Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Filmrol mergen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ik heb nog altijd een album van oude foto's op m'n iPhone staan.
Deze komen altijd onder de gesynchroniseerde mappen. Dit is enorm onhandig, mede omdat deze foto's nooit worden meegnomen met backups. (iTunes noch iCloud stopt ze in de reservekopie.)

Ik wil die krengen gewoon in m'n filmrol hebben.
En dat kan, maar filmrol kijkt naar de datum en tijd waarop het naar de filmrol is gezet en zet verder foto's en video's nooit in chronologische volgorde. (Daarvoor moet je in Momenten zijn)
Dan heb ik dus opeens duizenden foto's staan aan het "einde" van mijn filmrol en mijn meest recente foto's staan dan een heel eind daarvoor. :+

De logische vraag is dus, weet iemand of er een tooltje is om dit toch voor elkaar te krijgen?
Dus een app (iPhone of Mac) die toch dingen in je filmrol kan proppen waar ze thuishoren ipv als "nieuw" te beschouwen.

Ik had al bedacht dat ik gewoon met iFunbox die hele filmrol leeg kan trekken, ze in m'n import map zetten waar ze op chronologische volgorde zullen staan, filmrol he-le-maal leeggooien, import met iTunes synchroniseren. Vervolgens in foto's naar de import map gaan, alles selecteren, hopen dat ie niet over z'n nek gaat en dan kiezen om het te kopiëren naar de filmrol. En dan de import map weer weggooien.
Dat is 1.) Allejezus omslachtig maarja, 2.) Blijkbaar kan je geen Live Photos kopiëren met iFunbox dus dat schiet ook niet op. :X (Het kan wel, maar dan zijn het MOV's - dus bij import zal dat gezien worden als video's in plaats van foto's)

Iemand enig idee? :)
Ik kom veel mensen tegen met hetzelfde probleem, maar niemand met een oplossing.
Behalve jailbreaken, maar dat gaat ff niet.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 07-05-2018 21:53 (7%)

Alle reacties

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Thread necromancy:
Blijkbaar is dit tegenwoordig op te lossen door de datum van de telefoon terug te zetten. Zag het op Reddit voorbij komen. Wel schijnt het van belang te zijn dat de telefoon op Vliegtuigmodus staat met WiFi uit - of dat echt zo is of dat een "just to be sure" moment was van de poster weet ik niet.

Anyway, het werkt. Toen ik dit in April/Mei probeerde werkte het niet.
Ben nu eindelijk van die "Van mijn Mac" albums af en alles staat fijn in de filmrol waar het netjes geback-upt wordt :P

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True