Ok - laat ons even wat afspreken, en blijf er even bij

:
Als je hulp vraagt, is het mooi om, als er een behulpzame tweaker je serieus wil helpen, ook zijn/haar
volledige post door te nemen en
alle vragen te beantwoorden. Ik denk dat ik op pagina 1 of 2 een vraag zag voorbijkomen waar ik 4 uur aan posts later het antwoord nog niet op weet. Daarbij is het gewoon vervelend jezelf te moeten herhalen (de vraagstellers dus, omdat ze tot 3 keer toe moeten vragen wat je nou bedoelt of of je wat hebt gedaan)
Daarbij is het ook leuk dat je tips ook effectief uitvoert als je die krijgt. Driekwart van een pagina aan posts vol zeggen dat de afstandsbusjes erin zitten en dan zeg je opeens 'zal ze even doen' WUT?
Je posts mogen best langer zijn dan 1 - 2 zinnetjes. EN er is de 'wijzig' knop! Voer dus de tips in hun volledigheid uit, sla geen stappen over, wees niet gehaast.
Ok - waar zijn we. Bolletjes stappen. Dus is dat dan de hele santeboetiek UIT de kast, op een houten of kartonnen ondergrond, CPU op het moederbord (komt het pijltje in de hoek overeen met het pijltje op de socket? De pins moeten
precies passen.. - ik maak er even een lijstje van dat je kan afvinken:
[ ] Alles uit de kast en (alle stroom)kabels LOS
[ ] raak de behuizing van de voeding even aan terwijl die nog in het stopcontact zit. Jezelf ontladen, weet je.
[ ] batterijtje even het moederbord uit
[ ] deze pinnetjes even kortsluiten met een schroevendraaier.
https://i.imgur.com/fZeQk58.jpg. Je mag na zo 3 seconden wel loslaten.
[ ] batterijtje er weer in, met de 'belettering' naar boven. Goed rondom aandrukken.
[ ] CPU is goed gemonteerd? Pijltje in de hoek op de processor zelf wijst naar het pijltje op de socket? die pins
moeten precies passen!
[ ] je hebt de fan er voorzichtig opgeplaatst, en de pinnetjes helemaal naar onderen gedrukt?
[ ] 1 latje geheugen erin
[ ] kabeltje van de CPU fan gaat naar de CPU fan aansluiting op het moederbord? Dat is
niet SYS(tem) of CASE fan.
[ ] GEEN videokaart
[ ] 24 pins voeding-moederbord
[ ] 4+4 pins voor de CPU (vergewis je er even van dat je niet toevallig "GPU" op die stroomstekker staat?)
[ ] HDMI kabel in het moederbord, en in het scherm. Nogmaals, die videokaart willen we nog
niet zien. Zorg ervoor dat je scherm de juiste HDMI aansluiting als actieve invoer heeft.
[ ] sluit de knoppen van de kast
niet aan. ook de leds niet. maak even contact met je schroevendraaier met deze 2 pinnetjes op je moederbord:
https://i.imgur.com/bhH1m8S.png. Hoeft niet lang te zijn, even aantikken en overbruggen en weer loslaten volstaat.
Als je echt elke stap hier hebt uitgevoerd, zou de computer moeten opstarten. Met wat geluk hebben we ook beeld. Als de PC na een seconde of 2 -3 uitvalt - wacht. Geef het een minuutje (en dan echt een minuutje, niet ongeduldig wezen). Kijk of die TOCH niet doorstart. Als ik mijn CMOS reset gaat die ook aan-uit-pauze-schiet in gang, meestal na een seconde of 3 maar ik heb moederborden geweten die er 20 over doen.
Doe dat nou even. En echt alles. wat er beschreven staat. tot in de puntjes. Als iets niet duidelijk is, stop, kom terug, geef aan wat het probleem is en wees precies en volledig en ondubbelzinnig.
[
Voor 3% gewijzigd door
Tokkes op 10-05-2018 00:23
]