Ik heb een celeron 300Mhz (misschien iets hoger geklockt) met 128Mb ram. Welke videokaart kan ik best kopen voor dit systeem om nog een deftig framerate te halen in 800X600 (als dit al mogelijk is) met counter strike? Zijn er mensen die met dergelijk systeem spelen en wat denken jullie ervan?
Mijn vriendin had ook een celeron 300A (Compaq Deskpro). We wilden graag Unreal Tournament en zo spelen.
Ik heb een coolertje van 35 piek op de Celly gezet. Vervolgens Pin B21 afgeplakt waardoor de celly 450 Mhz (100fsb) ging lopen en ik heb de Matrox G200 vervangen voor een nieuwe Voodoo3 3000 die ik voor f140,- heb gekocht.
Voor de B21 hack. Zie:
http://www6.tomshardware.com/cpu/98q2/980514/celeron100-01.html
Dus kosten:
Celly 300A@450: Stukje schilderstape
Koeler Slot1: f 35,-
Voodoo3 3000: f 140,-
Nu spelen we Unreal Tournament op 1024*768*16, vloeiend. Geen problemen. En dat ziet er prima uit op haar 17"
Ik heb een coolertje van 35 piek op de Celly gezet. Vervolgens Pin B21 afgeplakt waardoor de celly 450 Mhz (100fsb) ging lopen en ik heb de Matrox G200 vervangen voor een nieuwe Voodoo3 3000 die ik voor f140,- heb gekocht.
Voor de B21 hack. Zie:
Dus kosten:
Nu spelen we Unreal Tournament op 1024*768*16, vloeiend. Geen problemen. En dat ziet er prima uit op haar 17"
Probleem is dat CS veel hogere eisen stelt dan HL. In het begin kon je nog met je 166 CS spelen. Die tijd is nu wel gedaan.
Dat van die B21 pin afplakken ziet er wel aardig uit maar het probleem is dat men mobo deze snelhied niet ondersteund (ASUS P2L97 233/333MHz).
Zelf dat ik echter aan een MXje of is dit overkill?
Dat van die B21 pin afplakken ziet er wel aardig uit maar het probleem is dat men mobo deze snelhied niet ondersteund (ASUS P2L97 233/333MHz).
Zelf dat ik echter aan een MXje of is dit overkill?
Verwijderd
Ik denk niet echt dat je hoeft te overclocken. Ik draai CS op mijn PII 350 (wat niet veel meer dan 300 is) met 128mb ram en een ASUS Riva TnT2 en dat werkt perfect!
I love the game btw!
I love the game btw!
Heb hier als netwerkspeeltje, o.a. ook nog een Celly 300, pinnetje ook afgeplakt en zonder zelfs maar een voltageverhoging op zo'n cheapo PC100 Chips boardje op 450 gekregen én met een Voodoo 2 kaartje erin.
Dat ding doet het ook prima met UT 800x600.
CS heb ik niet dus dat kan ik je niet vertellen.
Dat ding doet het ook prima met UT 800x600.
CS heb ik niet dus dat kan ik je niet vertellen.
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
Verwijderd
nou, ik zou voor een gf2mx gaan als het ff kan. ik had eerst een tntu op een p2 333 en da trokt SHIT, echt helemaal nix. max fps van 30 a 40 ofzo en in battle met geluk 15. Toen een gf2mx erin gezet en kom niet meer onder de 30 a 40 (max 99). Dit was trouwens wel allemaal in 1024x768, omdat het verschil er eigenlijk niet was met 800x600. Dus als je nog een beetje fatsoenlijk wil kunnen gamen een gf2mx, kost ook geen kont meer tegenwoordig.
Verwijderd
Kijk naar mijn specs ik heb met Counter Strike een FBS van ca. 30. Dit kan omlaag gaan als er een stuk of 20 man in een level op elkaar een het schieten zijn
. Ik gebruik WickedGL (wie heeft er btw een oudere versie daarvan nu moet ik de heletijd op "c" drukken al wil ik een spel met WickedGL spelen...).
Ik denk dat je P2L97 je eerste bottleneck is. Ik heb ff gekeken of er een tweak is voor een P2L97. Zie ik dat er ook een power issue is op de AGP poort voor TNT videokaarten e.d..
Ik denk dat je je mobo moet verlaten en goedkoop een gebruikte BX kan kopen. Als je met jumpers wil werken dan is een ASUS P2B een goed alternatief. Als je jumperless wil dan kan je een Abit BX-6 (Rev 2 en hoger) overwegen.
gigabyte ga-6bxc voor f85,-
http://www.tweakers.net/aanbod/19709
Ik heb bij Google nog geen rare dingen over dit board gezien.
Alternate dumpt nu slot 1 mobo's voor f75,- nieuw. Maar volgens mij zijn dat ook LX'en en geen BX'en. (Het zijn DFi en supermicro boards)
Ik denk dat je je mobo moet verlaten en goedkoop een gebruikte BX kan kopen. Als je met jumpers wil werken dan is een ASUS P2B een goed alternatief. Als je jumperless wil dan kan je een Abit BX-6 (Rev 2 en hoger) overwegen.
gigabyte ga-6bxc voor f85,-
http://www.tweakers.net/aanbod/19709
Ik heb bij Google nog geen rare dingen over dit board gezien.
Alternate dumpt nu slot 1 mobo's voor f75,- nieuw. Maar volgens mij zijn dat ook LX'en en geen BX'en. (Het zijn DFi en supermicro boards)
Probleem is dat ik geen kosten meer wil doen voor iets waar ik later niets meer mee ben (nieuw mobo). Een nieuwe videokaart kan ik nog altijd in een nieuwere pc gebruiken. Ik heb ook gelezen dat mijn mobo (P2L97) na een bios update tot 500MHz zou aankunnen. Klopt dit? Nou moest cs echt niet lukken dan maak ik er wel een dedicated server van.
Ik heb in de laatste bios update van jouw board gezien dat er inderdaad 600Mhz+ varianten mogelijkheden zijn.
Bij een nieuwe videokaart heb je grote kans dat het niet werkt omdat je board een voltageprobleem op de AGP poort heeft. Zoek maar ff op Google.
Het schijnt overigens dat de latere varianten (met dipswitches) stabieler zijn dan die met de eerdere varianten (CPU instelbaar in bios).
Bij een nieuwe videokaart heb je grote kans dat het niet werkt omdat je board een voltageprobleem op de AGP poort heeft. Zoek maar ff op Google.
Het schijnt overigens dat de latere varianten (met dipswitches) stabieler zijn dan die met de eerdere varianten (CPU instelbaar in bios).
Volgens mij best een Voodoo 3
Maar ja je wou niets kopen waar je naar de toekomst toe niets meer mee was..:-(
Heb overlaatst getest op e kameraad zijn celeron 400 met voodoo 3
Daarna mijn GF2mx erin gestoken...
met die Voodoo ging CS en vooral UT (met glide tuurlijk) sneller als op die GF2MX van me
Maar ja je wou niets kopen waar je naar de toekomst toe niets meer mee was..:-(
Heb overlaatst getest op e kameraad zijn celeron 400 met voodoo 3
Daarna mijn GF2mx erin gestoken...
met die Voodoo ging CS en vooral UT (met glide tuurlijk) sneller als op die GF2MX van me
A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch
Ik heb een Voodoo3 3000 voor f140,- gekocht hier in de buurt. (Megasellers in Vianen ZH. In de pricewatch kan je ze ook voor dat geld krijgen.
Onder glide is hij inderdaad enorm snel. Ik was eigenlijk verbaasd want ik verwachtte dat die celly 300@450 800*600 net kon draaien. UT draait echter onder 1024*768 vloeiend!!! (Heb hoger niet geprobeerd i.v.m. de qualiteit van haar beeldscherm)
Ik heb overigens de PCi versie van de V3 gekocht zodat je hem later altijd nog als 2e kaart kan gaan gebruiken. (Voorkomt gelijk dat voltageprobleem wat je op je AGP hebt van je mobo)
Onder glide is hij inderdaad enorm snel. Ik was eigenlijk verbaasd want ik verwachtte dat die celly 300@450 800*600 net kon draaien. UT draait echter onder 1024*768 vloeiend!!! (Heb hoger niet geprobeerd i.v.m. de qualiteit van haar beeldscherm)
Ik heb overigens de PCi versie van de V3 gekocht zodat je hem later altijd nog als 2e kaart kan gaan gebruiken. (Voorkomt gelijk dat voltageprobleem wat je op je AGP hebt van je mobo)
Op mijn serv0r zit een celeron 333 met 192mb ram en een Voodoo II. Download daar WickedGL bij en 30 a 40 fps haal je wel en als het druk wordt zo'n 20. Maar Voodoo 3 is geloof ik nog goedkoper dus koop die maar op PCi ofzo.
Ik denk dat je beter een Matrox G400 kan kopen of een Voodoo 3 in dat systeem.
Hoewel G400 niet echt vior 3d is.
Maar als je een Gf2MX koopt is er meer kans dat je prestaties juist achteruit gaan, aangezien je voor een Gf2MX toch een aardig systeem nodig moet hebben.
Toen ik van mijn G400 naar een GF2MX overstapte op mijn k6-2 500Mhz ging de prestatie een heel klein beetje naar beneden.
Hoewel G400 niet echt vior 3d is.
Maar als je een Gf2MX koopt is er meer kans dat je prestaties juist achteruit gaan, aangezien je voor een Gf2MX toch een aardig systeem nodig moet hebben.
Toen ik van mijn G400 naar een GF2MX overstapte op mijn k6-2 500Mhz ging de prestatie een heel klein beetje naar beneden.
Signature
Is dit wat? Gevonden op ibazar: +++ 3Dfx Voodoo 3 3000 12MB - AGP Grafics Card & TV Out 1 899 BEF / FL 100,-
Voodoo3 3000 heeft 16 Mb
ik heb een voodoo3 2000 16mb waar je heel fijn UT mee kunt spelen op mijn PII300. Bleek later wel dat voodoo3 geen gebruik maakt van smp (2 procs)..
dat van die pin afplakken werkt dat ook met een celly 366 (geloof ik ?)Op maandag 16 juli 2001 10:15 schreef Kirpeknots het volgende:
Mijn vriendin had ook een celeron 300A (Compaq Deskpro). We wilden graag Unreal Tournament en zo spelen.
Voor de B21 hack. Zie:
Dus kosten:
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
333 en 300a heb ik wel eens gedaan.
366 nog niet. een 366 zou een 366/66*100=+/-550 worden. Da's Heftig.
Ik zou zeggen. Koel de processor goed en probeer het. Ik weet dat je bij een 333 of een 300A het voltage niet eens hoeft te veranderen. Misschien dat je bij een 366 het voltage 0,1/0,2/0,3 verder omhoog moet schroeven.
Laat ff horen of het gelukt is.
Ik zou zeggen. Koel de processor goed en probeer het. Ik weet dat je bij een 333 of een 300A het voltage niet eens hoeft te veranderen. Misschien dat je bij een 366 het voltage 0,1/0,2/0,3 verder omhoog moet schroeven.
Houdt er rekening mee dat deze celeron 300 (waarschijnlijk slot1) een van de eerste celerons is waar intel toen geen cache op heeft gedaan en het verschil met een PII groter is dan dat je denkt. De celerons erna hebben wel meer cache.Op maandag 16 juli 2001 10:34 schreef Samp het volgende:
Ik denk niet echt dat je hoeft te overclocken. Ik draai CS op mijn PII 350 (wat niet veel meer dan 300 is) met 128mb ram en een ASUS Riva TnT2 en dat werkt perfect!
I love the game btw!
Ja klopt, het is een slot 1 proc. Straks komt hij aan met de post en ik begin al te vrezen dat CS voor geen meter gaat lopenOp dinsdag 17 juli 2001 15:30 schreef Mad_Manic het volgende:
[..]
Houdt er rekening mee dat deze celeron 300 (waarschijnlijk slot1) een van de eerste celerons is waar intel toen geen cache op heeft gedaan en het verschil met een PII groter is dan dat je denkt. De celerons erna hebben wel meer cache.
Als je een biosupdate doet dan kan je hem waarschijnlijk nog wel overclocken of je koopt een 2handse PII die zijn niet zo duur meer en in combinatie met een biosupdate kan je een aardig eind komen. Houdt er rekening mee dat de bussnelheid maar 66 mhz is.
Je hebt 2 Celeron 300's gehad. Als je een Celeron 300A hebt heeft hij wel cache.
Je zou dan even H.Oda's WCUPID kunnen downloaden om te kijken of je celly cache heeft of niet
Hier linkje: ftp://ftp.vector.co.jp/pack/win95/hardware/other/wpcre12a.exe
Je zou dan even H.Oda's WCUPID kunnen downloaden om te kijken of je celly cache heeft of niet
Hier linkje: ftp://ftp.vector.co.jp/pack/win95/hardware/other/wpcre12a.exe
zal het eens gaan proberen word waarchijnlijk een ontploffing ben nogal nieuw op het gebied vandaar maar geeft niet lol is lolOp dinsdag 17 juli 2001 13:59 schreef Kirpeknots het volgende:
333 en 300a heb ik wel eens gedaan.
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
ik kon met een p2 233 en een v550 cs vloeiend in 800x600x16 spelen
Verwijderd
Ik kan je wel vertellen dat cs stukken "zwaarder" is dan Halflife zelf. Elke beta is er weer wat bijgekomen en eist een best goed systeem. Want in beta 5 haalde ik met gemak 60/70 fps met me tnt2tje.In 1.0 haalde ik plotsling neit meer als 15 fps met me tnt2.
Nu heb ik meer geheugen en een GF2mx400 en is het nog steeds laggy in veel maps (25 fps bijv).
Zeker nu want 1.3 komt eraan en die heeft Voice Comm enzo, je ziet dan zelfs hun lippen bewegen enzo. En als ze de models nog gedetaileerder maken word het nog zwaarder.
Je kan wel HighFPS models gebruiken enzo. Dat zijn gewoon models met weinig polygons en dat scheelt weer wat fps.
Nu heb ik meer geheugen en een GF2mx400 en is het nog steeds laggy in veel maps (25 fps bijv).
Zeker nu want 1.3 komt eraan en die heeft Voice Comm enzo, je ziet dan zelfs hun lippen bewegen enzo. En als ze de models nog gedetaileerder maken word het nog zwaarder.
Je kan wel HighFPS models gebruiken enzo. Dat zijn gewoon models met weinig polygons en dat scheelt weer wat fps.
Is dat een jumperless bord ofzo die de multiplier + busspeed al meteen instelt ?? Want ik heb zelf een Pentium II 300 SL2YK gehad (P2 300 met P2 450 core) en ik kon gewoon mijn busspeed omhoog gooien hoor (112 Mhz trok ie niet meer). Zonder iets af te plakken, op een Asus P2B-S.Op maandag 16 juli 2001 10:15 schreef Kirpeknots het volgende:
Ik heb een coolertje van 35 piek op de Celly gezet. Vervolgens Pin B21 afgeplakt waardoor de celly 450 Mhz (100fsb) ging lopen
Verwijderd
ik had ooit een celly300(a) , en die had dus wel 128k cache.. je moet alleen zeker weten dat je een Celly 300A hebt en geen celly 300 (zonder die A dus )Op dinsdag 17 juli 2001 15:30 schreef Mad_Manic het volgende:
[..]
Houdt er rekening mee dat deze celeron 300 (waarschijnlijk slot1) een van de eerste celerons is waar intel toen geen cache op heeft gedaan en het verschil met een PII groter is dan dat je denkt. De celerons erna hebben wel meer cache.
Als er cache po je processor zit, koop maar een G-force (2) mx. goedkoop en lekker snel. anders zou ik eerst een nieuwe processor zoeken.
hee welke resolutie speel je? en hoeveel FPS hebbie?Op maandag 16 juli 2001 10:34 schreef Samp het volgende:
I love the game btw!
want ik zit tijdelijk op een p2-333@350 (mijn duron800+a7v zijn verrot)
en het gaat echt sloom
voor de rest een viper2 200+MB ram (weet niet meer hoeveel) IBM dtla schijfje enz.
dus alleen CPU en Moederbord zijn oud, en toch gaat het retetraag.
maar zodra ik m'n a7v en duron weer hebt, speel ik 1024 met 99-100fps CONSTANT
bij mij doet cs het niet meer op me duron
, dit ding zit weer helemaal volgestauwt met rotzooi
Mijn systeem staat nu in elkaar met Win98SE erop. Het enige probleem is dat ik n niet kan cs'sen. De pc hangt steeds bij 'won authentication succesfull'. Ik heb gewoon half life, cs 1.1 en half life patch 1.0.0.7 geïnstaleerd. Ik heb ook geprobeerd om eerst cs 1.0 en half life 1.0.0.6 te doen en dan met de upgrade file. Maar dit helpt ook niet. Wat voor probs zijn dit nu weer?
Ik heb niet de gekochte versie van cs voor alle duidelijkheid.
System:
Celeron 300MHz
128Mb
Asus P2L97 Mobo
Intel Pro100 + managment adapter netwerk kaart
Winfast S320V videokaart (vanta chip met laatste detonators)
DirectX8.0
Wie kan even helpen?
Ik heb niet de gekochte versie van cs voor alle duidelijkheid.
System:
Celeron 300MHz
128Mb
Asus P2L97 Mobo
Intel Pro100 + managment adapter netwerk kaart
Winfast S320V videokaart (vanta chip met laatste detonators)
DirectX8.0
Wie kan even helpen?
Verwijderd
/me heeft Intel Celeron 433 Mhz met 128 MB SDRAM zonder 3d card dus software mode op 1024*768 en alles draait perfect en ik OWN
Athlon classic 600mhz "engineerin sample" "argon"
met 512MB pc133 en GF2MX classic..
constant op 70/90 frames per sec..(met winamp op de achtergrond die een shoutcast stream speelt)
met 512MB pc133 en GF2MX classic..
constant op 70/90 frames per sec..(met winamp op de achtergrond die een shoutcast stream speelt)
Verwijderd
Mijn ouders hebben een compaq cellie 333,128meg en G2MX en UT,CS alles draait prima op 1024x768!
Verwijderd
Wow dat jullie dat halen me een 233? Mijn pentium 500 met 256 ram en voodoo 3 3000 AGP haalt meestal maar 20 a 30 fps
Pagina: 1