Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-11 15:39
Hi,

Ik zoek al een tijdje naar een addressable ledstrip die ik kan aansturen vanuit Domoticz. Ik ben namelijk geïnspireerd door dit filmpje van Fibaro: YouTube: The Fibaro Smoke Sensor waarin er een ledstrip langs de trap zit die een soort van looplicht laat zien naar de deur.

Ik nu wil ook zoiets. Het lijkt er alleen op dat Fibaro zoiets (nog) helemaal niet heeft en ook hun RGBW controller dat helemaal niet. Nu heb ik zelf nog geen huis (in september krijgen we de sleutel) maar ik een vergelijkbare strip in onze trapleuning verwerken.

Ik heb nu een klein stukje WS2812B led strip liggen en met een Arduino nano kan ik die aansturen met de FastLED library, alleen hoe kan ik dat netjes koppelen op Domoticz en aansturen?

Heeft er iemand ervaring met dit? Is diegene bereid om wat code te delen misschien?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Makkelijkste is via Wifi met bijvoorbeeld een ESP8266 of ESP32. En dan zorgen dat ie luistert naar Domoticz via bijvoorbeeld MQTT of een eigen Web-API. Wat had je zelf al gevonden, want dit is wel besproken in zowel het Domoticz-topic als het ESP-topic.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-11 20:05

Laurens-Jan Merkx