December '16 heb ik een ASRock J3160DC-ITX aangeschaft om deze in mijn NAS te gebruiken met FreeNAS. Echter start hij niet meer op/krijg ik geen connectie. Ook krijg ik als ik hem aansluit op de monitor zowel via DVI-D als HDMI krijg ik geen beeld.
De volgende dingen heb ik zelf getest:
- Alle schijven, het geheugen, front USB/AUDIO afgekoppeld. Waardoor hij alleen draaide met de fans en moederbord. (Ook zonder USB van FreeNAS.)
- BIOS batterij vervangen.
- HDMI/DVI aansluiting.
- Ander geheugenbankje.
De powerled gaat wel branden, de fans draaien ook. Als ik een USB-oplader aansluit krijg ik ook stroom. Als ik hem aan mijn switch hangt vraagt hij geen IP-adres aan.
Heeft iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn, of als ik wat over het hoofd zie?
De volgende dingen heb ik zelf getest:
- Alle schijven, het geheugen, front USB/AUDIO afgekoppeld. Waardoor hij alleen draaide met de fans en moederbord. (Ook zonder USB van FreeNAS.)
- BIOS batterij vervangen.
- HDMI/DVI aansluiting.
- Ander geheugenbankje.
De powerled gaat wel branden, de fans draaien ook. Als ik een USB-oplader aansluit krijg ik ook stroom. Als ik hem aan mijn switch hangt vraagt hij geen IP-adres aan.
Heeft iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn, of als ik wat over het hoofd zie?