Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik wil weten of een webshop RMA kan weigeren op basis van het missen van onderdelen(modulaire kabels) terwijl het defect in de unit zelf zit.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Het gaat om de Corsair SF450. Hiervoor heb ik de sleeved cable set voor gekocht en heb de originele kabels niet meer. Sinds vorige week begon de PSU extreem veel lawaai te maken(lagers van fan? heb een opname) waarbij dit is gereduceerd tot licht getik over meerdere dagen tijd. Ben er vrij zeker van de de lager kapot is.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

RMA aangevraagd waarbij werd aangegeven dat ik de doos compleet met kabels moet opsturen. Ook kwam ik er achter dat de unit die is opgestuurd al een keer bij iemand is geweest. Op zich niet zo erg maar dit is mij toen niet verteld.

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-05-2018 19:58)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Slavy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:54:
Ja, dat kan, lees de voorwaarden anders van hun door. Het is hetzelfde alsof een auto wordt geretourneerd zonder banden. :)
De algemene voorwaarden zijn enkel gelding zolang ze niet in strijd zijn met de wet. Je verliest ook niet de garantie op je auto wanneer je de banden vervangen hebt door een ander type.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt recht op een deugdelijk en bruikbaar product. Dat jij een aantal kabels niet meer hebt betekent niet dat de leverancier een defect aan het apparaat zelf niet meer hoeft op te lossen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ja, dat kan, lees de voorwaarden anders van hun door. Het is hetzelfde alsof een auto wordt geretourneerd zonder banden. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Je kan prima de auto op de aanhanger naar de garage brengen om er een nieuwe grill in te laten zetten. Daarvoor hebben ze de banden niet nodig.

Je retourneert ook niks, je stelt je product beschikbaar zodat ze het kunnen repareren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De algemene voorwaarden zijn enkel gelding zolang ze niet in strijd zijn met de wet. Je verliest ook niet de garantie op je auto wanneer je de banden vervangen hebt door een ander type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ze weigeren komt omdat "Corsair vereist dat de shop de unit test en compleet opstuurt".

Ik vind het eerlijk gezegd een slecht excuus om geen kosten te maken. Mijn overeenkomst is met de webshop, niet Corsair...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:14:
De reden dat ze weigeren komt omdat "Corsair vereist dat de shop de unit test en compleet opstuurt".

Ik vind het eerlijk gezegd een slecht excuus om geen kosten te maken. Mijn overeenkomst is met de webshop, niet Corsair...
Dat is inderdaad irrelevant. Jij bent niet afhankelijk van de overeenkomst die zijn met Corsair hebben. Jij hebt recht op een deugdelijk product en bij een voeding met modulaire kabels is het, mijn inziens, onterecht om te eisen dat klanten de originele kabels bewaren.

Wel kan ik mij voorstellen dat ze de voeding graag willen testen, jij zou dan de kabels die jij gebruikt mee kunnen sturen voor de testwerkzaamheden. Echter blijven die kabels natuurlijk gewoon jouw eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel kan ik mij voorstellen dat ze de voeding graag willen testen, jij zou dan de kabels die jij gebruikt mee kunnen sturen voor de testwerkzaamheden. Echter blijven die kabels natuurlijk gewoon jouw eigendom.
Dan gaan ze waarschijnlijk claimen dat de PSU compleet naar Corsair opgestuurd moet worden.
wij dienen de voeding te testen met de originele kabels en in het geval van een defect dient deze ook compleet verzonden te worden aan de fabrikant.
Dit is wat er letterlijk gezegd werd.

Ik heb inmiddels ook contact opgenomen met Corsair om het een en ander na te checken maar ik verwacht er niet te veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:29

rdejongjr

Gnome

Testen onder redelijke belasting is niet te doen zonder originele kabels, geen shop die van elke voeding de passende kabels heeft of voor zulke gevallen gaat aanschaffen.

Corsair is niet de moeilijkste voor shops/eindgebruikers meestal halen ze de schouders op en krijg je een compleet nieuw pakket. Cooler master en seasonic hebben wel eens gezeurd omdat klanten niets meestuurden
Ook wil de pinout tussen versies van een product wel eens verschillen!
daarom vraagt elke shop bij alle producten om het zo compleet mogelijk in te sturen, voor het fatsoenlijk testen en klanten tegen zichzelf in bescherming nemen. Genoeg kneuzen gehad die vrolijk elke HDD in hun systeem kapot gemaakt hebben door de oude bekabeling opnieuw te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@rdejongjr dat kan best, is mijn inziens echter geen valide reden om garantie dan maar te weigeren als die kabels niet meer aanwezig zijn. Dat is ook deels ondernemersrisico. Juist bij een voeding met modulaire kabels kan je dit dus verwachten. Zeker als je weet dat dit soort voedingen vaak gekocht worden juist om met after market kabels gebruikt te worden. Wil je als ondernemer dat risico niet lopen moet je dergelijke producten niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:48:
Sinds vorige week begon de PSU extreem veel lawaai te maken(lagers van fan? heb een opname) waarbij dit is gereduceerd tot licht getik over meerdere dagen tijd.
Duidelijk verhaal, echter is het vermelden van de aankoop datum ook altijd een interessant gegeven voor de discussie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:29

rdejongjr

Gnome

ah, dat ze weigeren heb ik overheen gelezen.
Gewoon nog een keertje vragen, corsair zelf was destijds niet zo moeilijk (jaartje geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Die vergelijking met banden lijkt mij niet echt op te gaan, die kabels zijn nou niet echt een verbruiksartikel zoals een band die op dan duur alsnog vervangen moet worden.

Waar zijn de originele kabels dan wel gebleven?
Tsurany schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:44:
@rdejongjr dat kan best, is mijn inziens echter geen valide reden om garantie dan maar te weigeren als die kabels niet meer aanwezig zijn. Dat is ook deels ondernemersrisico. Juist bij een voeding met modulaire kabels kan je dit dus verwachten. Zeker als je weet dat dit soort voedingen vaak gekocht worden juist om met after market kabels gebruikt te worden. Wil je als ondernemer dat risico niet lopen moet je dergelijke producten niet verkopen.
Daar hoeft een bedrijf echt geen rekening mee te houden, als men graag kabels vervangt is dat het risico van de gebruiker, niet van het bedrijf want die kan daar onmogelijk rekening mee houden.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CasGas schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:28:

Daar hoeft een bedrijf echt geen rekening mee te houden, als men graag kabels vervangt is dat het risico van de gebruiker, niet van het bedrijf want die kan daar onmogelijk rekening mee houden.
Het gaat hier om modulaire kabels waarbij geen gereedschap nodig is om ze te verwijderen. Als het defect duidelijk los staat van de kabels zie ik niet in waarom die kabels nodig zijn voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als de shop zelf moet testen, kan je ze ook aanbieden om jouw custom kabels te lenen en die mee terug te sturen zodra de nieuwe (of ongerepareerde) voeding jouw kant weer op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Ze hebben die kabels nodig om het defect te testen, om hem vervolgens (evt) door te sturen. Klant kan van alles zeggen, dat moet een winkel ook kunnen testen.
Ik vind het best redelijk. Je kan inderdaad niet van die winkel verwachten dat ze kabels gaan kopen, of een andere voeding doos open maken ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 07-05-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het gaat om deze kabels of een deel daarvan. Lijkt mij dat die niet nodig zijn voor RMA. shop zou toch wel de beperkte kabels hebben liggen om de voeding zelf te kunnen testen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRdGOxyu9xqxI2E1yfkmXwSNeJo=/i/2001020743.png

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Die kabels zijn voor bijna elke voeding anders. (ja, ook van hetzelfde merk)
Je kan het ook niet combineren, dan heb je heel grote kans dat je echt grote kortsluiting krijgt.
Ze moeten dan een specifieke set kabels voor elke voeding hebben liggen. Vind niet dat je dat van een winkel kan verwachten.
En van de andere kant vind ik het ook niet heel onredelijk om te verwachten dat de klant gewoon zijn originele kabels bewaart. Dat is toch niet zo heel moeilijk?
Als er 1 of 2 (niet kritieke) kabels kwijt waren was het nog een ander verhaal, maar dit gaat gewoon om alle kabels. (als ik het goed begrijp)

[ Voor 39% gewijzigd door WEBGAMING op 07-05-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Tsurany schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:35:
[...]

Het gaat hier om modulaire kabels waarbij geen gereedschap nodig is om ze te verwijderen. Als het defect duidelijk los staat van de kabels zie ik niet in waarom die kabels nodig zijn voor garantie.
Ik doelde voornamelijk op dit stuk:
Zeker als je weet dat dit soort voedingen vaak gekocht worden juist om met after market kabels gebruikt te worden. Wil je als ondernemer dat risico niet lopen moet je dergelijke producten niet verkopen.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update(s):
Corsair wil de voeding wel vervangen zonder kabels, terwijl ze dit helemaal niet verplicht zijn. Ook bieden ze aan om een nieuwe voeding op te sturen als je borg betaalt voordat ik überhaupt de defecte heb opgestuurd(Advanced Replacement).

Ik heb inmiddels de kabels kunnen vinden. Ze waren kwijt door een verhuizing en zaten bij familie op zolder.

Met dat gezegd te hebben vind ik het niet bepaald netjes hoe de webshop heeft gehandeld. Ik mag toch wel verwachten dat ze de expertise hebben om een voeding te testen. Ze kunnen toch dezelfde aftermarket kabelsetje gebruiken die ik nota bene bij ze heb gekocht? Straks gaan ze nog vragen om het schroevenzakje.

Mijn zijn ze in ieder geval kwijt als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Want een universeel duidelijke elegante analogie. _/-\o_
Die ga ik zeker niet vergeten.
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:48:
Update(s):
Corsair wil de voeding wel vervangen zonder kabels, terwijl ze dit helemaal niet verplicht zijn. Ook bieden ze aan om een nieuwe voeding op te sturen als je borg betaalt voordat ik überhaupt de defecte heb opgestuurd(Advanced Replacement).

Ik heb inmiddels de kabels kunnen vinden. Ze waren kwijt door een verhuizing en zaten bij familie op zolder.

Met dat gezegd te hebben vind ik het niet bepaald netjes hoe de webshop heeft gehandeld. Ik mag toch wel verwachten dat ze de expertise hebben om een voeding te testen. Ze kunnen toch dezelfde aftermarket kabelsetje gebruiken die ik nota bene bij ze heb gekocht? Straks gaan ze nog vragen om het schroevenzakje.

Mijn zijn ze in ieder geval kwijt als klant.
Er zijn zelfs zaken die het zonder orginele doos proberen te weigeren.
Goed te lezen dat Corsair wel schappelijk is

Klantenservice.. is goud.
Daarom kocht ik ook niets meer bij een winkel, terwijl we destijds 10+k per jaar aan spullen kochten en nu zelfs een veelvoud daarvan (Er werken nu 40x meer mensen dan destijds). 1 defect moederbord en ze weigerden er een op te sturen alvorens de oude retour ging. Dan heb je gewoon geen zakelijk inzicht en ben je alleen aan het regel.. hoe zeg je dat netjes. Altijd slechte service afstraffen. Daarom ga ik altijd voor doe het zelf naar Hornbach, ik heb nog nooit een winkel gezien die soepeler met retourneren omgaat dan hun. Helaas verkopen ze geen computer hardware.

Sommige shops weten niet dat wij Koning zijn. :?

[ Voor 71% gewijzigd door MrMonkE op 09-05-2018 20:02 . Reden: SMSfreakie was aan het typen toen ik aan het typen was. Bijna zelfde situatie, grappig. ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
*knip* Eigen shopervaringen mogen, nog steeds, gewoon in https://tweakers.net/shopreview/. Dit helpt de TS niet verder en is hier dan ook offtopic.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 09-05-2018 21:56 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:48:
Ik mag toch wel verwachten dat ze de expertise hebben om een voeding te testen. Ze kunnen toch dezelfde aftermarket kabelsetje gebruiken die ik nota bene bij ze heb gekocht? Straks gaan ze nog vragen om het schroevenzakje.
Zover mij bekend (en ik verwacht eigenlijk ook niet anders) is er geen enkele webshop in Nederland welke voedingen kan testen op goede werking. Gewoon geen kennis en geen apparatuur hiervoor.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1