Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09 10:08
Beste mede-tweakers,

Het lukt mij niet om mijn Sony tv (Bravia KD43XE7005BAEP) via HDMI aan te sluiten op mijn Pioneer versterker (VSX-424-K), ik zit hier al een tijdje mee te prutsen maar ik krijg het simpelweg niet voor elkaar.

Het volgende heb ik geprobeerd:
- De handleiding van Sony gevolgd (https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00007061)
- Versterker gereset en bovenstaande opnieuw uitgevoerd
- Verschillende HDMI kabels

Kan iemand mij de goede richting op wijzen?

Mogelijk relevant:
Het is onderstaande HDMI kabel
https://www.kabelshop.nl/Valueline-HDMI-kabel-5-meter-VGVT34000B50-i5565-t652.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat wil je graag bereiken, audio van de TV naar de luidsprekers die aangesloten zijn op je receiver?

Of een Playstation op je receiver aansluiten en die dan het beeld doorgeeft naar de TV?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
De audio van de tv afspelen op de luidsprekers die aangesloten zitten op de versterker. Dit had ik er best bij kunnen zetten 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door bieowbie op 07-05-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Pin mij er niet op vast, maar naar mijn weten is het niet mogelijk om geluid uit je TV te halen via HDMI.

Zelf gebruik ik een optische S/PDIF kabel om geluid van de TV naar mijn receiver te krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://scottiestech.info/wp-content/uploads/2012/10/optical-cable.jpg

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:46

Xanax959

relax...

Werkt prima hoor, bij mijn Onkyo TX-NR818 moest ik wel "audio retour" aanzetten bij de hdmi instellingen, TV uiteraard aangesloten op de ARC in/uitgang. Geluid van de TV tuner of b.v. youtube filmpjes via de app op de tv klinkt nu via de boxen van de versterker.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
Xanax959 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:53:
Werkt prima hoor, bij mijn Onkyo TX-NR818 moest ik wel "audio retour" aanzetten bij de hdmi instellingen, TV uiteraard aangesloten op de ARC in/uitgang. Geluid van de TV tuner of b.v. youtube filmpjes via de app op de tv klinkt nu via de boxen van de versterker.
Precies, ik ben het ook niet anders gewend. Iemand een idee waar het aan kan liggen dat ik het niet werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
verkeerde hdmi poort(en)?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
De tv is nu gekoppeld aan de versterker. Wanneer ik het volume op de tv verander, zie ik hetzelfde gebeuren op de versterker. Het enige probleem nu nog is dat er geen geluid uit de speakers komen... Iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
Ik heb de versterker en tv inmiddels ook een keer hersteld naar fabrieksinstellingen, dit had helaas ook geen resultaat.

Niemand verder een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Meeste TV's hebben slechts één poort die ARC ondersteund (dit wil je). Bovendien heb je voor bediening van je andere device (lees: pioneer) ook nog eens CEC nodig (op beide devices). Doorgaans wil je hiervoor een high-speed HDMI kabel nodig die ook nog eens ethernet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Is de voeding van de speakers aangesloten?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
Umbrah schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:39:
Meeste TV's hebben slechts één poort die ARC ondersteund (dit wil je). Bovendien heb je voor bediening van je andere device (lees: pioneer) ook nog eens CEC nodig (op beide devices). Doorgaans wil je hiervoor een high-speed HDMI kabel nodig die ook nog eens ethernet ondersteund.
De HDMI kabel (high speed with ethernet) zit aangesloten op de ARC aansluiting. Ik weet niet precies wat je bedoeld met 'CEC', een snelle Google search heeft mij ook niet veel wijzer gemaakt, zou je mij dit kunnen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:29

Umbrah

The Incredible MapMan

bieowbie schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:43:
[...]

De HDMI kabel (high speed with ethernet) zit aangesloten op de ARC aansluiting. Ik weet niet precies wat je bedoeld met 'CEC', een snelle Google search heeft mij ook niet veel wijzer gemaakt, zou je mij dit kunnen uitleggen?
Wikipedia: Consumer Electronics Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Zoekend naar een oplossing voor iets anders stuitte ik op dit topic. Ik realiseer me dat hij al een half jaar oud is en er ook net zo lang niet is gereageerd. Omdat er nooit een oplossing is genoemd en ik die wellicht wel heb deel ik het toch even.

Ik ben namelijk ooit tegen hetzelfde probleem aangelopen en wat voor mij de oplossing was, was het aanzetten van de "ARC" functionaliteit op de versterker. Waar je dat precies vindt in je versterker staat op pagina 36 van je handleiding.

Succes!
Pagina: 1