For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
als je signaal al sterk is kun je wel zonder die afscherming..
op een paar meter lukt dat wel..
en hij ligt onder de grond? hehe dan kan zo zijn dat de aarde ook een afschermende werking krijgt
shoot me if im wrong
op een paar meter lukt dat wel..
en hij ligt onder de grond? hehe dan kan zo zijn dat de aarde ook een afschermende werking krijgt
shoot me if im wrong
Wat afscherming betreft kan ik me wel voorstellen dat een 10 cm zonder afscherming geen kwaad kan, maar wordt de afscherming ook niet als nul gebruikt? Als de afscherming ergens is onderbroken heb je toch geen gesloten electrisch circuit meer? Of werkt HF techniek toch anders?
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
coaxiaal tv signaal is alles geencodeert op 1 elektronische drager.
kleuren en dergelijke kan je dus als 'storing' op die drager beschouwen.
Die 2e geleider is waarschijnlijk gewoon de massa (ter referentie) en de massa is gewoon nul (geaard).
Kan dit kloppen? (eerste gedeelte ben'k zeker van, massa niet 100%)
kleuren en dergelijke kan je dus als 'storing' op die drager beschouwen.
Die 2e geleider is waarschijnlijk gewoon de massa (ter referentie) en de massa is gewoon nul (geaard).
Kan dit kloppen? (eerste gedeelte ben'k zeker van, massa niet 100%)
Op zich is het verhaal wel correct, maar als je de massa onderbreekt zou het toch niet meer moeten werken?
nee, aangezien de massa gelijk is aan de aarde kan je die onderbreking zien als een extra punt waar de massa met de aarde (letterlijk) wordt verbonden.. denk ik
Ik weet niet hoe zo'n lasdoos eruit ziet, maar kan het dan niet zo zijn dat deze de mantel doorverbind als je hem op/over de kabel zet.
Engineering
Misschien heb je hier wat aan: http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci344289,00.html
They made me do it.
Pagina: 1