Beste Tweakers,
Ik heb een probleem met de volgende hardware:
CPU: Core i5 4570
Ram: 8GB DDR3-1866 Kingston Hyper X (2x4)
Mobo: Asus H81-Gamer
In de originele configuratie draait de pc met 2x4gb werkgeheugen zonder problemen. DIMM A2 en B2.
Recentelijk heb ik een identieke geheugen kit als aanwezig is erbij gekocht. Beide geheugen modules geinstalleerd, helaas wil het systeem niet opstarten.
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
Alle geheugenbanken testen met Memtestx86 op de werkende sloten. (geen fouten gevonden)
Alle geheugenbanken getest in een ander systeem. (werkt)
Alle DIMM slots invidueel getest met 1x4GB, (werkt)
Een 8GB configuratie in slot A1 en B1, (werkt)
Een 12GB configuratie in slot A1, A2 en B2 (werkt)
Een 12GB configuratie in slot A1, A2 en B1 (werkt niet)
Een 16GB configuratie werkt ook niet.
Moederbord Bios geupdate naar de laatste versie en bovenstaande opnieuw getest, zelfde resultaat.
Bovenstaande verhaal getest met compleet andere geheugenbanken, zelfde resultaat.
Indien iemand dit eerder tegen is gekomen, of er mensen zijn die suggesties hebben hoor ik dit graag.
Alvast bedankt voor jullie input.
Ik heb een probleem met de volgende hardware:
CPU: Core i5 4570
Ram: 8GB DDR3-1866 Kingston Hyper X (2x4)
Mobo: Asus H81-Gamer
In de originele configuratie draait de pc met 2x4gb werkgeheugen zonder problemen. DIMM A2 en B2.
Recentelijk heb ik een identieke geheugen kit als aanwezig is erbij gekocht. Beide geheugen modules geinstalleerd, helaas wil het systeem niet opstarten.
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
Alle geheugenbanken testen met Memtestx86 op de werkende sloten. (geen fouten gevonden)
Alle geheugenbanken getest in een ander systeem. (werkt)
Alle DIMM slots invidueel getest met 1x4GB, (werkt)
Een 8GB configuratie in slot A1 en B1, (werkt)
Een 12GB configuratie in slot A1, A2 en B2 (werkt)
Een 12GB configuratie in slot A1, A2 en B1 (werkt niet)
Een 16GB configuratie werkt ook niet.
Moederbord Bios geupdate naar de laatste versie en bovenstaande opnieuw getest, zelfde resultaat.
Bovenstaande verhaal getest met compleet andere geheugenbanken, zelfde resultaat.
Indien iemand dit eerder tegen is gekomen, of er mensen zijn die suggesties hebben hoor ik dit graag.
Alvast bedankt voor jullie input.