Hoi,
Wij willen binnenkort (redelijk snel) overstappen van KPN naar Caiway.
Caiway biedt ons 300Mbps t.o.v 30Mbps die wij nu halen bij KPN. Puur omdat we voor beide pakketten evenveel betalen leek Caiway ons de betere optie.
Nu moeten we dus voor Caiway onszelf voorzien van een router.
We hebben geen echt budget, het is meer kijken naar wat mogelijk is. Natuurlijk willen we ook geen onnodig geld uitgeven aan dure switches als wij dit niet nodig hebben.
Huidige indeling
Begane grond:
- 2x LAN aansluiting dichtbij de TV (eentje die gaat via stroom, is een verlenger van KPN)
- 1x TV via LAN
- 1x Laptop via WiFi
- 3x Samsung telefoons via WiFi
Bovenverdieping:
- 2x LAN aansluiting. Eentje zit in een slaapkamer, de andere zit in de 'werkruimte'.
- 1x PC via LAN
- 1x Samsung telefoon via WiFi
- 1x Laptop
Mijn doel is om op beide verdiepingen goed bereik te hebben. Ook dat deze netjes op elkaar ''overlopen''. Heb met mijn huidige netwerk vaak dat ik op mijn telefoon handmatig op de andere AP (eigenlijk geen AP
) moet overschakelen (dus opnieuw verbinden)
Ik ben de enige ''veelgebruiker'' in huis. Ik game en download games. Zo wordt er op 1 client veelal Netflix gekeken en op de andere YouTube gekeken en spelletjes gedownload. Ook wordt er af en toe naar een Spotify playlist geluisterd.
Onze indeling:
https://imgur.com/a/sFgYbhK
Wat heb je al kunnen vinden?
Ik heb erg goede ervaringen met Ubiquiti. Deze zie ik vaak op locaties waar er een grote ''area'' dekking nodig heeft en waar er veel clients tegelijk op het netwerk (kunnen) zitten. Als je dus een paar stappen zet, heb je geen last dat het opeens wegvalt.
Daarom dus twee lijstjes:
'All-in-one' setje:
4 aparte:
Ik heb dus geen idee of dit/deze product(en) ons het geld waard is/zijn of dat er misschien andere alternatieve (goedkopere/betere) opties zijn.
Ik denk ook dat het handig is als bijvoorbeeld de router in de meterkast staat (ivm getrokken kabels) en dat we 1 AP op de begane grond hebben (dichtbij TV) en 1 AP in OF de werkkamer OF in de slaapkamer.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ben een compleet leek hierin.
Wij willen binnenkort (redelijk snel) overstappen van KPN naar Caiway.
Caiway biedt ons 300Mbps t.o.v 30Mbps die wij nu halen bij KPN. Puur omdat we voor beide pakketten evenveel betalen leek Caiway ons de betere optie.
Nu moeten we dus voor Caiway onszelf voorzien van een router.
We hebben geen echt budget, het is meer kijken naar wat mogelijk is. Natuurlijk willen we ook geen onnodig geld uitgeven aan dure switches als wij dit niet nodig hebben.
Huidige indeling
Begane grond:
- 2x LAN aansluiting dichtbij de TV (eentje die gaat via stroom, is een verlenger van KPN)
- 1x TV via LAN
- 1x Laptop via WiFi
- 3x Samsung telefoons via WiFi
Bovenverdieping:
- 2x LAN aansluiting. Eentje zit in een slaapkamer, de andere zit in de 'werkruimte'.
- 1x PC via LAN
- 1x Samsung telefoon via WiFi
- 1x Laptop
Mijn doel is om op beide verdiepingen goed bereik te hebben. Ook dat deze netjes op elkaar ''overlopen''. Heb met mijn huidige netwerk vaak dat ik op mijn telefoon handmatig op de andere AP (eigenlijk geen AP
Ik ben de enige ''veelgebruiker'' in huis. Ik game en download games. Zo wordt er op 1 client veelal Netflix gekeken en op de andere YouTube gekeken en spelletjes gedownload. Ook wordt er af en toe naar een Spotify playlist geluisterd.
Onze indeling:
https://imgur.com/a/sFgYbhK
Wat heb je al kunnen vinden?
Ik heb erg goede ervaringen met Ubiquiti. Deze zie ik vaak op locaties waar er een grote ''area'' dekking nodig heeft en waar er veel clients tegelijk op het netwerk (kunnen) zitten. Als je dus een paar stappen zet, heb je geen last dat het opeens wegvalt.
Daarom dus twee lijstjes:
'All-in-one' setje:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Ubiquiti AmpliFi High Density WiFi System (2 mesh points) | β¬ 317,95 | β¬ 317,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | β¬ 317,95 |
4 aparte:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) | β¬ 102,95 | β¬ 102,95 |
2 | Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) | β¬ 73,- | β¬ 146,- |
1 | Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) | β¬ 103,35 | β¬ 103,35 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | β¬ 352,30 |
Ik heb dus geen idee of dit/deze product(en) ons het geld waard is/zijn of dat er misschien andere alternatieve (goedkopere/betere) opties zijn.
Ik denk ook dat het handig is als bijvoorbeeld de router in de meterkast staat (ivm getrokken kabels) en dat we 1 AP op de begane grond hebben (dichtbij TV) en 1 AP in OF de werkkamer OF in de slaapkamer.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ben een compleet leek hierin.
ππΏππππ 16 πΏππ - π±7 5800π·3π£ - π·63 - π¬π²π¨ π±π³π·2070π² - 32π¦π‘-3800 - 2π³π‘ π²π²π£ - π§510 π€π πππΎ