Extra verwarming aanleggen (CV of elektrisch)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:44
Ik heb op zolder een kamer +/- 10-12 m2 zonder raam en zonder CV.
Nu ga ik hier een dakkapel plaatsen om er een slaapkamer voor mijn zoon van te maken, echter hangt er dus ook geen verwarming.
Wat is nu slim om te doen:
- extra radiator ophangen en aansluiten op mijn bestaande CV (nieuwbouwhuis uit 2009)
- elektrische verwarming aanleggen
- andere opties

Mijn zoon is 4, dus de kamer moet gewoon simpel warm blijven zoals de rest van mijn andere kamers, zonder dat hij aan de knoppen moet draaien etc.
Met het oog op duurzamer wonen (en alle plannen om in de toekomst alle huizen gas-vrij te krijgen, vroeg ik e af wat voor mij nu slim zou zijn. Ik neig naar een normale radiator, zoals de rest van mijn huis (alleen moet dan wel iemand regelen die dit netjes kan aansluiten op de bestaande CV), maar misschien is er een andere, betere en simpelere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 23:02
Hangt de huidige CV op zolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:20
Een lucht/lucht warmtepomp?

Heb je warmte in de winter en koeling in de zomer. Verkijk je er niet op wat voor een broeikas het kan worden.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Als in de toekomst een warmtepomp neemt om gas vrij te zijn dan zou ik nu voor vloer verwarming gaan .
Dan 1 verdeler op de 2 de etage en vandaar de zolderkamer voorzien en in toekomst misschien de andere kamer .
Dan later ook beneden hetzelfde .

Warmtepomp kan ook in combinatie met radiatoren alleen dan heb je een hogere temperatuur nodig en zal hij elektrisch meer verbruiken en zeker in de winter .

. Goedkoopste is nu om een radiator op te hangen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:37
Hoe koud is het nu (zonder dakkapel) op de zolder als het buiten vriest?
Er is/komt een vaste trap, dat er ook voor zorgt dat de warmte van beneden na de zolder gaat.
Ik zou verwachten dat er weinig extra verwarmt moet worden. Als het nu winters koud is zal de isolatie niet voldoende zijn. Dan dat als 1e oplossen (ook ivm de zomer, het werkt twee kanten op).

Ik verwacht dat er weinig bij verwarmt moet worden, vloerverwarming lijkt me dan overdreven, een Jaga radiator eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grigori1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 10:46
Elektrische vloerverwarming is ook een optie en is niet zo'n ingrijpende toevoeging

[ Voor 30% gewijzigd door grigori1 op 06-05-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Hangt de huidige CV op zolder?
CV hangt in de kamer er naast.
Hoe koud is het nu (zonder dakkapel) op de zolder als het buiten vriest?
Er is een vaste trap, dat er ook voor zorgt dat de warmte van beneden na de zolder gaat.
Ik zou verwachten dat er weinig extra verwarmt moet worden. Als het nu winters koud is zal de isolatie niet voldoende zijn. Dan dat als 1e oplossen (ook ivm de zomer, het werkt twee kanten op).
Er is een vaste trap idd. In de winter is de temperatuur prima. Mijn dochter slaapt in de kamer er naast, die is ook altijd prima warm (uiteraard met al aanwezige verwarming).

Vloerverwarming lijkt mij geen optie aangezien er al vloeren e.d. in liggen. De kamer is al helemaal in gebruik (als werkkamer, opslag etc.), maar zal nu dus ingericht worden als slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Dit najaar ga ik de ruimte boven de zolder bij het huis trekken en daar komt een lucht/lucht warmtepomp. Door de inverter valt het energiegebruik reuze mee en je hebt gelijk airco in de zomer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ja dat ziet er prima uit. Alleen zijn die investeringsinstelling dan nu zo hoog (voor alleen het (bij)verwarmen van een kamer op zolder) dat ik dat maar niet overweeg. Ik zoek iets wat zin heeft en vooral niet teveel geld hoeft te kosten. Denk dat ik dan maar voor een extra radiator ga, bijv. zo’n Jaga radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Een beetje AC levert 2kw warmte voor zo'n 6-700 Watt. Dat valt alleszins mee.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1