Headset werkt niet na update W10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidsol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-11-2024
Dag allemaal.

Een vraag.

Na een extra HDD waar mijn steam spellen zijn opgezet en het updaten van alle windows sorftware werkt mijn headset niet goed meer

Het geluid doet het prima. Maar praat ik dan pakt de pc mijn headset niet. In discord en steam pakt ie wel mijn output maar dus niet de input (mic) van de headset. Ongeacht waar ik deze op instel.

Bij de geluidsinstellingen kan je aanvinken dat je jezelf hoort. Als ik dit doe hoor ik mijzelf door de headset en zijn ee geen problemen.

Ik heb meerdere youtube filmpjes bekeken met allerlei instellingen. Onderstaande dingen uitgevoerd:

Realtek herinstallatie
Discord herinstallatie
Stuurprogramma's bijgewerkt
Mic/speaker (headsef) als standaard ingesteld

Kan iemand mij helpen? Zie link voor foto’s

https://drive.google.com/...BIBjj6xZjbCTV_L3vE4MpBEEF

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-09 22:27
Hi,

Ik heb hetzelfde probleem, Ik ga zelf proberen om te downgraden en kijken of dat werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Probeer het volgende eens;

Windows 10 settings -> privacy -> Microphone -> Allow apps to access your microphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-09 22:27
Hi,

Sinds de nieuwe versie van Windows werkte mijn microfoon niet terwijl het wel werkt.

Je kan het beste terug gaan naar de vorige versie, dat werkte bij mij.

Hopelijk kom jij er ook uit,

Metehan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidsol
Zojuist beide opties geprobeerd.
Bij privacy werkt helaas niet.
Ook wil de pc niet terug met systeem herstel. Ik krijg dan een foutcode/melding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hidsol
EIN-DE-LIJK
Ik heb het gevonden.

Wat moet je doen (windows versie 1803)
Rechtsonder in beeld klik je rechtermuisknop op geluid

> hoofdtelefoon instellingen > hoofdtelefoon > eigenschappen > enhancements> vinkje “disable all enhancements” opslaan daarna kan je het vinkje weer uitzetten.

Hierna werkte alles weer bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor de informatie.
Hier heeft Microsoft de zelfde rotstreek uit gehaald :(
Gelukt werkt het nu wel weer dankzij jullie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke Nelis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-04-2021
Ook ik heb hetzelfde probleem.
Echter werkt de oplossing van Hidsol bij mij niet.
Mijn Windowsversie is ook 1803. Rechtsklik op luidsprekertje laat bij mij geen mogelijkheid zien voor de hoofdtelefooninstellingen. Ook geen resultaat bij de Windowsinstellingen voor het geluid. De enige mogelijkheid voor uitvoer van de geluidsweergave zijn de aan de achterzijde van de pc ingeplugde speakers. Bij inpluggen van de koptelefoon blijven de speakers actief. De aansluiting aan de voorzijde is wèl verbonden met het moederbord. De Realtekdriver is up-to-date.
Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke Nelis
Net nog de nieuwste driver voor de geluidskaart geïnstalleerd. Geen succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Nergens voor nodig om het topic te kicken na een luttele 10 minuten. Gebruik volgende keer gewoon even de 'bewerk' knop svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke Nelis
Sorry hoor!

• Hidsol
Even kijken bij de privacy instellingen. het kan zijn dat door de nieuwe update je mic automatisch uitgezet is. Dit heb ik ook ingesteld. daarna werkte het nog niet en heb ik de stappen ondernomen waarin ik het topic ben begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke Nelis
Dank voor je reactie.
De micr. stond al bij de privacy-instellingen ingeschakeld. Bij de instellingen:
geluid→uw uitvoerapparaat kiezen staat echter maar één mogelijkheid en dat zijn de luidsprekers. De koptelefoon wordt niet herkend. Ik ga toch steeds meer denken aan een bedradingsfout in de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sory van de kick.

Ik heb een win 10 her installatie gedaan en nu heb ik weer dit probleem dat mijn microfoon het niet doet in geen enkel steam game :(
De privacy setting heb ik al goed gezet waarbij ik alle apps toegang heb gegeven tot mijn microfoon. Al zie ik steam er niet tussen staan.
Desondanks werkt het nog steeds niet terwijl het voor de her installatie prima werkt.

Heeft iemand een idee waar het in kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidsol
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:52:
Sory van de kick.

Ik heb een win 10 her installatie gedaan en nu heb ik weer dit probleem dat mijn microfoon het niet doet in geen enkel steam game :(
De privacy setting heb ik al goed gezet waarbij ik alle apps toegang heb gegeven tot mijn microfoon. Al zie ik steam er niet tussen staan.
Desondanks werkt het nog steeds niet terwijl het voor de her installatie prima werkt.

Heeft iemand een idee waar het in kan zitten?
Als je wilt kan ik via teamviewer oid wel ff meekijken. Laat maar ff horen. Zal mn tweakers ff in de gaten houden voor de melding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje. Ondertussen is het al gelukt.

Of met andere woorden ben ik er achter gekomen dat alleen de microfoon test niet werkt in steam terwijl de microfoon zelf in de team speech wel werkt 😊
Pagina: 1