Geld / Cadeau verdienen via website (affiliate programma)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huseyintalebe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-06-2020
Beste,

Momenteel zijn wij bezig om een website te starten dat mensen stimuleert voor vrijwilligers werk. En als beloning willen wij hun punten geven voor hun verrichte werk.

Ons idee is om mensen hun de vrijheid geven om te stimuleren om geld of cadeau (bonnen) verdienen door ons website te promoten (ons helpen met forum/blog/website te onderhouden en producten verkopen).

Een platform website dat diensten aanbied voor bedrijven. De bedoeling is:
- dat de vrijwilligers (als ze dat zelf willen) de bedrijven controleren of ze geverifieerde bedrijven zijn zodat ze een advertentie mogen plaatsen op ons website
- dat de vrijwilligers forum/blog site actief bezig zijn om andere mensen te helpen met hun vragen of problemen op de website
- dat de vrijwilligers bedrijven kunnen helpen om te laten groeien of om te ontwikkelen

De vrijwilligers kunnen hiermee punten scoren dat gelijk is aan euro. Met deze verdiende punten kunnen ze een cadeau uitkiezen op ons website en later zelfs later de verdiende bedrag laten uitkeren op hun rekening.

Indien de vrijwilligers meer actief zullen zijn en als ze de grens winst drempel zullen overtreken willen wij ze uitnodigen om een vaste baan voor ons te werken. Indien ze dat niet willen kunnen ze als freelancer voor ons blijven werken. Dat moet ook zeker officieel gebeuren.

Mogen wij deze affiliate programma aanhouden? Of zijn wij dan tegen de wet als wij dit systeem aanhouden? Zoals u mij kan begrijpen is dit ook een startende zaak waar wij niet iedereen aan het werk kan krijgen. Enkel mensen die echt geïnteresseerd in zijn of die gemotiveerd zijn om te werken.

Hoe kijkt de fiscus aan ons klanten?

Beste antwoord (via huseyintalebe op 06-05-2018 22:22)

• Lezparanza
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08 18:10
1)Mijn antwoord gaat enkel over het fiscale aspect.
2)IANAL
huseyintalebe schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:32:
[...]
U heeft mij verkeerd begrepen. Wij willen ze zeker gaan belonen voor hun arbeid dat ze ons helpen. Maar dan eerste instantie in punten. Ze kunnen laptops, gsm, cadeaubonnen (mediamarkt, V&D, etc) verdienen. Omdat dit werk meer parttime vrijwillige basis is kunnen wij geen contract aanbieden. Later als ze de rang behalen willen we ze contract aanbieden.
Hoe je het ook verpakt, het is een betaling voor werkzaamheden.

Uit het handboek voor loonheffingen van de belastingdienst:
Het maakt niet uit of de werknemer het loon in geld of in een andere vorm krijgt. Beloningen in natura en aanspraken zijn ook loon.
Omdat ik een ander startende bedrijf wil beginnen wil ik eerst ergens starten en zo bekijken. Een soort affiliatie programma starten in mijn eigen website met dashboard.

Wat raad u mij dan aan? Direct iemand een contract aanbieden en later als het niet goed gaat de hele ellende op me krijgen? Eerlijk gezegd sta ik daar niet op te wachten.
Dat snap ik, maar daar loopt (bijna) elke startende ondernemer tegenaan. Volgens mij noemen we dat ondernemersrisico.

Stap 1: Is er dienstbetrekking?
De arbeidsrelaties met de volgende personen zijn geen dienstbetrekking voor de werknemersverzekeringen:
vrijwilligers die vallen onder de vrijwilligersregeling
16.20 Vrijwilligers
Een vrijwilliger is iemand die voor de loonbelasting/premie volksverzekeringen niet in fictieve dienstbetrekking is en die niet 'bij wijze van beroep' werkt voor 1 van de volgende organisaties:

een organisatie die geen aangifte vennootschapsbelasting hoeft te doen

een sportorganisatie

een algemeen nut beogende instelling (ANBI)

Bij een sportorganisatie en een ANBI zijn de rechtsvorm en het wel of niet aangifte vennootschapsbelasting hoeven doen niet van belang.

Een vrijwilliger is iemand die alleen een beloning krijgt die binnen de grenzen van een vrijwilligersvergoeding blijft. Een belangrijk kenmerk van vrijwilligerswerk is namelijk dat een vergoeding niet in verhouding staat tot het tijdsbeslag en de aard van het werk. Van een vrijwilligersvergoeding is sprake als iemand vergoedingen of verstrekkingen krijgt met een gezamenlijke waarde van maximaal € 150 per maand en maximaal € 1.500 per kalenderjaar.

Als u binnen deze maximumbedragen iemand een vergoeding of verstrekking per uur betaalt, dan beschouwen wij een uurvergoeding van maximaal € 4,50 (of € 2,50 voor een vrijwilliger jonger dan 22 jaar) als vrijwilligersvergoeding. Betaalt u een vrijwilliger niet per uur, maar per activiteit, dan moet u de vergoeding omrekenen naar een vergoeding per uur. Over een uurvergoeding van maximaal € 4,50 (of € 2,50 voor een vrijwilliger jonger dan 22 jaar) hoeft u geen loonheffingen in te houden en te betalen. Ook hoeft u geen urenadministratie bij te houden.

Betaalt u een marktconforme beloning en is degene aan wie u deze betaalt, aan te merken als werknemer, dan gelden de normale regels voor de loonheffingen.
Dit alles in acht nemende vermoed ik dat de inspecteur niet meegaat met je argumenten. Maar goed, daar zijn fiscalisten voor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al een KvK nummer? En bijbehorende vragen gesteld bij je inschrijving? Of overlegd met je belasting-consulent?

Je zal je affiliate waterdicht moeten documenteren; enige schijn van een Ponzi scheme en grote kans dat je een belasting-inspecteur aan de deur krijgt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huseyintalebe
Ik heb een lopende bedrijf in Belgie (bvba) met achtergrond van 2006-2012 een bedrijf in Nederland. Ik heb met mijn boekhouder/accountant lang erover gediscussieerd. Hij vertelde mij dat ik dit niet kon doen aangezien ik als vrijwilligerswerk wil starten. En enkel instanties zoals verenigingen kunnen dit doen. Dat ook met beperking per dag / per jaar tot max €1500 voor Nederlandse vrijwilligers en €1334 voor Belgische vrijwilligers kan uitkeren zowel cadeau of geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lezparanza
Wat betreft de vergoedingen:
Belastingdienst
Is dit wel een goede start.

Ik denk dat het binnen de juiste kaders wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huseyintalebe
Ik heb de vergoedingen goed doorgenomen:

België: Je mag maximum 34,03 euro per dag én maximum van 1.361,23 euro in de jaar verdienen.
Meer info: https://vrijwilligerswerk...ng/kosten-en-vergoedingen

Nederland:
Je bent 22 jaar of ouder.
Je krijgt een vergoeding van maximaal € 4,50 per uur, met een maximum van € 150 per maand en € 1.500 per jaar.

Meer info: https://www.belastingdien...vrijwilligersvergoedingen

Wij willen de vrijwilligers stimuleren om punten te laten verdienen (om eerst niet met echt geld uit te betalen om fiscus gedeelte overslaan). De systeem zal de punten optellen en enkel later verzilveren als het drempelbedrag van per dag / per jaar verstrekt.

Alleen zit ik met 1 ding. Ik heb geen vereniging maar een bedrijf. Hoe doen andere bedrijven dat? Cadeau bonnen uitgeven? Punten laten verdienen en later uitlaten betalen?

In dit geval is het voor ons lastig om mensen direct een 0 uur contract aan te bieden. Want dan staat men ook na 6 maanden vast. Wij willen enkel met personen in zee gaan als de vrijwilligers hun rang behalen om een contract te aanbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lezparanza
huseyintalebe schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:34:
Wij willen de vrijwilligers stimuleren om punten te laten verdienen (om eerst niet met echt geld uit te betalen om fiscus gedeelte overslaan). De systeem zal de punten optellen en enkel later verzilveren als het drempelbedrag van per dag / per jaar verstrekt.
Of je ze nou in pinda's, geld of punten uitbetaald. Beloning = beloning. Ook over loon in natura dien je inkomstenbelasting te betalen.

Maar zoals jij het voorstelt, klinkt het wel een beetje als moderne slavernij. Je wilt dat mensen arbeid leveren, maar je wilt ze er niet voor betalen. Zo werkt het niet. En met een beetje pech tref je een inspecteur die dat ook vind.

Lijkt me bijzonder glad ijs.

De bedrijven die ik ken, die met vrijwilligers werken, die zoeken ze voor 1 specifiek doel. En bieden daar dan een tegenprestatie voor. Maar dit is niet op stelselmatige basis, maar juist eenmalig. Anders heb je de schijn heel snel tegen je dat je de wet probeert te ontduiken. Waar het bij jou wel op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huseyintalebe
Lezparanza schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:21:
[...]

Maar zoals jij het voorstelt, klinkt het wel een beetje als moderne slavernij. Je wilt dat mensen arbeid leveren, maar je wilt ze er niet voor betalen. Zo werkt het niet. En met een beetje pech tref je een inspecteur die dat ook vind.
U heeft mij verkeerd begrepen. Wij willen ze zeker gaan belonen voor hun arbeid dat ze ons helpen. Maar dan eerste instantie in punten. Ze kunnen laptops, gsm, cadeaubonnen (mediamarkt, V&D, etc) verdienen. Omdat dit werk meer parttime vrijwillige basis is kunnen wij geen contract aanbieden. Later als ze de rang behalen willen we ze contract aanbieden.

Omdat ik een ander startende bedrijf wil beginnen wil ik eerst ergens starten en zo bekijken. Een soort affiliatie programma starten in mijn eigen website met dashboard.

Wat raad u mij dan aan? Direct iemand een contract aanbieden en later als het niet goed gaat de hele ellende op me krijgen? Eerlijk gezegd sta ik daar niet op te wachten.

[ Voor 0% gewijzigd door huseyintalebe op 06-05-2018 21:33 . Reden: woord vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat je niet al te veel moet aantrekken van de raad van mensen op een forum waarvan je de daadwerkelijke kennis van zaken niet kan inschatten. Dit zijn dingen die je héél hard in de problemen kunnen laten komen en die je beter met je belastingconsulent kan bespreken - blijkbaar zowel in Nederland als in België. Of wil je het riskeren dat je een online advies opvolgt dat tegen de wet in gaat waarna je mogelijk torenhoge boetes opgelegd kan krijgen omdat je wat de belastingdiensten van beide landen betreft vrijwilligers inzet voor betaald werk?

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 06-05-2018 21:39 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huseyintalebe
U heeft wel gelijk. Ik kan dit beter met een belastingconsulent erover hebben voordat ik in de problemen raak.

Maar wat zouden jullie mij adviseren? Geen punten? Eerst een 0 uur contract aanbieden?

[ Voor 29% gewijzigd door huseyintalebe op 06-05-2018 21:54 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lezparanza
1)Mijn antwoord gaat enkel over het fiscale aspect.
2)IANAL
huseyintalebe schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:32:
[...]
Hoe je het ook verpakt, het is een betaling voor werkzaamheden.

Uit het handboek voor loonheffingen van de belastingdienst:
Het maakt niet uit of de werknemer het loon in geld of in een andere vorm krijgt. Beloningen in natura en aanspraken zijn ook loon.

Dat snap ik, maar daar loopt (bijna) elke startende ondernemer tegenaan. Volgens mij noemen we dat ondernemersrisico.

Stap 1: Is er dienstbetrekking?
De arbeidsrelaties met de volgende personen zijn geen dienstbetrekking voor de werknemersverzekeringen:
vrijwilligers die vallen onder de vrijwilligersregeling
16.20 Vrijwilligers
Een vrijwilliger is iemand die voor de loonbelasting/premie volksverzekeringen niet in fictieve dienstbetrekking is en die niet 'bij wijze van beroep' werkt voor 1 van de volgende organisaties:

een organisatie die geen aangifte vennootschapsbelasting hoeft te doen

een sportorganisatie

een algemeen nut beogende instelling (ANBI)

Bij een sportorganisatie en een ANBI zijn de rechtsvorm en het wel of niet aangifte vennootschapsbelasting hoeven doen niet van belang.

Een vrijwilliger is iemand die alleen een beloning krijgt die binnen de grenzen van een vrijwilligersvergoeding blijft. Een belangrijk kenmerk van vrijwilligerswerk is namelijk dat een vergoeding niet in verhouding staat tot het tijdsbeslag en de aard van het werk. Van een vrijwilligersvergoeding is sprake als iemand vergoedingen of verstrekkingen krijgt met een gezamenlijke waarde van maximaal € 150 per maand en maximaal € 1.500 per kalenderjaar.

Als u binnen deze maximumbedragen iemand een vergoeding of verstrekking per uur betaalt, dan beschouwen wij een uurvergoeding van maximaal € 4,50 (of € 2,50 voor een vrijwilliger jonger dan 22 jaar) als vrijwilligersvergoeding. Betaalt u een vrijwilliger niet per uur, maar per activiteit, dan moet u de vergoeding omrekenen naar een vergoeding per uur. Over een uurvergoeding van maximaal € 4,50 (of € 2,50 voor een vrijwilliger jonger dan 22 jaar) hoeft u geen loonheffingen in te houden en te betalen. Ook hoeft u geen urenadministratie bij te houden.

Betaalt u een marktconforme beloning en is degene aan wie u deze betaalt, aan te merken als werknemer, dan gelden de normale regels voor de loonheffingen.
Dit alles in acht nemende vermoed ik dat de inspecteur niet meegaat met je argumenten. Maar goed, daar zijn fiscalisten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huseyintalebe
Kunt u mij een advies geven hoe ik dit het beste kan aanpakken? En een goede raad waar ik al mijn vragen als startende bedrijf over de juridische (AVG +GDPR) terecht kan? Zowel voor Nederland en Belgie? Ik dank jullie zeer voor jullie tijd om hier aandacht aan te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad. Of vrijwilliger, geen geld geen beloning geen belofte voor een baan. Of werknemer, tenminste minimumloon en diverse rechten. Of zzp, heldere betaling per stuk o.i.d. en zeker weten dat die mensen ook andere klanten hebben.

Het lijkt sterk op het zoeken van goedkope risicovrije krachten, wel de lusten maar niet de lasten. Ik kan me zo voorstellen dat de belastingdienst of de rechter (als een “vrijwilliger” tzt structureel geld wil zien) daar iets van vindt.

Edit: de GDPR lijkt me hier nog het minst spannend. Die is hier simpel, gewoon een fatsoenlijke overeenkomst.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 06-05-2018 22:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En ga je zelf geld verdienen aan de vrijwilligers en aan de bedrijven?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08

Reptile209

- gers -

huseyintalebe schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:25:
Kunt u mij een advies geven hoe ik dit het beste kan aanpakken? En een goede raad waar ik al mijn vragen als startende bedrijf over de juridische (AVG +GDPR) terecht kan? Zowel voor Nederland en Belgie? Ik dank jullie zeer voor jullie tijd om hier aandacht aan te steken.
Je zou in Nederland eens kunnen informeren bij de Kamer van Koophandel.

En wat ga je doen als opeens 3 vrijwilligers voor honderden euro's aan punten willen verzilveren en jij net een krappe maand hebt? Of als je bedrijf failliet gaat of stopt: hebben ze dan pech gehad en vervallen alle punten dan?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Oke, stel ik vertegenwoordig een zorginstelling die hard op zoek is naar vrijwilligers die een keer per maand een wandeling maakt met een groep ouderen. Nu kom ik bij jou met de oproep om vrijwilligers te werven.

Mijn buurman, zo goed als hij is, meldt zich via jouw 'platform website' aan en wordt zo gekoppeld aan mijn zorginstelling. Waar komen de punten aan het eind van de maand op zijn saldo nou vandaan? Welke partij gaat de kosten om deze punten om te zetten naar een Beats koptelefoon betalen?

Om eerlijk te zijn snap ik geen drol van je verhaal.

1. Wat is de scope van je dienstverlening?
2. Hoe zien de geldstromen eruit?
3. Heb je marktonderzoek gedaan? (retorische vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huseyintalebe
F_J_K schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:26:
Inderdaad. Of vrijwilliger, geen geld geen beloning geen belofte voor een baan. Of werknemer, tenminste minimumloon en diverse rechten. Of zzp, heldere betaling per stuk o.i.d. en zeker weten dat die mensen ook andere klanten hebben.
Als ik geen geld, geen beloning belofte voor een baan aanbied dan denk ik dat ik snel faal. Dan is er geen interesse. Maar een zzp zal niet slecht zijn. Enkel weet ik niet of ik in eerste instantie wat kan verdienen.
gambieter schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:28:
En ga je zelf geld verdienen aan de vrijwilligers en aan de bedrijven?
Tot 1 augustus 2018 ben ik van plan om bijna (€5) geen geld te vragen voor abonnementen. Om de website geheel foutloos te laten werken op feedbacks en reviews. Daarna ben ik wel van plan om een premium maandelijks abonnement te vragen van terwaarde €149 per abonnement. Elk betaalde abonnement wil ik een commissie (levenslang) geven aan de affiliate. En als men contact support geeft wil ik hem ook nog extra belonen.
Reptile209 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:50:

Je zou in Nederland eens kunnen informeren bij de Kamer van Koophandel.

En wat ga je doen als opeens 3 vrijwilligers voor honderden euro's aan punten willen verzilveren en jij net een krappe maand hebt? Of als je bedrijf failliet gaat of stopt: hebben ze dan pech gehad en vervallen alle punten dan?
Zouden ze mij willen informeren omdat ik geen bedrijf in Nederland wil starten?
Ik houd een budget open om de risico maanden te vullen. Als ik het goed begrijp is er een no cure no pay bij een affiliatie programma. Maar voor alle andere zaken zoals support en actief bezig heb ik een ander pot voor open staan. Ik zal zelf nog doorwerken bij mijn ander (bouw) bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

huseyintalebe schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:15:
Tot 1 augustus 2018 ben ik van plan om bijna (€5) geen geld te vragen voor abonnementen. Om de website geheel foutloos te laten werken op feedbacks en reviews. Daarna ben ik wel van plan om een premium maandelijks abonnement te vragen van terwaarde €149 per abonnement. Elk betaalde abonnement wil ik een commissie (levenslang) geven aan de affiliate. En als men contact support geeft wil ik hem ook nog extra belonen.
Eh, nog steeds niet duidelijk. Wie betaalt er €149? De vrijwilligers of de werkgevers die proberen vrijwilligers werk te laten doen?

Wie draagt de verantwoordelijkheid als een vrijwilliger via jouw website/programma wordt geworven en zich misdraagt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huseyintalebe
Ik zal mijn idee even kort uitleggen voor het begrip.

Als eerst wil ik beperkt (5) categorie services bedrijven willen laten abonneren bij mijn website. Als bedrijven gids. Tot hier zijn er veel websites die dat hebben. Denk aan hotel -, kamer -, restaurant -. Zij betalen maandelijks abonnement naar de website om daar hun menu, kamers, hotels, etc te adverteren. De website is soort een tussenpersoon (agent) dat consument tot bedrijf koppelt. Klanten zijn beiden tevreden. |

Ik wil ( een project dat ik al meer dan 1 jaar bezig ben en sinds januari dit jaar met 3 developers actief ben) een bedrijvengids starten dat voor taxi, limousine, autoverhuurbedrijf, etc zal bedienen. De bedrijfseigenaren kunnen bij ons website een bedrijfs- pagina adverteren. Als een consument op ons website (ergens op locatie) suft zal de website automatisch het dichtstbijzijnde gezochte servicebedrijf de contact gegevens laten tonen zodat de klant direct contact kan opnemen. De bedrijfspagina zal dan uiteraard ook een booking - reserverings- dienst en eigen webshop hebben om hun producten (tickets) te verkopen. Wij zullen op achtergrond al zijn benodigd heden zowel adwords, adsense, marketing inschakelen en analysen (van gedeelte van zijn maandelijks abonnement) zodat de bedrijf geen terug kijk meer heeft om aan potentiële klanten te komen. En het bedrijf krijgt van ons een geautomatiseerde factuur.

Nou het vrijwilligers kant: De vrijwilligers/affiliate/vertegenwoordiger kunnen deze bedrijfseigenaren benaderen en hun 10% korting geven aan maandelijks abonnement via hun uniek voucher code. Indien de code word in gevoerd door de bedrijfseigenaren zal de systeem ook direct weten dat de code van welk vrijwilliger afkomstig is en zodoende zal de vrijwilliger zijn commissie verdienen. Op ons website zal natuurlijk ook Wiki - Howto handleidingen bevinden om te bestuderen. Maar indien de vrijwilliger zich meer kan inzetten en ons klanten kan supporten of meer actief bezig zal zijn op de forum / blog willen we extra belonen met punten. Na 1 augustus willen wij de vrijwilligers bekijken wat ze voor ons hebben betekend en daarna willen wij de geselecteerde vrijwilligers (die als vrijwillige parttime gewerkt hebben) een contract aanbieden. Maar de punten systeem zal gewoon door blijven werken voor de andere vrijwilligers die lage drempel hebben. Indien een vrijwilliger 5 klanten heeft benaderd en zij betalen elk maand hun abonnement netjes dan willen wij de vrijwilliger elk maand over deze klanten een commissie blijven geven. Met deze gespaarde punten kan de vrijwilliger dan cadeaubonnen van ons krijgen of via ons webshop iets wat hij/zij wilt verzilveren.
densoN schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:06:
Oke, stel ik vertegenwoordig een zorginstelling die hard op zoek is naar vrijwilligers die een keer per maand een wandeling maakt met een groep ouderen. Nu kom ik bij jou met de oproep om vrijwilligers te werven.

Mijn buurman, zo goed als hij is, meldt zich via jouw 'platform website' aan en wordt zo gekoppeld aan mijn zorginstelling. Waar komen de punten aan het eind van de maand op zijn saldo nou vandaan? Welke partij gaat de kosten om deze punten om te zetten naar een Beats koptelefoon betalen?

Om eerlijk te zijn snap ik geen drol van je verhaal.

1. Wat is de scope van je dienstverlening?
2. Hoe zien de geldstromen eruit?
3. Heb je marktonderzoek gedaan? (retorische vraag)
1. De vrijwilligers om aan bedrijfseigenaren te benaderen. De (potentiële) consumenten koppelen met de bedrijfseigenaren.
2. De vrijwilligers krijgen commissie voor de elk gevonden bedrijfseigenaren (klanten) die maandelijks bij ons abonnement aanschaffen.
3. Ik heb een marktonderzoek gedaan. Heb vrij veel kennissen die een taxibedrijf hebben. Zij laten een website bouwen voor duizenden euro's maar dat de website nog steeds geen klanten kan trekken. Men moet toch weer (een marketingsbedrijf) inschakelen om aan potentiële klanten te raken. Ik ben zelf dit gaan onderzoeken en heb met diverse bedrijfseigenaren gesproken. Zij betalen tussen €100 - € 350 maandelijks aan centrale punt betalen om klanten te krijgen. Indien ik de potentiële klanten rechtstreeks met de bedrijfseigenaren kan koppelen zijn ze bereid om bij mijn website een abonnement aan te sluiten. Ik heb met een marketingsbedrijf afgesproken dat zij dit (de marketing gedeelte) willen regelen (voor een x bedrag per klant). Ik zelf hou maar een stukje over maar is meer een investering voor later als het goed gaat runnen.

Ik zelf ben ook een website designer maar heb niet zo veel verstand van juridisch gedeelte. Vandaar dat ik bij deze forum heb geklopt om meer informatie te kunnen verzamelen.

[ Voor 4% gewijzigd door huseyintalebe op 07-05-2018 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huseyintalebe
gambieter schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:38:

Eh, nog steeds niet duidelijk. Wie betaalt er €149? De vrijwilligers of de werkgevers die proberen vrijwilligers werk te laten doen?

Wie draagt de verantwoordelijkheid als een vrijwilliger via jouw website/programma wordt geworven en zich misdraagt?
De (taxi, limousine, autohuur-) bedrijfseigenaren zullen maandelijks (€149) bijdragen om hun bedrijf op ons bedrijvengids te adverteren. In dat bedrag zit inclusief de marketings- kosten.

De vrijwilliger zal (eerste instantie) niet zo veel macht hebben op ons website. Wel als diegenen registreren met hun officiële gegevens (ID/Paspoort) als kandidaat voor een vastcontract. Naderhand zullen wij zijn inzet zien als men de rangen behaald wat er word verwacht (referrals, actief op forum/blog, bedrijven controleren of het geverifieerd staat bij de kvk, etc.) Wij als eigenaar staan natuurlijk als hoofdverantwoordelijk voor alles op ons website. Indien wij zien dat de bedrijfseigenaar geen geldig bedrijf is en de vrijwilliger (wat al een hoge rang heeft behaald) toch het bedrijf in ons database invoert om zo de commissie te verdienen zullen wij uiteraard beiden verbannen ongeacht de gespaarde punten (dit moet natuurlijk ook in ons algemene voorwaarden bevinden).

[ Voor 3% gewijzigd door huseyintalebe op 07-05-2018 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 12:14

JJ93

Error 418

Als ik het zo lees is de 'vrijwilliger' dus een promotor voor jouw platform. Dus zou ik kijken hoe vergelijkbare bedrijven het oplossen qua vergoeding.

Een platform zoals Google Adsense krijg je per view betaald, of iets als Daisycon/TradeTracker per sale of lead. Bij jouw platform zal dat zijn per sale, wanneer een bedrijf een abonnement afsluit met behulp van de promotiecode. Dus dat lijkt mij vergelijkbaar, en er is niet sprake van dienstverband zou ik zeggen. Alleen ook niet van vrijwilligerswerk, het zijn gewoon particulieren of zzp'ers die jouw platform promoten.

Tenminste, misschien is het verschil dat de meeste bedrijven volledig digitaal opereren met affiliates. In jouw geval zal er ook 'in het echt' bedrijven worden benaderd en moet je misschien wel loon uitbetalen. Maar zoals al eerder gezegd, bespreek dit met een adviseur die er bewezen verstand van heeft.

https://www.higherlevel.n...ing-even-een-vraag-461893

https://www.sitedeals.nl/...g-affiliate-uitgaven.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huseyintalebe
JJ93 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:18:
Als ik het zo lees is de 'vrijwilliger' dus een promotor voor jouw platform. Dus zou ik kijken hoe vergelijkbare bedrijven het oplossen qua vergoeding.
Dat klopt. Ik heb contact opgenomen met een belastingconsult en heb de advies gekregen om een freelancer in te huren en een vast bedrag af te spreken.
Indien ik dit punten systeem wil aanhouden moet dit via Freelancers doen of iemand in dienst nemen als particulier werk. Aangezien het anders word en particulieren met mijn eigen bedrijf ga vergoeden word dit jammer genoeg als zwart werk gezien. Ik kan de vergoede (cadeau of geld) niet kwijtschelden. En de particulier loopt ook in de problemen als men dit niet aangeeft.

Hebben jullie ervaring of advies hoe ik dit het beste met Freelancers overeen kan komen? Of raden jullie mij aan om bij Daisycon / TradeTracker aan te sluiten voor per sale of lead?
Pagina: 1