakt.

Ik maak een advertentie: Defecte Galaxy s6. Gevallen scherm is kapot na val. Ik stuur hem voor 50 euro inclusief verzenden keurig in een bubbeltjes envelop op. Ding was immers al gebarsten, dus een doos erom heen leek me overkill. Hij was op dat moment nog dik 500 euro waard als hij werkte.

De telefoonboer die hem koopt hoopt er met een nieuw scherm van af te komen. En een mooie winst te maken. Maar dan blijkt nadat hij hem doorgemeten heeft het moederbord ook schade te hebben. Ik kan niet melden wat ik niet weet. Heb er geen andere lcd op geprobeerd of dingen doorgemeten. Ik stond op punt hem weg te gooien. Maar bedacht me dat handige jongens er wel wat mee konden. Vervolgens een negatieve review omdat ik niet vermeld had dat er meer dan scherm kapot was

ik had overigens binnen een uur 20 kopers voor die 50 euro. Allemaal mensen die snel geld zien, en die 50 euro riskeren.. Als ze hem voor 100 euro fixen en voor 400 in de vitrine leggen hoor ik er niks van. En nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:49
Ik doelde dan ook meer op het later verzenden dan aangegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
Dagion schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:38:
Ik doelde dan ook meer op het later verzenden dan aangegeven ;)
Haha ja dat bedacht ik me later ook, overigens had ik het niet verkeerd gevonden als er bij een negatieve beoordeling op je profiel, eenmalig de mogelijkheid bestaat hier op te reageren.

De feedback functie is prachtig, want dat maakt het toch iets makkelijker dan bijvoorbeeld marktplaats. Maar je zou je zelf wel moeten kunnen uitleggen, bij een negatieve review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Laatst online: 02:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Room42 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:28:
[...]

Nee, dat was een aanname (c.q. redenatie), omdat verkoper de T&T pas morgen wilde geven.
TS zegt dat die een screenshot had gekregen van de koper met berichten van de chat met PostNL lijkt mij geen aanname? Sowieso slechte zaak als PostNL even dood leuk verteld wanneer je wel en niet pakketjes op een adres kan verwachten..
peschinl schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:29:
je kan op mijnpostnl kijken wanneer een pakket word aangemeld (let op, nog niet verstuurd), dat houd niks anders in dat er een barcode geprint is. Pakket moet dan nog worden overgedragen aan postnl.

Overigens zou ik niet te zwaar wegen aan de status van track/trace code, op mijn postnl overzicht staat een halve pagina met allemaal pakketjes die allang zijn aangekomen, maar nog steeds onderweg zijn aldus de status.
Klopt dan heb je een geverifieerd postNL account dat ze zeker weten dat je het bent die op dat adres woont.
TS had nog niks aangemaakt lijkt mij anders zegt die niet ''ik kan die 12 euro ook wel gebruiken voor benzine'' verzending aanmaken is betalen.

Idd die postNL pakket status is soms niks van te maken, moet wel zeggen laatste tijd of ze verdwijnen uit je lijst of ze geven in eens de correcte datum aan bij naar mij, Van mij is nog steeds een rommel heb pakketstatussen die al 2 jaar onderweg zijn :+ (voor Ebay is die niet grappig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcthans
Mooiste is nog als ze aan het eind van de dag toch tijd tekort komen, dat ze alle pakketten als afgeleverd markeren. Je in je track and trace kijkt, en je hele brievenbus doorspit, en bij de buren navraag doet. En dat hij dan gewoon de volgende dag komt, maar dat ze minder gezeik krijgen als ze hem die dag daarvoor al afmelden. Nepperij, gebeurd steeds vaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 04:40
Afleveren en punt uit. Je hebt niet afgesproken dat hij er die dag moet zijn. Maak aub wel een video en foto’s van het product. Zn persoon hengst bij aflevering alles inelkaar en gaat jou de schuld geven. Waarschijnlijk moet je hem ook blokkeren of je account verwijderen want elke kras op de tv betekent nu geld terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcthans
Verstuurd en na een rits foto's van hoe het ingepakt is heb ik een excuus ontvangen voor zijn overdreven reactie.

Probleem solved dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 21:58

Oekol

waka waka hey hey

rcthans schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:23:
Verstuurd en na een rits foto's van hoe het ingepakt is heb ik een excuus ontvangen voor zijn overdreven reactie.

Probleem solved dus!
Dat scheelde je weer een ritje. d:)b

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mooi dat het opgelost is.

Wat ik wel mis is even telefonisch contact opnemen met de koper. Een telefoontje doet zoveel meer dan een bericht heen en weer sturen. In een telefoontje had je ook je excuses kunnen maken voor je leugentje om bestwil. Ter bevestiging van de afspraken die je in je gesprek maakt stuur je er een bericht achteraan met wat je hebt afgesproken met elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat het opgelost is inderdaad. Wat ik met name hoop is dat er aan beide kanten lessen zijn geleerd.

Als koper ben je bedacht, want oplichting komt gewoon voor. Als verkoper probeer je dingen te regelen, maar soms lukt het gewoon niet. Liegen is zoals gemerkt geen goede oplossing ;)

De wet is wellicht niet helemaal berekend op de snelheid van zaken tegenwoordig, maar al met al biedt het wel een stabiele basis. Ondanks dat het opgelost is, is het misschien goed dat punt toch te behandelen.

Er was een overeenkomst; aanbod en acceptatie.
Verkoper gaat fout door de zending niet op tijd te doen.
Koper kan vervolgens aandringen om na te komen, maar in basis betekent dat niet het recht tot ontbinden. Koper gaat daar eigenlijk fout.
Verkoper schiet in de stress en liegt. Verkoper gaat daar fout.

Voor de wet is er nog helemaal geen probleem eigenlijk. Alleen is de relatie tussen beiden wel verstoord. Het belangrijkste is dan dialoog te houden. Als er uiteindelijk een probleem is komt de wet pas om de hoek.

Koper had niet moeten overreageren, maar het is begrijpelijk met de risico's. Verkoper had niet moeten liegen uit stress, maar onder druk doen mensen rare dingen.

Daarom uiteindelijk kudos dat er uit een gebroken vertrouwen toch een oplossing is gekomen. Dat lukt lang niet altijd en vraagt het maken van een effort aan beide kanten. Wel veel meer gelul dan nodig voor beiden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aggressor
sypie schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:26:
Mooi dat het opgelost is.

Wat ik wel mis is even telefonisch contact opnemen met de koper. Een telefoontje doet zoveel meer dan een bericht heen en weer sturen. In een telefoontje had je ook je excuses kunnen maken voor je leugentje om bestwil. Ter bevestiging van de afspraken die je in je gesprek maakt stuur je er een bericht achteraan met wat je hebt afgesproken met elkaar.
Zo positief is het niet afgelopen

https://tweakers.net/aanbod/rating/572321/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:09
Bleek dus niet alleen gelogen te hebben over verzending ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 10:13
Ik begrijp niet dat je kunt liegen over de leeftijd van een artikel en dan toch de bon meesturen waarop de juiste aanschafdatum staat.
TS vraagt of hij fout is, ik denk dat het antwoord dus ook ja is, wanneer we de hele soap rond het verzenden even achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:12
Leuk topic om te lezen, ik kreeg wel wat begrip voor TS, iets onhandig aangepakt maar het leek dan toch goed te komen. Tot de laatste berichten waarbij het scherm veel ouder bleek te zijn dan werd voorgespiegeld.

Hans je bent niet alleen fout maar dit riekt ook nog naar oplichting en de ouderdom van het scherm zou voor mij reden zijn om de koop terug te draaien (praktisch misschien onmogelijk).

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

gielie schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:52:
Leuk topic om te lezen, ik kreeg wel wat begrip voor TS, iets onhandig aangepakt maar het leek dan toch goed te komen. Tot de laatste berichten waarbij het scherm veel ouder bleek te zijn dan werd voorgespiegeld.

Hans je bent niet alleen fout maar dit riekt ook nog naar oplichting en de ouderdom van het scherm zou voor mij reden zijn om de koop terug te draaien (praktisch misschien onmogelijk).
De koper zou mogelijk een beroep kunnen doen op dwaling. De vraag is of de koper, indien hij de echte ouderdom had geweten, niet over was gegaan tot aankoop. Maar zoals altijd zal een beroep op dwaling en het in rechte afdwingen daarvan meer tijd/moeite en geld kosten. Een principe kwestie dus...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Laatst online: 27-09 22:01
Dat brengen vind ik maar onzinnig, stuur dat ding gewoon op en laat de koper lekker klagen.

Volgende keer alleen niet meer afspraken maken die je niet kan waarmaken. Ik zeg altijd "ik stuur 'm zo snel mogelijk op zodra het geld is ontvangen en hou je op de hoogte van de voortgang". "Zo snel mogelijk" is bij mij regelmatig een dag nadat het geld is ontvangen. Niemand die daar een probleem van maakt, maar wel als je erover gaat liegen.

Ik had overigens gewoon het geld teruggestuurd naar de koper in dit geval als hij vroeg om de "koop" te annuleren voordat ik het pakketje had verzonden, zeker in het geval waarbij ik afspraken had gemaakt die ik niet had nagekomen.

Edit, met de review erbij: https://tweakers.net/aanbod/rating/572321/
Beschrijving: er stond dat de monitor 3 maanden oud is, op de factuur die mee geleverd is te zien dat het 10 maanden geleden was.
Dat is gewoon oplichting :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 22-05-2018 12:27 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
misschien heeft @rcthans toevoeging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Gamebuster schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:25:
Dat brengen vind ik maar onzinnig, stuur dat ding gewoon op en laat de koper lekker klagen.

Edit, met de review erbij: https://tweakers.net/aanbod/rating/572321/

[...]

Dat is gewoon oplichting :)
Wat als de monitor na 7 maanden stuk is gegaan en vervangen voor een nieuwe? Dan krijg je geen nieuwe bon., maar is er niets gelogen over de leeftijd.

Verder, wat een verhaal zeg. Tenzij de snelle verzending nadrukkelijk overeen is gekomen, is dat geen onderdeel van de overeenkomst. De levering is alleen een consequentie, net als de betaling. Dat is in dit verhaal niet helemaal duidelijk, maar lijkt pas achteraf toegezegd en niet door de koper nadrukkelijk gevraag voor de totstandkoming.

Dus wel vervelend dat het zo gaat. Levering moet plaats vinden, zij het wat later. Er over liegen is niet handig, zacht uitgedrukt. Maar de overeenkomst daarom opzeggen, dat kan alleen bij een internetwinkel. WKO is niet actief bij particuliere transacties. Of het moet uitdrukkelijk overeengekomen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Ex Nunc schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:59:
[...]

Wat als de monitor na 7 maanden stuk is gegaan en vervangen voor een nieuwe? Dan krijg je geen nieuwe bon., maar is er niets gelogen over de leeftijd.
Als dat zo was dan had ik dat vermeld met de aantoonbare papieren dat de monitor inderdaad vervangen is. Dit is onhandig gecommuniceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:46
YoshiBignose schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:31:
Van die gierige mensen die wel geld willen besparen maar ondertussen verwachten dat je net zo strikt werkt als Coolblue. Ja je zat zelf fout, maar je kan nou eenmaal via V&A of Marktplaats niet altijd verwachten dat ze het dezelfde dag versturen.
Ik snap echt oprecht niet dat jij hier 30 plusjes voor krijgt.

Hij spreekt toch af dat het een voorwaarde voor de koop is om dezelfde dag nog te versturen? Dan kun je het toch wel verwachten? En waarom is het in godsnaam gierig om iets te kopen op V&A?

1+1 is 2 in dit geval. Slechte review op profiel, liegen over iets waar de koper dan nog zelf achter komt en dus niet voldoen aan de enige voorwaarde voor koop. Als je dan een dag vrij hebt genomen zou ik ook even uit mijn slof schieten.
maar je kan nou eenmaal via V&A of Marktplaats niet altijd verwachten dat ze het dezelfde dag versturen
Ehhh. Juist wel toch? Je spreekt het als twee volwassen mensen met elkaar af en dan heb je toch een afspraak tussen twee personen?

Ben het echt volkomen eens met de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
KaiseRRuby schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:55:
[...]

Ik snap echt oprecht niet dat jij hier 30 plusjes voor krijgt.

Hij spreekt toch af dat het een voorwaarde voor de koop is om dezelfde dag nog te versturen? Dan kun je het toch wel verwachten? En waarom is het in godsnaam gierig om iets te kopen op V&A?

1+1 is 2 in dit geval. Slechte review op profiel, liegen over iets waar de koper dan nog zelf achter komt en dus niet voldoen aan de enige voorwaarde voor koop. Als je dan een dag vrij hebt genomen zou ik ook even uit mijn slof schieten.

[...]

Ehhh. Juist wel toch? Je spreekt het als twee volwassen mensen met elkaar af en dan heb je toch een afspraak tussen twee personen?

Ben het echt volkomen eens met de koper.
Die 30+ mensen zijn duidelijk slimmer dan jij. Ik geef toch ook aan dat hij fout zat? Heb er ook een hekel aan als mensen afspraken niet nakomen. Maar bij een gemiddeld mens die iets verkoopt via marktplaats, tweakers of waar dan ook, kunnen er zoveel dingen tussen komen waardoor je toch de rit naar het postkantoor toch niet haalt. Dat is het stukje risico dat je bij een professionele webwinkel (zo goed als) niet hebt. En daarom betaal je iets minder voor die TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:46
YoshiBignose schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:22:
[...]

Die 30+ mensen zijn duidelijk slimmer dan jij. Ik geef toch ook aan dat hij fout zat? Heb er ook een hekel aan als mensen afspraken niet nakomen. Maar bij een gemiddeld mens die iets verkoopt via marktplaats, tweakers of waar dan ook, kunnen er zoveel dingen tussen komen waardoor je toch de rit naar het postkantoor toch niet haalt. Dat is het stukje risico dat je bij een professionele webwinkel (zo goed als) niet hebt. En daarom betaal je iets minder voor die TV.
We verschillen hier duidelijk van mening. ;)
Die 30+ mensen zijn duidelijk slimmer dan jij.
Wil je dit even weghalen? Slaat namelijk helemaal nergens op.

[ Voor 9% gewijzigd door KaiseRRuby op 22-05-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
KaiseRRuby schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:27:
[...]

We verschillen hier duidelijk van mening. ;)

[...]

Wil je dit even weghalen? Slaat namelijk helemaal nergens op.
Nou ja ik heb het verdere topic ook niet gelezen maar als ze een afspraak hebben gemaakt dat het dezelfde dag verzonden zou worden en verkoper geeft aan dat het niet gaat lukken (staat in z'n TT) dan vind ik het ook niet gek dat de koper mag zeggen laat maar zitten en/of geef m'n geld terug.

Ik snap alleen niet dat je als koper zo boos gaat worden terwijl je weet dat je met een gemiddeld mens te maken hebt en dat er dan gevallen tussen kunnen kopen. Je betaalt minder voor een tweede hands product en daar zitten risico's bij, inclusief dit risico. Dus ik vind het gierig ja dat je iets voor een lagere prijs wil kopen maar dan de persoon behandelt alsof het een professioneel bedrijf is dat geen fouten mag maken.

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 22-05-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
Ik begrijp de reactie van de koper volledig. Wij lezen het verhaal van de verkoper, maar als je dat wegdenkt dat komt het wel sketchy over.

Ik vind met dit soort dingen vooraf/achteraf betalen en sturen etc altijd vragen om problemen. Ja, het kan vaak goed gaan, maar ook vaak fout gaan. Als ik iets (ver)koop via Marktplaats of V&A, dan haal ik het altijd op (uitzondering daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De zaak is voor TS en koper inmiddels wel afgedaan, en alles nog eens een keer grondig doorspreken is hier echt niet nodig. Ik gooi dit topic dus op slot.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.