high end gaming gpu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3S5Efun
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 11:49
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

GPU
Ik zou graag een goede gaming kaart willen hebben waarmee ik AAA games kan spelen met goede fps en redelijke graphics. Ik heb nu een r7 370 4gb van sapphire, en deze werkt goed, maar ik zou liever iets willen hebben wat vr ready is en mij mijn favoriete games laat spelen rond de frequentie van mijn monitor of hoger.

Wat is je budget?
op het moment is mijn budget niet heel groot, maar ik heb nu helemaal geen doel of inschatting van iets wat ik zou willen, dus daarom maak ik deze post, om een soort van prijs te krijgen. ook houd ik er rekening mee dat de videokaarten van nu tegen de tijd dat ik genoeg heb weer minder kosten. +-500 euro is wel mijn bovenlimiet voor de kaart.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ondanks dat ik een groot amd fan ben probeer ik de nieuwe kaarten te ontwijken. de 500 series lijkt wat mij betreft te veel op de 400 series en de 400 series vind ik op het moment de prijs niet waard. Als ik iets vna amd kies ga ik liever voor iets uit de oudere series zoals r9 (tweedehands maakt niet veel uit).qua nvidia lijkt mij iets van de 1060 of 1070(ti) een goede keus, maar ik weet niet of amd een betere prijs kwaliteit kaart heeft. Crossfire en SLI sluit ik uit aangezien het de performance niet heel veel meer overtreft.

specs:
amd fx-8350 4ghz (watergekoeld)
20gb ddr3 1600mhz
asrock r3 extreme 2.0
thermaltake smart pro rgb 850w
windows 10 pro (heb ook ubuntu maar gebruik het niet)
500gb en 1tb hdd
over een paar dagen ben ik van plan een ssd te bestellen voor mijn os

Ik ga deze kaart voornamelijk gebruiken voor gaming en schoolwerk. op het moment kan ik alle niet veel eisende games al met gemak spelen en de zwaardere games als gta gaan ook wel op standaard settings. mijn grootste bezorgdheid is Ark: survival evolved, mijn favoriete spel, maar misschien ook wel een van de meest veeleisende en slechtst geoptimaliseerde games die er zijn. ik verwacht hier dan ook niet al te veel voor maar ik hoop ten minste dat de kaart mij meer dan 40fps geeft op medium settings.

hopelijk is dit genoeg informatie om een eind mee te komen.

Jesse

Beste antwoord (via J3S5Efun op 07-05-2018 22:00)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Ik ging eigenlijk uit van de pricewatch: ASRock 970 Extreme3 R2.0, beiden zijn niet erg geschikt.
Je kunt even de kloksnelheid in de gaten houden bij volle belasting, wellicht valt het wel mee ondanks dat het niet ideaal is.
Ik ben alleen bang dat de processor harder gaat werken (en dus het moederbord ook) wanneer je de videokaart (huidige bottleneck) vervangt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lijkt mij beter om te beginnen met nieuw(er) MB en CPU en PSU.
. Kortom een degelijke upgrade

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3S5Efun
Hackus schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:57:
Lijkt mij beter om te beginnen met nieuw(er) MB en CPU en PSU.
. Kortom een degelijke upgrade
voor die dingen heb ik al goede componenten gevonden, maar mijn psu? die heb ik afgelopen jaar speciaal gekocht om nog een paar jaar mee te kunnen gaan. of is er iets anders mee? is de levensduur gewoon slecht?

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 11:55

hidde212

Free your mind...

Die PSU kan er prima mee door hoor. Hoewel hij een onnodig hoog wattage heeft en niet de zuinigste is, is de algehele kwaliteit prima.

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3S5Efun
Ja, die psu heb ik van mijn ouders gekregen. ze zouden voor mijn broertje een nieuwe telefoon meebetalen en voor mij ook iets kopen, en aangezien mijn voeding het die week begeven had koos ik dat. Toen mij werd verteld dat ze ruim 140 euro aan de psu mee wilden betalen koos ik ook wel iets wat het wel even volhoudt.

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

€120,- voor deze voeding vind ik veel geld, er zijn betere voor minder. en het aantal Watt zegt niet dat een voeding beter is. Er loopt een topic mbt aankoop/advies van goede degelijke PSU's hier. Daar kun je gedegen advies krijgen voor je geld uit gaat geven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212

hidde212

Free your mind...

Tja, het is voor dat geld niet echt de beste PSU, maar hij zou inderdaad nog wel even mee kunnen. Als je hem al hebt kun je het gewoon laten zo.

On-topic:
Budget "tot €500" is nogal ruim, kun je iets specifieker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3S5Efun
hidde212 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:11:
Tja, het is voor dat geld niet echt de beste PSU, maar hij zou inderdaad nog wel even mee kunnen. Als je hem al hebt kun je het gewoon laten zo.

On-topic:
Budget "tot €500" is nogal ruim, kun je iets specifieker zijn?
heb er tevens 10 jaar garantie op.

maar met bovenlimiet bedoel ik eigenlijk dat ik de beste prijs kwaliteit kaart wil voor mijn eisen. kaarten als de 1080ti hebben wel een goede prijs/kwaliteit maar zijn meer dan 500 euro.

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212

hidde212

Free your mind...

Nou zou ik een 1080Ti -- die 2x zo goed presteert als een RX480 of GTX1060 maar 3x zoveel kost -- nou niet echt omschrijven als goede prijs-kwaliteit. Dat is vooral goede kwaliteit, of goede performance, voor een premiumprijs.

Maar als je qua prestaties een goede stap omhoog wil vanaf je huidige GPU, bijvoorbeeld naar de prestatieregio van de AMD RX480 -- R9 290(X) en Nvidia GTX 970 -- 1060, kun je mijn inziens het beste naar een goede tweedehands kijken aangezien de nieuwprijzen van deze kaarten eigenlijk te hoog zijn.
Zie bijvoorbeeld dit filter in de V&A. Let er daarbij vooral op dat je geen kaarten uit een mining-rig haalt en je géén referentiekoeler (1 ventilator) neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3S5Efun
bedankt voor de hulp. ik zat de laatste tijd ook al wel te kijken naar kaarten op vraag en aanbod zoals de r9 series of de gtx 900 series. ik had er misschien ook al wel een gekocht als de irritaties van het niet hebben van een ssd mij niet de oren uit kwam.

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
J3S5Efun schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:16:
heb er tevens 10 jaar garantie op.
7 jaar. Best een redelijke voeding maar te duur.

Met een FX 8350 zou ik geen high-end gpu gebruiken en zeker niet op een matig moederbord als je nu hebt, met waterkoeling nog wel. De VRM's branden in no time weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Voor de games die je noemt (GTA en ARK) is je processor al gauw een bottleneck (bij 40fps houdt het wel op), een echte high-end videokaart heb je dan niet zoveel aan.
Andersom zou ik haast zeggen: neem een 580 en spaar dan door voor een nieuw setje CPU, mobo, geheugen.

PS: je moederbord is eigenlijk niet geschikt voor je processor, kan goed zijn dat die hem bij zware belasting terugklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3S5Efun
mitsumark schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:23:
Voor de games die je noemt (GTA en ARK) is je processor al gauw een bottleneck (bij 40fps houdt het wel op), een echte high-end videokaart heb je dan niet zoveel aan.
Andersom zou ik haast zeggen: neem een 580 en spaar dan door voor een nieuw setje CPU, mobo, geheugen.

PS: je moederbord is eigenlijk niet geschikt voor je processor, kan goed zijn dat die hem bij zware belasting terugklokt.
ok, bedank. maar waar heb je vandaan dat mijn moederbord niet geschikt is voor mijn processor, dat heb ik nooit ergens gezien.

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
De stroomvoorziening van dat bord is niet voldoende als de cpu vol belast wordt. De stroomvoorziening wordt dan te warm en om ervoor te zorgen dat de boel niet oververhit raakt wordt de cpu teruggeklokt zodat minder stroom verbruikt wordt en de temperatuur van de stroomvoorziening weer lager wordt. Op dat moment zullen de prestaties van het systeem drastisch verminderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3S5Efun
Wat voel ik me nu stom.... maar het mobo dat ik heb is deze pricewatch: ASRock 970 Pro3 R2.0

ik bied mijn excuus aan voor mijn stommigheid

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dat dacht ik wel en dat is dus een waardeloos bord voor een 8 core FX @ full speed vanwege de 4 stroomfases voor de cpu waar je er eigenlijk 8 wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3S5Efun
Uszka schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:38:
Dat dacht ik wel en dat is dus een waardeloos bord voor een 8 core FX @ full speed vanwege de 4 stroomfases voor de cpu waar je er eigenlijk 8 wil hebben.
het bord wat ik eigenlijk heb of degene die ik per ongeluk opgaf?

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wat je hebt maar dat bord haalde ik ook uit wat je opgaf in je OP.

[ Voor 5% gewijzigd door Uszka op 07-05-2018 20:41 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik ging eigenlijk uit van de pricewatch: ASRock 970 Extreme3 R2.0, beiden zijn niet erg geschikt.
Je kunt even de kloksnelheid in de gaten houden bij volle belasting, wellicht valt het wel mee ondanks dat het niet ideaal is.
Ik ben alleen bang dat de processor harder gaat werken (en dus het moederbord ook) wanneer je de videokaart (huidige bottleneck) vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3S5Efun
bedankt voor de hulp. ik zal er allemaal eens naar kijken

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 20:50

Praetextatus

the dutch_paki

Voor 500 kun je veel meer dan je denkt. Even een snelle samenstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1300X Wraith Stealth koeler Boxed€ 116,50€ 116,50
1ASRock A320M-DGS€ 47,85€ 47,85
1Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSEK€ 84,49€ 84,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 248,84

Dan heb je nog 250 euro voor een videokaart.

Dan nog een 1060 erbij
V&A aangeboden: KFA2 GeForce GTX 1060 OC 6GB (Retail)

Ben je volgens mij een stuk beter af dan dat je nu bent :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De 1300X is niet interessant (meer), neem dan de gelijkwaardige maar veel goedkopere 2200G.

Specifiek ARK heeft niet zoveel nodig aan CPU, liever hoge IPC/kloksnelheid dan meer cores/threads, dus overstappen naar een 1400/1600 etc heeft niet zoveel nut.
Voor GTA geldt eigenlijk hetzelfde.

Voordeel van 'alles' vervangen is dat je je oude spul als werkend geheel zou kunnen verkopen.
Levert misschien 200-250 euro op, dan heb je 700-750 euro voor een compleet nieuwe PC.
Pagina: 1