Ik dacht, dat kan geen kwaad, ff updaten van Win 10 1709 --> 1803.
Duurde maar een minuut of tien, paar restarts en klaar is ehtweak.
Helaas, pindakaas.
Een aantal dingen werden gesloopt.
Zo begon het al met de Static LAN aggregation in m'n lokale LAN.. Niet meer functioneel; moet weer wachten op een update van Intel.
Specifiek voor het fotobewerkingsgebeuren gaat het met deze dingen fout:
-Kleurkalibratie was ineens verdwenen!
Kan gebeuren, kwestie van ff .ICM bestandje opnieuw toekennen bij de Color Management optie.
Dacht ik... niet dus. WTF? De Windows update heeft de hele \system32\spool\drivers\color directory leeggehaald! Er staan nu nog maar enkele default bestandjes in.
M'n specifieke Dell, door de ColorMunki s/w aangemaakte kalibratieprofielen zijn foetsie. Maar ook alle printer/papier profielen; weg.
Gelukkig stonden ze nog wel in Windows.old. Dus die maar eerst eens teruggezet en opnieuw toegekend.
-ViewNX-i opgestart.
Foutmelding "mfc120u.dll not found".
Hmmm, dat heeft te maken met Visual C runtime modules. ViewNX-i opnieuw geïnstalleerd en geprobeerd; helaas, zelfde foutmelding.
-PS CC 2018 opgestart.
Foutmelding "vcruntime140.dll not found"
Wel potverdikkeme, da's ook Visual C.
-AE CC 2018 opgestart.
-Indesign; ditto
En je raadt het al, Adobe Bridge; zelfde foutmelding.
Zucht, m.a.w. de Windows update --> 1803 sloopt de benodigde Visual runtime modules.
Maar welke precies? Dat wordt weer een zoekplaatje.
Want er staat nog wel degelijk allerlei Visual C++ zooi geïnstalleerd.
Van 2005, 2008, 2010, 2012, 2013, 2017 x64, x86, redistributables, etc.
Wat nou bij wat hoort? Pffff…
M.a.w. wees gewaarschuwd!
En als iemand weet wat de makkelijkste manier is om de juiste Visual C++ 'dingen' weer terug te zetten; dan hoor ik het graag!
Duurde maar een minuut of tien, paar restarts en klaar is ehtweak.
Helaas, pindakaas.
Een aantal dingen werden gesloopt.
Zo begon het al met de Static LAN aggregation in m'n lokale LAN.. Niet meer functioneel; moet weer wachten op een update van Intel.
Specifiek voor het fotobewerkingsgebeuren gaat het met deze dingen fout:
-Kleurkalibratie was ineens verdwenen!
Kan gebeuren, kwestie van ff .ICM bestandje opnieuw toekennen bij de Color Management optie.
Dacht ik... niet dus. WTF? De Windows update heeft de hele \system32\spool\drivers\color directory leeggehaald! Er staan nu nog maar enkele default bestandjes in.
M'n specifieke Dell, door de ColorMunki s/w aangemaakte kalibratieprofielen zijn foetsie. Maar ook alle printer/papier profielen; weg.
Gelukkig stonden ze nog wel in Windows.old. Dus die maar eerst eens teruggezet en opnieuw toegekend.
-ViewNX-i opgestart.
Foutmelding "mfc120u.dll not found".
Hmmm, dat heeft te maken met Visual C runtime modules. ViewNX-i opnieuw geïnstalleerd en geprobeerd; helaas, zelfde foutmelding.
-PS CC 2018 opgestart.
-AE CC 2018 opgestart.
-Indesign; ditto
En je raadt het al, Adobe Bridge; zelfde foutmelding.
Zucht, m.a.w. de Windows update --> 1803 sloopt de benodigde Visual runtime modules.
Maar welke precies? Dat wordt weer een zoekplaatje.
Want er staat nog wel degelijk allerlei Visual C++ zooi geïnstalleerd.
Van 2005, 2008, 2010, 2012, 2013, 2017 x64, x86, redistributables, etc.
Wat nou bij wat hoort? Pffff…
M.a.w. wees gewaarschuwd!
En als iemand weet wat de makkelijkste manier is om de juiste Visual C++ 'dingen' weer terug te zetten; dan hoor ik het graag!