Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Mijn fijne oude Syncmaster beeldscherm doet ineens niet meer waar ie voor gemaakt is.
Hij gaat gewoon aan, het beeld is er voor ongeveer een seconde en gaat dan op zwart (indicatorlampje voor aan/uit blijft op aan staan).

De boel draait nog op Windows 7 (ja, ik weet het) met een 1 GB AMD Radeon HD 6770 videokaart.

Als ik het beeldscherm aan en weer uitzet doet ie het weer voor een seconde voor ie weer uitvalt.
Verder heb ik de voedingskabel nagekeken, de boel afgestoft/schoongemaakt met perslucht, een ander stopcontact gebruikt, de kabel van de monitor vervangen door een gloednieuwe HDMI-kabel, maar er lukt niets.

Ik heb geen reserve beeldscherm om op te werken of om de drivers te checken :-/ Hebben jullie nog tips voor nu?
Alvast veel dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt geen TV in huis met een HDMI-aansluiting?

Welke versie van Windows 7 heb je? Eventueel kan je nog via RDP inloggen op de machine (via WiFi of wired LAN) met een smartphone, tablet of andere machine en dan in ieder geval even instellen dat de machine in Safe Mode moet opstarten volgende keer; dan sla je sowieso alle drivers over.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Niet online
Goeie! Natuurlijk, de tv! Behalve dat die zo groot is dat ik hem niet (naar boven) kan tillen, maar wellicht lukt dat morgen wel met wat hulp. De pc-kast naar beneden zou ook kunnen, maar dat is weer lastig qua aansluitingen en randapparatuur. Of ik haal maar gewoon een nieuwe en moet maar zien of ik hier nog wat mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer dit eens; voor de gein.

- computer uit
- aanzetten
- constant F8 indrukken (dus tiktiktik, niet ingedrukt houden)
- na een seconde of 20 (gok ik), 4x op pijltje naar beneden drukken en dan enter geven

Die seconde of 20 is de "geschatte" tijd die je normaal hebt van aanzetten van PC tot opstartlogo van Windows. Is het bij jou langer, dan dus langer op F8 blijven rammen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:28:
Probeer dit eens; voor de gein.

- computer uit
- aanzetten
- constant F8 indrukken (dus tiktiktik, niet ingedrukt houden)
- na een seconde of 20 (gok ik), 4x op pijltje naar beneden drukken en dan enter geven

Die seconde of 20 is de "geschatte" tijd die je normaal hebt van aanzetten van PC tot opstartlogo van Windows. Is het bij jou langer, dan dus langer op F8 blijven rammen.
Helaas, paar keer geprobeerd, maar het lukt niet. Het beeldscherm flitst wel heel even snel aan, maar gaat meteen weer uit :-/
Dank voor de tip iig! Was het proberen waard :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44
Kijk eens met een zaklamp of je dan wel beeld ziet, dan weet je of het de backlight is.
Is dat het geval, dan is de kans groot dat de condensators brak zijn. Dat gebeurd wel eens bij monitoren.

Dat is dan te repareren door deze te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:45

MsG

Forumzwerver

Klinkt inderdaad als een typisch elco-probleem, zeker bij Samsung is er vaak wel veel te vinden over een bepaald probleem met een bepaald model, met bijbehorende standaard-fix.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Niet online
John767 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:52:
Kijk eens met een zaklamp of je dan wel beeld ziet, dan weet je of het de backlight is.
Is dat het geval, dan is de kans groot dat de condensators brak zijn. Dat gebeurd wel eens bij monitoren.

Dat is dan te repareren door deze te vervangen.
Ik zie idd met een zaklamp erop het logootje wat ik gewoonlijk zie als ik wil inloggen een beetje oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Niet online
MsG schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:54:
Klinkt inderdaad als een typisch elco-probleem, zeker bij Samsung is er vaak wel veel te vinden over een bepaald probleem met een bepaald model, met bijbehorende standaard-fix.
Als ik zo snel zoek kan ik niet per se standaard elco’s vinden online die ik kan bestellen zodat ik die ik kan vervangen. Ik ben ook een enorme n00b, dus dat helpt niet per se :/

[ Voor 4% gewijzigd door SZG op 06-05-2018 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:45

MsG

Forumzwerver

Zie bijvoorbeeld hier een filmpje over iemand met hetzelfde probleem en hetzelfde scherm:

Schrik je van de handelingen, dan kan je er wellicht een Tweaker blij mee maken op V&A.

Maar het is inderdaad wel goed om te weten, gaat het hele scherm uit of enkel de backlight? Pak eens een felle zaklamp en schijn eens op het scherm wanneer hij is uitgevallen. Best kans dat je gewoon nog beeld ziet, en dat puur de backlight is uitgevallen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Niet online
MsG schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:32:
Zie bijvoorbeeld hier een filmpje over iemand met hetzelfde probleem en hetzelfde scherm:

[video]

Schrik je van de handelingen, dan kan je er wellicht een Tweaker blij mee maken op V&A.

Maar het is inderdaad wel goed om te weten, gaat het hele scherm uit of enkel de backlight? Pak eens een felle zaklamp en schijn eens op het scherm wanneer hij is uitgevallen. Best kans dat je gewoon nog beeld ziet, en dat puur de backlight is uitgevallen.
Ik zie met een zaklamp nog wel beeld.

Ik schrik idd een beetje van de handelingen (heb geen idee van welke waarden ik zou moeten zien bijv. en wat ik zou moeten meten, maar he, alles is te leren) ;-) En ik heb geen apparatuur om het een en ander door te meten, maar dat zijn best leuke gadgets om te hebben als ik dat zo zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44
Heb zelf ook al een aantal Samsung monitoren zo gerepareerd. Denk dat 9/10 keer deze elco's de boosdoener zijn. Vaak zijn er complete setjes te bestellen via eBay waardoor je gelijk de juiste hebt (Rubycon i.p.v. die goedkope meuk).

Via het forum badcaps is vaak veel info te vinden.
Maar je moet uiteraard wel een beetje handig zijn in solderen.
Pagina: 1