Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC wilt niet opstarten scherm bevriest voor bios

Pagina: 1
Acties:

• KitkatNL
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-05 20:26
Hallo mede tweakers

Ik zit met een probleem mijn pc wilt niet meer opstarten naar bios of Windows.
Het mobo geeft geen piepjes of dergelijke. Hij deed het van het weekend nog. En vanochtend niet meer. Nadat ik in de bios het automatisch afsluiten van de PC heb veranderd.

Ik heb een:
AMD Athlon 64 x2 6400+
Acer aspire t180 (mcp61sm-am)
2 x kingston pc2 800 MHz 2g (geeft maar 1gb aan ( wat ik als laaste zag in de bios)
2x hynix pc2 555 MHz 1g
Nvidia gt 710 1 GB ddr3
Netzteil 430w

Ik heb het geprobeerd met Clear CMOS maar tervergeefs.
Ik heb de bios batterij eruit gehaald heb een andere voeding gebruik. Niks nada noppes.

Ventilators draaien ik hoor de ide schijven draaien maar hij wilt niet booten.
Ik krijg het scherm te zien van de fabrikant (Acer) maar dan bevriest het beeld.

O wie o wie kan mij hier mee helpen?

Moet ik toch een andere mobo halen of is die nog te redden.
Alvast bedankt

P.s. Ja ik weet dat ik een oud systeempje heb maar hij werkte prima waar voor ik hem gebruikte

[ Voor 12% gewijzigd door KitkatNL op 07-05-2018 20:42 ]

• Uszka
  • Laatst online: 23:20
En als je de schijven los trekt?
Geeft niet veel vertrouwen.

• KitkatNL
Nope ik heb de hdd schijven al los getrokken. En niks. Ik ga morgen een nieuwe bios batterij halen misschien dat het helpt.

• Uszka
  • Laatst online: 23:20
Zit er onboard video op het moederbord?

• KitkatNL
Ja een simpele VGA uitgang. Die werkt gewoon. Ik krijg zowel beeld met de onboard als met de videokaart. Alleen de PC bevriest bij het beginscherm van het moederbord.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Nieuwe bios batterij gaat waarschijnlijk niets uithalen. Normaalgesproken boot een pc ook zonder bios batterij. Een andere voeding is het proberen waard. Check van te voren ook of er geen bolle condensatoren op het moederbord zitten. Wellicht is het moederbord gewoon aan zijn eind. Condensatoren horen vlak te zijn aan de bovenkant, zijn ze dit niet dan zijn ze defect. Mocht je geen bol staande condensatoren op het bord aantreffen dan is dat overigens geen garantie dat het bord niet defect is. Bolle condensatoren zijn alleen een goede indicatie en komen vaker voor bij deze Acer systemen. Defecte condensatoren zien er zo uit: https://ww2.justanswer.co...05-08_200438_bad_caps.jpg

• KitkatNL
Hks-skyline

Ik heb het bord gecontroleerd en heb niks kunnen vinden wat er defect uitzag. Ik heb het al geprobeerd met een andere voeding maar tevergeefs.
Toch maar eens kijken voor een vervanger of misschien toch een upgrade.

Bedankt
Pagina: 1