Western Digital WD10EARX - 00N0YB0

Pagina: 1
Acties:

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10-2025
Om een lang verhaal niet te lang te maken heb ik het volgende probleem. Mijn 3e data schijf (Western Digital WD10EARX - 00N0YB0) is er mee gekapt. Ik heb verscheiden gingen geprobeerd om dat ding weer aan de praat te krijgen. Zo heb ik meerdere sata poorten geprobeerd, andere stroomtoevoer en hem zelfs in een case gestopt om hem aan te sluiten via USB. Helaas mag dit allemaal niet baten. Nu is mijn vraag, heeft iemand een gouden tip of iets dergelijks om dit ding te recoveren? Er staat heel veel op wat mij veel waard is..

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

HKS-Skyline

Vroooom ?

Tip 1: Met Recuva software proberen te recoveren

Tip 2: als dat niet werkt, https://www.stellar.nl/

Tip 3: altijd alles backuppen

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
gangstahh schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:37:
Er staat heel veel op wat mij veel waard is..
Als de data je echt veel waard is, meteen stoppen met alles wat je met de schijf doet (elke poging die je zelf doet, inclusief Recuva, kan de schade verergeren) en professionele data recovery (bijvoorbeeld de suggestie hierboven, maar er zijn er meer) inschakelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-05-2018 18:21 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sluit je disk niet meer aan op wat dan ook.
Wat deed je disk nog wel? Draaiden de platters? Tikten de koppen? Stonden de platters stil en riep je schijf "Bzzzzt. Bzzzzt. Bzzzzt."?
Er staat heel veel op wat mij veel waard is..
Wat is "veel"? 100 euro? 1000 euro? 10.000 euro? Is er haast bij?

• gangstahh
TommyboyNL schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:29:
Sluit je disk niet meer aan op wat dan ook.
Wat deed je disk nog wel? Draaiden de platters? Tikten de koppen? Stonden de platters stil en riep je schijf "Bzzzzt. Bzzzzt. Bzzzzt."?

[...]

Wat is "veel"? 100 euro? 1000 euro? 10.000 euro? Is er haast bij?
Vooral persoonlijke waarde!

Echter is hij op wonderbaarlijke manier opgestaan van de dood en heeft Windows hem zelf kunnen recoveren (heeft wel 8 uur geduurd). Hij werkt dus weer, voor hoe lang is de vraag. Dus ik kopieer nu alles op een nieuwe schijf.

Thanks voor jullie reacties :)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@gangstahh Mooi dat je disk het weer doet! Hoe ga je na deze les je backups regelen? We willen je hier uiteraard niet terug zien met een vergelijkbare vraag :P
Wellicht is dropbox in combinatie met een externe disk een idee?

• gangstahh
TommyboyNL schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:39:
@gangstahh Mooi dat je disk het weer doet! Hoe ga je na deze les je backups regelen? We willen je hier uiteraard niet terug zien met een vergelijkbare vraag :P
Wellicht is dropbox in combinatie met een externe disk een idee?
Ik heb alles in ieder geval op een nieuwe schijf gezet en zet de belangrijkste bestanden (foto's) ook maar in de Drive! Denk dat het nu wel goed moet komen, heb mijn lesje wel geleerd ;p
Pagina: 1