Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moret14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-07 07:45
Beste tweakers,

Een poos geleden heb ik een chromebook voor mijn studie gekocht. Terwijl ik Chrome Remote Desktop verbonden met mijn desktop draaide, deed ik het deksel dicht om wat aandachtiger naar het college te luisteren. Toen ik een paar minuten later de laptop weer opende was het scherm zwart, met een roze en een groen verticaal lijntje aan de linkerkant. Verbaasd hield ik de powerknop ingedrukt tot de laptop uitviel, en toen ik deze weer aan wilde doen, bleef het scherm zwart.

Dit is dan ook het probleem: de powerled gaat aan, verbonden met de oplader gaat de chargeled ook aan, maar het scherm blijft zwart. Geen backlight.

Ik heb geprobeerd een reset te doen door middel van power+refresh, tevergeefs. Ook een minuut lang de batterij van het moederbord ontkoppelen heeft niet geholpen. Wanneer een extern beeldscherm op de laptop aangesloten wordt, ontvangt deze geen signaal.

Is de laptop ten dode opgeschreven of kan ik nog iets proberen? Alle suggesties zijn welkom! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Het Chromebook-herstelprogramma al geprobeerd? In de supportpagina's van Google staat hoe je daar je Chromebook mee zou kunnen proberen te herstellen. Als je Chromebook 2 daar niet tussen staat kun je misschien op de site van Toshiba zelf een herstelprogramma vinden.

Een roze en groen lijntje doet mij denken aan een defecte gpu of mobo dus geef het niet heel veel kans, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Lijkt er trouwens op dat je topic een tweelingbroertje heeft

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Als je hem nog maar zo kort hebt gebruik maken van de garantie.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Als de accu van het mobo los is geweest neem ik aan dat ie ook open is geweest als ik naar IFixit kijk, kan een dingetje zijn bij het claimen van garantie.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moret14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-07 07:45
Yes, ik heb hem via vraag en aanbod overgenomen van een andere tweaker, dus het openen van de laptop en daarmee breken van de garantie was voor mij geen obstakel, gezien de twee jaar garantie al verlopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Dan blijft zelf knutselen over :+
Probeer als eerste toch nog even de standaard restoremethode die bij Google Support / Toshiba beschreven is. Je zou daarna, als je daar zin in hebt, op het moederbord kunnen zoeken naar iets wat fysiek al niet in orde is (vlekken bij componenten, lekkende elco's, noem maar op) en kijken of je spareparts uit een andere defecte Chromebook 2 kunt halen (als dat het nog waard is).

Insert vies grapje hier

Pagina: 1