Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb een tijdje gelden via Marktplaats een MacBook Pro Retina, 13-inch, Late 2013 overgekocht, maar ik merk nu na een tijdje dat tijdens het kijken van een video mijn beeldscherm ligt wit knippert (amper te filmen). Niet dat het mij extreem in de weg zit, maar het is toch hinderlijk als je een film aan het kijken bent.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of waar het aan kan liggen? Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!!!!!!

Macbook specs:

MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013)
2,4 GHz Intel Core i5
8 GB 1600 MHz DDR3
Intel Iris 1536 MB

Beste antwoord (via Verwijderd op 07-05-2018 13:38)

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:05
Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:35:
@jctjepkema Dat zou best kunnen, het viel me pas na een week van de overnamen toen ik een youtube filmpje aan het kijken was. Wat voor speler ik gebruik? Geen idee gewoon de standaard speler.
Heel bijzonder, ik zou toch overwegen een schone installatie te doen.
Daarnaast probeer eens een andere browser?

Als je alle software hebt uitgesloten, zoals voor video bestanden, vlc gebruiken. Verwacht ik dat het een hardware probleem is, dan zou je of bij Apple of bij een Moederbord reparateur terecht moeten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 21:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hoe ziet dat er precies uit dan? Je Mac past de helderheid van het scherm aan aan het omgevingslicht, dus misschien is dat effect wel wat je ziet, maar daar past de omschrijving 'knipperen' niet echt bij. Is het scherm dan écht helemaal even wit? En waarom kun je het niet filmen? Als je het met een screencapture-appje gaat opnemen, is het dan ook zichtbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-09 23:29
Kun je er een video van maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
Gebruik eventueel de slomo feature van iphones om te kijken of je het geknipper dan wel kan vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is een video ervan. Het flikkert heel ligt.

http://www.mediafire.com/...Copy_of%29_Flikkeren_.mp4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Ik vond dit na even zoeken vermoedelijk een hardware probleem. Dus ik zou Apple eens contacteren. Succes en hopelijk een nette oplossing voor.

https://www.iphoned.nl/nieuws/macbook-pro-schermbug/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
Nelis19821 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:22:
Ik vond dit na even zoeken vermoedelijk een hardware probleem. Dus ik zou Apple eens contacteren. Succes en hopelijk een nette oplossing voor.

https://www.iphoned.nl/nieuws/macbook-pro-schermbug/
In die link laten ze een nieuwere macbook zien, dit is een 2013 retina. Vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
Zelfde probleem toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
Andere hardware toch?

van binnen andere hardware, wat kan resulteren in compleet andere afkomst van het probleem. Bij de een is het een condensator, bij de andere een PWM regelaar die niet goed werkt, om maar wat mogelijkheden te noemen.

Appels met peren vergelijken..

Overigens zie ik op de video bij 0:03 sec een korte witte flikker. Die bedoel je?

En je had al schone instalatie etc gedaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jctjepkema, dat bedoel ik ja, toen ik hem heb overgenomen is hij opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:31:
@jctjepkema, dat bedoel ik ja, toen ik hem heb overgenomen is hij opnieuw geïnstalleerd.
En had je de problemen al vanaf het begin? Of kwamen die later? Heb je het alleen bij filmpjes kijken? Welke speler gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
Kijk hier valt jouw MacBook hier onder? https://support.apple.com/nl-nl/HT203254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jctjepkema Dat zou best kunnen, het viel me pas na een week van de overnamen toen ik een youtube filmpje aan het kijken was. Wat voor speler ik gebruik? Geen idee gewoon de standaard speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
Deze computers zijn gefabriceerd tussen mei 2007 en september 2008 (bij benadering)
hier macbook 2013

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:35:
Heel bijzonder, ik zou toch overwegen een schone installatie te doen.
Daarnaast probeer eens een andere browser?

Als je alle software hebt uitgesloten, zoals voor video bestanden, vlc gebruiken. Verwacht ik dat het een hardware probleem is, dan zou je of bij Apple of bij een Moederbord reparateur terecht moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jctjepkema Ja zal ik doen! Dankjewel!!! Het is niet super erg, maar het irriteert me op een bepaald moment wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:39:
@jctjepkema Ja zal ik doen! Dankjewel!!! Het is niet super erg, maar het irriteert me op een bepaald moment wel.
Snap ik, is ook erg storend. Schone installaties kunnen vaak wel erg helpen. Internet recovery zou ik proberen, dan heb je meteen de juiste software die apple zelf levert bij de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
Ja maar niet alle MacBooks die daar staan staat 2008 bij, hoe dan ook hoop ik dat je probleem verholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jctjepkema , maar behoud ik dan mijn High Sierria? (sorry ik ben nu pas sinds een maand voor het eerst overstapt van Windows laptop naar een macbook, dus heb er nog niet veel verstand van)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:43:
@jctjepkema , maar behoud ik dan mijn High Sierria? (sorry ik ben nu pas sinds een maand voor het eerst overstapt van Windows laptop naar een macbook, dus heb er nog niet veel verstand van)
Als je Recovery die op de mac staat wel, als je internet recovery doet zou hij als het goed is ook de laatst geinstalleerde, dus High Sierra moeten installeren. Als je geen schijf met OS op je laptop hebt staan, download hij de originele software waarmee hij ooit gekocht is, echter kan je dan gewoon gratis updaten naar High Sierra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jctjepkema Top enorm bedankt! Ik had niet verwacht dat ik zo goed en snel op een forum zou geholpen worden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jctjepkema Ik heb het waarschijnlijk opgelost. Het was de flash player van Safari, ik heb nu adobe flash player geïnstalleerd en aan gezet. Nu ervaar ik tot heden geen problemen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook probleem met flikkeren van scherm van MacBook air 2014. Is idd met installatie flash player opgelost. Top en thx voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:50:
@jctjepkema Ik heb het waarschijnlijk opgelost. Het was de flash player van Safari, ik heb nu adobe flash player geïnstalleerd en aan gezet. Nu ervaar ik tot heden geen problemen meer.
Hoi hoe heb je dit gedaan?
Pagina: 1