Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladspinazie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik heb zojuist een nieuwe monitor gekocht en wilde daar mijn logitech speakers op aansluiten.
Ik heb de logitech z623 speakers met subwoofer.
mijn computer is verbonden met hdmi naar mijn monitor, dus ik weet dat beeld en geluid naar mijn monitor gaan.
bij mijn oude monitor moest ik dan ook een groen aux kabeltje van mijn monitor naar een van mijn speakers doen. dan had ik het geluid van mijn computer op mijn speakers. alleen bij mijn nieuwe monitor van iiyama G-master GE2488HS (Black Hawk) zie ik alleen een audio in of een headphone uitgang op mijn monitor.

Dus mijn vraag is hoe krijg ik alsnog mijn geluid door mijn speakers. Is er een mogelijkheid iets in te stellen op de computer en daar mijn kabel in te stoppen, of moet ik mijn monitor terugsturen en een andere kopen waar wel een uitgang voor geluid in zit kopen?

als ik mijn speakers in de groene aansluiting steek wat ik als eerste deed dan gebeurt er niks want het is ook een audio in ingang wat ik best wel gek vindt want de speakers van mijn monitor zijn bout.

wie kan mij helpen!!!

Beste antwoord (via Bladspinazie op 07-05-2018 11:42)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:46
Bladspinazie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:28:
Ik heb zojuist een nieuwe monitor gekocht en wilde daar mijn logitech speakers op aansluiten.
[..]
bij mijn nieuwe monitor van iiyama G-master GE2488HS (Black Hawk) zie ik alleen een audio in of een headphone uitgang op mijn monitor.

[..]
De speakerset op de headphone uitgang van de monitor aansluiten middels een 3,5mm jack?
Afbeeldingslocatie: https://www.techspot.com/images/products/speakers/org/2014-06-06-product-7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1075905-0/jack-kabel-0.25-meter.jpg

*sowieso

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Gewoon op aux van pc aansluiten, en vanuitgaande dat je windows 10 hebt, kun je rechtsonderin beeld bij dat volume dingetje 1 x links klikken. Hier kun je ook een audio apparaat aangeven, zal nu op hdmi staan maar als je dan op dat pijltje klikt kun je je andere audio apparaat kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladspinazie
ja als ik daar op klik staat hij momenteel op mijn monitor, de andere keuze is Digitale audio(HD audio apparaat) en dat is volgens mij niet mijn speakers want die andere geeft ook geen geluid, mijn speakers staan wel aan trouwens met geluid aan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:46
Bladspinazie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:28:
[..]
bij mijn nieuwe monitor van iiyama G-master GE2488HS (Black Hawk) zie ik alleen een audio in of een headphone uitgang op mijn monitor.

[..]
De speakerset op de headphone uitgang van de monitor aansluiten middels een 3,5mm jack?
Afbeeldingslocatie: https://www.techspot.com/images/products/speakers/org/2014-06-06-product-7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1075905-0/jack-kabel-0.25-meter.jpg

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bladspinazie
Don junior jij bent de held van de dag, en iiyama verliest wat credits...

De headphone uitgang is blauw en het voelde alsof mijn aux kabel er niet helemaal in paste daarom probeerde ik hem ook niet door te duwen. heb nu mijn groene aux kabel in niet de groene maar de blauwe headphoneaansluiten doorgeduwd en hij paste gelukkig wel... ben misschien wel een noob in dit soort dingen maar echt logisch maken ze het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Of van Jack naar 2x tulp kan ook .
Achterin de computer zit ook een groene aansluiting waar je bovenstaande Jack in kan doen .

Zoals hierboven al verteld kan je rechtsonder in het geluidsmenu een apparaat kiezen .
Als die hd audio het niet doet .
Kijk dan eens naar de moederbord drivers en download de audiodriver (realtek) op de Site van de fabrikant .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bladspinazie
Ik ga trouwens vanmiddag voor het eerst mijn pc in elkaar zetten dus ben blij dat mijn neef komt helpen want de speakers aansluiten lukt nog maar net :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Beetje voor beetje leren en de volgende zet je zelf in elkaar 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladspinazie
ja als ik een kabel heb met witte en rode tulp naar 3.5 mm jack dan moet ik hem zegmaar in de groene audio in aansluiting doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Ja de Jack achter in de pc , de rood witte achter de subwoofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladspinazie
maar dan kan ik hem wel gebruiken ook al heb ik een hdmi kabel naar mijn monitor. want hdmi is beeld en geluid toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:07

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Bladspinazie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:57:
maar dan kan ik hem wel gebruiken ook al heb ik een hdmi kabel naar mijn monitor. want hdmi is beeld en geluid toch?
Je kunt in Windows gewoon kiezen waar je geluid uit komt. Hdmi of jack, of bijvoorbeeld ook optical als je dat hebt. Daar hebben ze bij Microsoft over nagedacht, aangezien er best wel wat mensen zijn met meer dan één audio-uitgang ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Bladspinazie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:57:
Ja bij geluid instellingen kan je kiezen zoals op onderstaande afbeelding
Geluid
Pagina: 1