Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Ik dacht, dat kan geen kwaad, ff updaten van Win 10 1709 --> 1803.
Duurde maar een minuut of tien, paar restarts en klaar is ehtweak.

Helaas, pindakaas. :(

Een aantal dingen werden gesloopt.
Zo begon het al met de Static LAN aggregation in m'n lokale LAN.. Niet meer functioneel; moet weer wachten op een update van Intel.

Specifiek voor het fotobewerkingsgebeuren gaat het met deze dingen fout:

-Kleurkalibratie was ineens verdwenen!
Kan gebeuren, kwestie van ff .ICM bestandje opnieuw toekennen bij de Color Management optie.
Dacht ik... niet dus. WTF? De Windows update heeft de hele \system32\spool\drivers\color directory leeggehaald! Er staan nu nog maar enkele default bestandjes in.
M'n specifieke Dell, door de ColorMunki s/w aangemaakte kalibratieprofielen zijn foetsie. Maar ook alle printer/papier profielen; weg.
Gelukkig stonden ze nog wel in Windows.old. Dus die maar eerst eens teruggezet en opnieuw toegekend.

-ViewNX-i opgestart.
Foutmelding "mfc120u.dll not found".
Hmmm, dat heeft te maken met Visual C runtime modules. ViewNX-i opnieuw geïnstalleerd en geprobeerd; helaas, zelfde foutmelding.

-PS CC 2018 opgestart.
Foutmelding "vcruntime140.dll not found"
Wel potverdikkeme, da's ook Visual C.

-AE CC 2018 opgestart.
Foutmelding "vcruntime140.dll not found"
Wel potverdikkeme, da's ook Visual C.

-Indesign; ditto
En je raadt het al, Adobe Bridge; zelfde foutmelding.

Zucht, m.a.w. de Windows update --> 1803 sloopt de benodigde Visual runtime modules.
Maar welke precies? Dat wordt weer een zoekplaatje.
Want er staat nog wel degelijk allerlei Visual C++ zooi geïnstalleerd.
Van 2005, 2008, 2010, 2012, 2013, 2017 x64, x86, redistributables, etc.
Wat nou bij wat hoort? Pffff… 7(8)7

M.a.w. wees gewaarschuwd!
En als iemand weet wat de makkelijkste manier is om de juiste Visual C++ 'dingen' weer terug te zetten; dan hoor ik het graag!

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:28

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Allemaal installeren kan via een script: http://www.softpedia.com/...-Installer.shtml#download

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

Oei, dat is naar... Ik hoop dat het om een incident gaat. In mijn geval liep de update goed blijkbaar, mijn kleurprofielen zijn gewoon overgenomen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
[update]
Het Intel NIC probleem is nog niet opgelost door Intel/Microsoft:
ehtweak in "Win10 + Intel NIC --> geen VLAN/Teaming/ANS*"

De Visual C++ foutmeldingen zijn inmiddels wel gefikst.
@Ventieldopje nog dank voor de link naar dat script; maakt het makkelijk om in een ruk al die Visual zooi te de-/installeren.
Het blijkt dat je b.v. een tussenliggend jaartal niet ff 'erbij' kunt installeren, maar dat je eerst alle nieuwere versies eraf moet gooien, dan de vereiste [jaartal]versie installeert en vervolgens weer verder moet met de latere jaartallen. 8)7

Pas na een repair actie van ViewNX-i deed die het ook weer.
M.a.w. so far so good. :)

Blijft bizar dat een tussentijdse (minor) update van Windows 10 zoveel dingen 'kapot' maakt. Vooral dat die kleurprofiel info rücksichtsloos werd opgeruimd, bevreemde me.

Zelfs bij de upgrade van Win 7 --> Win 10 en de update naar Win 10 1709 ging er minder fout. :/

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:28

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ehtweak schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:56:
[update]
Het Intel NIC probleem is nog niet opgelost door Intel/Microsoft:

De Visual C++ foutmeldingen zijn inmiddels wel gefikst.
@Ventieldopje nog dank voor de link naar dat script; maakt het makkelijk om in een ruk al die Visual zooi te de-/installeren.
Het blijkt dat je b.v. een tussenliggend jaartal niet ff 'erbij' kunt installeren, maar dat je eerst alle nieuwere versies eraf moet gooien, dan de vereiste [jaartal]versie installeert en vervolgens weer verder moet met de latere jaartallen. 8)7

Pas na een repair actie van ViewNX-i deed die het ook weer.
M.a.w. so far so good. :)

Blijft bizar dat een tussentijdse (minor) update van Windows 10 zoveel dingen 'kapot' maakt. Vooral dat die kleurprofiel info rücksichtsloos werd opgeruimd, bevreemde me.

Zelfs bij de upgrade van Win 7 --> Win 10 en de update naar Win 10 1709 ging er minder fout. :/
Teaming was helaas al veel langer een probleem. Ik heb de kaarten daarom ook maar weg gedaan. Imho kun je tegenwoordig beter een 10gbit nic van ebay halen. Ook die hebben vaak 2 poorten maar als teaming dan niet werkt, tsja.

Zelf werk ik nu met een Lacie 2big van 2x4TB over thunderbolt 3 (40gbit) en dat is echt een verademing.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ehtweak schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:25:
-Kleurkalibratie was ineens verdwenen!
Kan gebeuren, kwestie van ff .ICM bestandje opnieuw toekennen bij de Color Management optie.
Dacht ik... niet dus. WTF? De Windows update heeft de hele \system32\spool\drivers\color directory leeggehaald! Er staan nu nog maar enkele default bestandjes in.
M'n specifieke Dell, door de ColorMunki s/w aangemaakte kalibratieprofielen zijn foetsie. Maar ook alle printer/papier profielen; weg.
Gelukkig stonden ze nog wel in Windows.old. Dus die maar eerst eens teruggezet en opnieuw toegekend.
Had ik hier ook op een laptop icm Spyder2Expres. Blijkbaar heeft de monitor een andere naam gekregen waardoor het ICC profiel niet meer geladen wordt. Hetzelfde gebeurt als ik mijn laptop opstart met een extern scherm. Dan ziet de Spyder software ook dat er een andere monitor aanwezig is. Ik heb mijn scherm weer opnieuw gecallibreerd en het draait weer. En ik bewaar sowieso de ICC bestanden van de diverse laptops en desktops in een centrale map.

This footer is intentionally left blank

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Ventieldopje schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:31:
[...]

Teaming was helaas al veel langer een probleem. Ik heb de kaarten daarom ook maar weg gedaan. Imho kun je tegenwoordig beter een 10gbit nic van ebay halen. Ook die hebben vaak 2 poorten maar als teaming dan niet werkt, tsja.

Zelf werk ik nu met een Lacie 2big van 2x4TB over thunderbolt 3 (40gbit) en dat is echt een verademing.
Moeten je andere devices daar wel aan meewerken. ;)

M'n Synology NAS heeft 2 x 1Gb Ethernet, die als bonded pair gedefinieerd kan worden.
Normaliter kun je b.v. een Intel 2P NIC I350-t prima als een Static Link aggregation definiëren. En de switch die ik gebruik, ondersteunt dat ook.
Maar dan 'ineens' besluit Microsoft het drivermodel/API (?) gebeuren weer eens op de schop te gooien. En hikt Intel daar weer achteraan met pas later uitkomende NIC driver updates.

M.a.w. een 10GbE NIC heeft in mijn geval geen enkele zin. Want de NAS zegt nee, en de switch zegt nee.
En dan is DonderBout ook geen optie. >:)

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
En als afsluiter:
met de nieuwste Intel NIC driver is TEAMing/Static LAG ook weer up&running! :)

Mooie Plaatjes   

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

1709 > 1803, minor update dan zou ik toch maar is gaan kijken hoe het update principe werkt van windows ipv next next finish. 1803 is gewoon de halfjaarlijke nieuwe build.
Pagina: 1