word 2016 macos afbeeldingen toevoegen lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Hoi,

Het toevoegen van afbeeldingen lukt niet ondanks dat het een lege pagina is (cursor staat helemaal linksboven).

Ik vermoed dat dit aan de layout-instellingen ligt want het toevoegen in een nieuw document werkt wel? :s

Hier een afbeelding van de situatie : https://ibb.co/gdwPyn

Iemand een idee aan welke instelling dit juist ligt?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:18

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik weet niet, maar zitten we hier niet naar de "header" te kijken op de foto?
Dat is wat ook wel Koptekst (boven) en Voettekst (als het onderaan de pagina is) genoemd wordt.
Dat is een maar beperkte ruimte, daar konden altijd wel plaatjes in (zoals bijv. een bedrijfslogo).
Uit je tekst maak ik op dat dat eigenlijk niet de bedoeling is, hier staat hoe je dit weer uit kunt schakelen in het betreffende document: https://support.office.co...f5-478c-a91f-548aebe87725

Als dat niet werkt:
- Om welke versie van word gaat het en evt. welke versie van MacOS.
- Wat heb je zelf al gevonden/geprobeerd?
- Waarom wil je per se dit document (uit de foto) gebruiken en doe je het niet in een nieuw document waar het wel gewoon werkt?

Ergo: wellicht iets meer info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Het gaat helaas niet om de koptekst.

De laatste versie van Word (16.12) for MacOs is geïnstalleerd (inclusief updates). Tevens de laatste versie van MacOs zelf (10.13.4).

Goh, ik zou graag afbeeldingen toevoegen in een lap tekst (eindproef) maar als ik een nieuw document open en de tekst kopieer, blijft het probleem dus bestaan...

In een blanco document is er geen probleem met de afbeelding maar de tekst moet helaas ook mee.

Is er een manier om de lay-out te 'resetten'?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

The.Force schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:08:
Het gaat helaas niet om de koptekst.

De laatste versie van Word (16.12) for MacOs is geïnstalleerd (inclusief updates). Tevens de laatste versie van MacOs zelf (10.13.4).

Goh, ik zou graag afbeeldingen toevoegen in een lap tekst (eindproef) maar als ik een nieuw document open en de tekst kopieer, blijft het probleem dus bestaan...

In een blanco document is er geen probleem met de afbeelding maar de tekst moet helaas ook mee.

Is er een manier om de lay-out te 'resetten'?
Nou ben ik geen expert, ik ben toch best bedreven in Word en MacOS. Maar ik heb werkelijk geen idéé wat je hier nou bedoelt...

Wat lukt er nou niet precies dan? Je zoekt een afbeelding (via Google ofzo?), klikt deze aan en drukt op Cmd+C om deze te kopiëren. Vervolgens ga je in Word naar de juiste plek in de tekst en drukt op Cmd+V. Dan moet 'ie het gewoon doen. Je kunt ook de afbeelding 'slepen' van Safari (bijvoorbeeld) naar Word.

Waar gaat het in dat proces nou precies fout? "Lay-out resetten" is niet iets dat ik herken als fervent Word-gebruiker dus ik weet niet waarom je daaraan zit te denken maar zoiets heb ik nog nooit nodig gehad, terwijl ik menig documentje heb voorzien van plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ik heb last van volgend situatie:

https://ibb.co/kSS0M7

Ongeacht waar ik de afbeelding wil 'droppen' komt het bovenaan te staan en is enkel een heel klein fragment van de afbeelding zichtbaar (zie de rode lijn aan de bovenzijde van het document)...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:52
Oh, dat! Zeg dat dan meteen!

Dan moet je de regelafstand/line spacing (via instellingen Alinea/paragraph) instellen op Ten minste/at least.
Of je past de tekst-terugloop instellingen van de afbeelding zelf aan (de knop met het hondje, heet in de Engelse versie Wrap text en zit in de balk met afbeeldingsinstellingen die je kunt selecteren als je op de afbeelding klikt).

[ Voor 12% gewijzigd door Patrick_6369 op 08-05-2018 08:47 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Pagina: 1