Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve tweakersgebruikers,

Momenteel ben ik bezig met het het analyseren van een tomaten website voor mijn studie.
Om te onderzoeken of de huidige navigatie gewenst is bij de doelgroep maak ik gebruik van een cardsorting sessie. Bij de cardsorting sessie kan er door de deelnemers zelf de navigatie voor de website bepaald worden.

Om een beter beeld te krijgen hoe ICT'ers en webdesigners de navigatie van de tomatenwebsite in zouden vullen, zou ik de ICT'ers en webdesigners op Tweakers willen vragen om de cardsorting sessie online in te vullen.

Aangezien deze arme student geen groot bedrag tot haar beschikking heeft, heb ik de cardsorting verdeeld over 3 sessies. Wanneer een van de links aangeeft gesloten te zijn, hebben 10 mensen de cardsorting ingevuld.
*knips*

Enorm bedankt aan de mensen die mij willen helpen bij het invullen van de cardsorting sessie!
Wanneer je verder nog vragen hebt kan je deze uiteraard altijd stellen :).

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 07-05-2018 10:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mij indenken dat de website enigszins verwarrend is, daarom nu alvast de uitleg die ook op de website staat:

''Links van u staat een lijst met pagina namen. Deze pagina's kunt u gaan verschuiven naar de groepen waarvan u het idee heeft dat deze logisch zijn. Vergeet u niet de volgorde binnen een groep zo te zetten zoals u dat prettig zou vinden? Hier houden wij rekening mee tijdens het onderzoek.

Er bestaan al 5 groepen. Heeft u het idee dat de naam van de pagina niet bij de bron, het ingrediënt of de tomaat past? Dan kunt u deze bij overige categorieën zetten. Past de pagina helemaal nergens bij en hoeft deze niet meer op de website? Dan kunt u deze bij overbodige pagina's zetten.

Mist u een groep? U kunt zelf een nieuwe groep aanmaken door een optie buiten een van de bestaande groepen te slepen. Vergeet dan niet deze nieuwe groep een naam te geven.

De namen van de categorieën die nu bestaan zijn puur handvatten, bent u het niet eens met de naam. Dan mag u deze gewoon veranderen naar een naam die u er meer bij vind passen.

Er bestaan geen goede of fouten antwoorden. Wanneer u klaar bent, kunt u op de knop 'afronden' rechtsboven klikken.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.