Hoe het best omgaan met accu van laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mijn vraag:

Ik heb een laptop (Dell Inspiron 5567, geen verwijderbare batterij) die ik graag voor al mijn taken zou willen gebruiken (hij staat dus meerdere uren op een dag aan met veel browsen/af en toe een spel en aangesloten op externe monitor). Nu heb ik hiervoor een laptop gehad (Dell Vostro 1510) die na 2 jaar niet meer gebruikt kon worden zonder oplader, omdat de accu dood was.

Nu is mijn vraag hoe ik het best om kan gaan met de batterij van de laptop aangezien hij niet te verwijderen is. Er zijn heel veel antwoorden te vinden op internet, maar ben benieuwd hoe men er hier over denkt.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Dell Inspiron 5567 (i5 7200U, 8GB RAM, 256GB SSD, AMD Radeon M445/Intel 620)
- HP w20 monitor (als enig scherm, laptop is dicht wanneer aangesloten)
- Microsoft Windows 10 Home en Ubuntu 18.04 LTS

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zoals ik al zei, er is veel te vinden op het internet over dit onderwerp. Er wordt veel gezegd dat het tegenwoordig niets meer uitmaakt, maar ik ben wat voorzichtig aangezien de batterij vervangen niet meer zo makkelijk gaat als met mijn vorige laptop.

....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Om te beginnen niet te vaak opladen. Je kunt allerlei instellingen doen qua energiebeheer etc. en als je gaat opladen dan liefst tot 100%.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.