Betaalbare oplossing tot multi 4G router bonding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.530 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timo.smit
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-01 16:51
Ik ben op zoek naar een goede en voordelige oplossing om video streaming te doen via 4G sims op een voertuig dat zich verplaatst.

Mijn idee is om met 2 of 3 4G-LTE sims een (U)HD video signaal te kunnen streamen.

Zou dit werken?
3x TP-Link Archer MR400 - 4G Router met 4G-LTE sims
1x TP-Link TL-ER5120 Gigabit Multi-WAN Load Balancing Router

De 3x 4G router LAN poorten als WAN poort in de Multi-WAN Load Balancing Router steken en de camera vervolgens op de LAN poort van die Load Balancing Router.

Gaat de Load Balancer router dan de video pakketten verdelen over de 3 SIMs of over slechts 1?

Hoor het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
1

edit : en een iets uitgebreidere uitleg, afgaand van je streaming dienst (ik verwacht youtube/facebook) moet je ontvangende kant het accepteren dat er van 3/4 verschillende netwerken data komt en deze pakketjes weer samenvoegt, de teradek oplossingen met bonded 4g werkt ook volgens dat principe helaas.

goedkoop hier een oplossing voor hebben moet je kijken naar de vidiu go https://teradek.com/blogs...nterviews-on-new-products

[ Voor 99% gewijzigd door AjDuLion op 07-05-2018 21:45 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timo.smit
Dank, het gaat om een video camera die live video streaming doet (geen youtube/facebook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat één 4G modem niet voldoende is?
Heb je een goede codec gekozen?
Hoe belangrijk is het dat de stream het blijft doen als de verbinding even (gedeeltelijk) wegvalt?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timo.smit
1 sim/netwerk is te weinig, daarom minimaal 2.
bijvoorkeur ongestoorde/niet onderbroken stream.

dus wat zij de betaalbare mogelijkheden om bv met 2 sims tegelijk de video sessie te streamen, of kan het gewoonweg niet? ik weet niet of er routers zijn die de stream 'opknippen' en over de 2 sims transporteren.

in dat geval zal de ontvanger denk ik de pakketten in de goede volgorde moeten samenvoegen; dat zal waarschijnlijk het issue zijn/worden.

hoor jullie graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee dat is niet mogelijk. Tenzij je zelf gaat knutselen met multipath TCP.
Zie:
Bl@ckbird in "KPN 4G Buitengebied netwerk problemen/ervaringen"

Veel oplossingen loadbalancen TCP sessies en doen geen “per packet” loadbalancing. Een videostream is vaak maar een enkele TCP sessie. ( + nog wat voor control traffic.)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat er meer winst te halen valt uit de juiste streaming software dan uit multi wan. Simpelweg omdat multi wan zoals hierboven aangegeven niet gaat werken. Los natuurlijk van het feit dt jouw bewegende voertuig ook een continu connectie moet houden. Om het vloeiend te laten zijn moet je bufferen. Wat wil je uiteindelijk bereiken, want misschien kan het ook anders.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoeveel bandbreedte denk je nodig te hebben?
Hoeveel delay mag er zijn (dus hoeveel kun je bufferen)?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zorg voor een goede codec om je video te comprimeren. H.265 is denk ik de beste op dit moment. Zorg daarnaast voor een 4G router waar je een externe antenne aan kan hangen. Monteer de antenne aan de buitenkant van het voertuig, zodat je optimaal bereik hebt. Daarnaast kan je een router met 2 SIMs overwegen, maar dit helpt alleen bij het schakelen tussen 4G carriers als bereik van de één minder wordt en je kan overschakelen op de andere carrier. Bandbreedte bundelen is zoals aangegeven een lastig verhaal.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zij de provider toen je ze om een oplossing vroeg?

Want hier zijn gewoon standaard van de plank oplossingen voor. Je moet niet willen werken met dual sim oplossingen, maar gewoon QoS aanvragen bij je provider zodat je gegarandeerde bandbreedte hebt voor zover de radio dat toelaat. Houtje touwtje gaat gegarandeerd niet goed werken. Een van de plank oplossing van de provider wel.

Prefereer je toch een houtje touwtje oplossing, dan zou ik LTE achterwege laten maar direct voor LTE Advanced gaan. Hier alvast een startpunt voor je onderzoek.

[ Voor 37% gewijzigd door Trommelrem op 08-05-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:53
Ik denk dat je even een paar telefoontjes moet plegen, oa naar United / NEP /video house (BE)

Dat soort gasten doen dit regelmatig en ga er vanuit dat ze een veel beter passend antwoord kunnen geven dan wij

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23
Goedkope oplossing bestaat niet. Kijk of je een liveu lu200e kan huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Niet echt zinnig om een oud topic te trappen met een link naar een stukje software.
Ook zocht TS naar meer bandbreedte tbv streaming. Dan heb je niets aan het bundelen van verbindingen met iets wat dit per sessie doet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.