Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SSD inbouwen en bestanden behouden bij overzetten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Alexfaas
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-08-2018
Goede avond,

Ik heb een vraagje waar ik niet helemaal uitkom, heb geprobeerd om het op te zoeken maar nog geen vergelijkbare vraag gezien.

Ik wil een aparte hardeschijf in mijn pc zetten met 1 programma voor mijn werk. is het mogelijk om deze disk later in een andere pc te zetten en werkend te houden? laatste keer dat ik alles een voor een ging herinstaleren is er een hoop niet meer werkend gebleven. omdat de locaties niet meer klopte en de licenties.

Mvg Alex :)

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Alexfaas Licentietechnisch zal het sowieso een uitdaging worden. Daar moet je een nieuwe op installeren want de oude is dan al in gebruik. Best logisch.

Qua software kan het werken als de andere PC gelijk van hardware is. Als deze heel erg verschilt zul je zoveel kunsten met drivers pre-loaden moeten uithalen dat het wel echt kunst-en-vliegwerk wordt. Dan kun je hem toch beter opnieuw installeren.

Alternatief is de machine via P2V (physical to virtual) virtualiseren zodat je hem als VM kunt draaien.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

Ook moet je kijken of er tijdens de installatie ook register bestanden worden weggeschreven.

Meestal word een software pakket niet stand alone geinstalleerd. Meeste pakketen draaien ook met andere software indenpenties.

Zoals vele software Visual Basic 2010 / 2005 , MS .net software etc ook mee installeerd.

En wat je al aangaf , de licenties zitten aan de computer gekoppeld en niet aan de media waar het opstaat. Dus dat gaat hem niet worden.

Verwijderd

Alexfaas schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:34:
Goede avond,

Ik heb een vraagje waar ik niet helemaal uitkom, heb geprobeerd om het op te zoeken maar nog geen vergelijkbare vraag gezien.

Ik wil een aparte hardeschijf in mijn pc zetten met 1 programma voor mijn werk. is het mogelijk om deze disk later in een andere pc te zetten en werkend te houden? laatste keer dat ik alles een voor een ging herinstaleren is er een hoop niet meer werkend gebleven. omdat de locaties niet meer klopte en de licenties.

Mvg Alex :)
In theorie kan je clonen maar dat is niet zonder problemen.
https://www.howtogeek.com...7-to-a-solid-state-drive/
Dus niet aan beginnen als het niet nodig is. Geef eens wat meer uitleg over de licentievoorwaarden van dat programma? Geef een link naar de website die het installatieproces uitlegt of geef alle relevante voorwaarden en het installatieproces aan als je privé wil houden welk programma jij gebruikt, dan kunnen mensen hier waarschijnlijk wel helpen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2018 09:56 ]